تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/06/30 - 08:27
کد خبر: 142663

احـتـرام به قـول شـیـطـان بــزرگ!

احـتـرام به قـول شـیـطـان بــزرگ!

رفتار این روزهای همین رسانه‌ها را می‌توان با تیترها و عکس‌های سال گذشته در کنار هم قرار داد و به یک نتیجه واحد رسید. اینکه آنها همان رفتاری را با ذوق‌زدگی دنبال می‌کنند که سال گذشته نیز در جریان سفر آقای روحانی به نیویورک رخ داد. «آرایش غلیظِ» آمریکا و بزک کردن ایالات متحده توسط رسانه های حامی دولت اتفاقی است که این بار نیز اتفاق افتاد.

خبرنامه دانشجویان ایران: سال گذشته همین روزها بود که در اثنای سفر روحانی به نیویورک، برخی رسانه ها از دستاوردهایی می گفتند که حالا و بعد از 12ماه، مردم با تردید به آن ها]دستاوردها[ می نگرند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ذوق رسانه ای برخی را واداشته بود تا از پرواز مستقیم تهران- نیویورک بنویسند. رفتار این روزهای همین رسانه‌ها را می‌توان با تیترها و عکس‌های سال گذشته در کنار هم قرار داد و به یک نتیجه واحد رسید. اینکه آنها همان رفتاری را با ذوق‌زدگی دنبال می‌کنند که سال گذشته نیز در جریان سفر آقای روحانی به نیویورک رخ داد «آرایش غلیظِ» آمریکا و بزک کردن ایالات متحده توسط رسانه های حامی دولت اتفاقی است که این بار نیز اتفاق افتاد.

دولت یازدهم که سال گذشته و این ایام، هنوز گرم پیروزی در انتخایات بود، با شعار «برد- برد» در مذاکرات و به امید شکستن ساختمان تحریمها، همه انرژی تبلیغاتی و رسانه ای خود را مصروف سیاست خارجی کرد، به طوری که برخی به طنز می گفتند: «مسئول قطع و وصل یارانه ها نیز آقای ظریف است». اما نتیجتا دیپلماسی صدقه ای و بدعهدی غرب و ایالات متحده در یکسال گذشته، آنطور که باید امیدهای دولت را مسجل نکرد. دریافت اقساطی پولهای خودمان از طریق بانکهای کشورهای دیگر اتفاقی نبود که در شان دیپلماسی باشد. حال آنکه تصویب تحریم های جدید، قطعنامه اتحادیه اروپا که در یکی از بندهای آن –انتخابات ایران و پیروزی حسن روحانی به ریاست جمهوری غیر دموکراتیک تلقی شده بود- و نام بردن از ایران در ردیف کشورهای حامی تروریست از سوی ایالات متحده، اتفاقاتی نبود که مردم از دیپلماسی دولت روحانی انتظار داشتند.

این روزها البته دولت شرایط پیچیده تری دارد، از تعیین تکلیف اینترنت ملی، تا بحران شدید کم آبی کشور را در شرایطی قرار داده است، که کابینه یازدهم نمی تواند بی اهمیت به آنها، صرفا به تبلیغ دیپلماسی خود بپردازد. رسیدن به نتیجه اهمیت بسیاری دارد.

محمد جواد ظریف گفته است که به قول اوباما مینی بر لغو تحریمها احترام می گذارد

در شب و روز گذشته و از زمان سرگیری مذاکرات با 5+1 از روز جمعه، رفت و آمدهایی به محل استقرار دیپلمات های ایرانی صورت گرفته است. روز گذشته در مصاحبه های جداگانه ای که از روحانی و ظریف منتشر شد، سخنانی از جنس حرفهای سال گذشته زده شد. محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران طی مصاحبه ای تلویزیونی با شبکه ی پی بی اس گفت که ایران قول باراک اوباما برای لغو تحریم ها را در مذاکرات هسته ای قبول می کند.

ظریف در حالی از پذیرش قول اوباما سخن می گوید که طی یکسال گذشته هم او و هم معاونانش و هم رییس جمهور نقض روح توافقنامه ژنو را به واسطه تصویب تحریم های جدید آمریکا، تایید کرده اند.

با این سابقه حتی نمی شود به دیدار روحانی و اوباما که رسانه های حامی دولت و برخی ذوق زده ها بر طبل آن می کوبند، امیدوار بود. رابین رایت عضو انستیتو ویلسون و انستیتو صلح در واشنگتن گفته است: وضعیت روابط ایران و آمریکا اکنون انقدر شکننده است که نمی تواند شوک یک دیدار رو در رو را تحمل کند.

 سخنگوی کاخ سفید: دیدار با حسن روحانی در دستور کار نیست

به نظر نمی رسد، قول اوباما این بار هم عملی شود، اتفاقی که بارها و بارها در آزمون رابطه ایران و آمریکا تکرار شده است.

همانطور که آیت الله جوادی آملی در یک پیام راهبردی و نه صرفا اخلاقی به تیم مذاکرده تاکید کردند؛ «اگر طرف مقابل محاربی بود که همواره سخن از گزینه نظامی روی میز دارد این گروه همان‌هایی هستند که بارها به عرضتان رسید وقتی انسان با اینها معامله می‌کند دست می‌دهد باید انگشتانش را بشمرد، باید مواظب باشد... با کافر می‌شود کنار آمد  ولی با مستکبر نمی‌شود کنار آمد.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top