تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/08/14 - 15:29
کد خبر: 146773

قمه زنی تنها کار شیعیان در Ashura festival است!

قمه زنی تنها کار شیعیان در Ashura festival است!

درست یک روز بعد از عاشورای 2014 میلادی موج عجیبی در تمام رسانه های غربی به راه افتاد است که همه با یک تیتر مشابه هم عاشورا به مردم دنیا نشان دهند "the ashura festival" والبته این تیتر عکس هایی ندارد به جز مراسم قمه زنی روز عاشورا در بعضی کشورها.

خبرنامه دانشجویان ایران: درست یک روز بعد از عاشورای 2014 میلادی موج عجیبی در تمام رسانه های غربی به راه افتاد است که  همه با یک تیتر مشابه هم عاشورا به مردم دنیا نشان دهند "the ashura festival"  والبته این تیتر عکس هایی ندارد به جز مراسم قمه زنی روز عاشورا در بعضی کشورها.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تلاش برای پوشش رسانه ای عمل قمه زنی در این رسانه ها امسال شدت و حدت بیشتری داشته است که درست یک روز بعد از عاشورا حسینی تمام خبرگزاری های مهم غربی از رویترز تا یاهو هم زمان برای نشان دادن عزاداری برای امام حسین در کشورهای اسلامی این عکس ها را منتشر می کنند.

جالب اینجاست رسانه های سرتا پا آمریکایی دلسوز شعائر و معارف حسینی شده اند که با پوشش گسترده ویدئویی و تصویری قصد احیای انها را دارند!

این رسانه ها هیچ تصاویری از عزاداری مردم ایران که پرجمعیت ترین کشور از لحاظ شیعه است و تنها کشوری است که مذهب رسمی اش شیعه است پوشش نداده اند و عمدتا به مناطقی مانند عراق و افغانستان و لبنان اشاره کرده اند.

از رندی و فریبکاری این خبرگزاری ها همین بس که تصاویری از سید حسن نصر الله را هم در میان تصاویر پشت سر هم قمه زنی قرار داده اند.

اما سئوال اینجاست چرا و با چه هدفی و چه کسی عاشورا را می خواهد اینگونه به مردم معرفی کند؟

از یک طرف مشخصا معرفی عاشورا با وجهه ای که معتقدان به آن افرادی هستند که خود را لت و پار می کنند و اینگونه به خودشان رحم نمی کنند به نفع آمریکا است. چه کسی است که نداد لبیک به حسین سید حسن نصر الله در روزعاشورا برای آمریکا و اسرائیل از موشک های حزب الله خطرناک تر است. اما غرب دنبال تعریف از همین لبیک یا حسین در میان تصاویر قمه زنی می گردد تا اثبات کند که اگر حزب الله لبنان و مردم عراق و بحرین از خودشان با این شعار دفاع می کنند این شعار زمینه اش این رفتار هاست.

پس مشخصا طرف غربی از این ماجرا سود کافی را می برد که اولا لبیک یا حسین یعنی کارهای عجیب و غریب و غیر عقلانی و از سوی دیگر مسلمان ها همه وحشی هستند و شیعه و تکفیری ندارند و چه بسا تکفیری ها بهتر از شیعیان هستند چون اگر القاعده و داعش سر دشمنان خود را می برند شیعیانی که به خودشان هم رحم نمی کنند چه بسا با دشمنانشان بدتر رفتار کنند.

اما از طرف دیگر پوشش اینگونه ای به نفع جریان های القاعده و تکفیری است. چرا که این جریان ها در شهرهای غربی به لطف ریال های سعودی چهره ای مهربان از خودشان نشان می دهند و در زمان آرامش زندگی خوب و خوشی با همسایگانشان دارند و شاید در جلسات رقص و آوازهایشان هم شرکت کنند. اما شیعیان در روزی که خبرگزاری های غربی آن را فستیوال و Millions of Shias worldwide celebrate Ashura می نامند اینگونه رعب انگیز به جان خودشان می افتند. پس نتیجه آنکه اسلام داعشی قابل تحمل تر است و این خود می شود مجوز تکفیری ها که اگر به مقدسات شیعه در هر جای دنیا اهانت کنند بگویند ما مقدسات کسانی را نابود کردیم که عاشورایشان یعنی قمه و خون!

و همین قمه می شود بهترین سایه برای آنکه شیعیانی که در روز عاشورا در حال عزاداری در نیجریه و کشمیر و پاکستان توسط طایفه داعش و تکفیری ها شهید می شوند با کمترین پوشش رسانه ای در دنیا رو به رو شوند و کسی نباشد که بپرسد چرا افراد بیگناه در این روز و به چرمی کشته شده اند.

اما جریان دیگری هم هست که شاید بد نباشد به آن اشاره کرد. جریان شیعه گری سکولار که هم و غمش را در قمه و برگزاری هفته برائت می داند. این جریان بیشتر از این خبرگزاری ها و طایفه داعش و القاعده در بد نشان دادن عاشورا به جهانیان مقصر نباشند کمتر مقصر نیستند. وقتی به سایت ها و شبکه هایشان مراجعه می شود تنها در ایام محرم به دنبال اثبات استحباب قمه زنی هستند و انتشار فیلم های مربوط به آن و با افتخار می گویند این کار را انجام می دهند.

این 3 ضلع مثلثی هستند که اطراف پرچم سید الشهدا(ع) را گرفته اند تا مانع رسیدن نور حقیقی و اوج مفهوم پیام عاشورا به مردم جهان بشوند. و شاید این 3 طیف مصداق این آیه شریفه باشند که :" یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ "

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top