تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/08/28 - 13:51
کد خبر: 147989

لغو بورس دانشجویان شاهد و ایثارگر در علم و صنعت

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیرکل بورس دولت دهم با اشاره به لغو بورس دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علم و صنعت طی نامه‌ای به رئیس این دانشگاه تأکید کرد: لغو بورس بایستی با دلایل کافی و توسط مراجع قضائی داخل یا خارج از دانشگاه باشد.

به گزارش فارس، حسن مسلمی نائینی مدیرکل بورس دولت دهم طی نامه‌ای به رئیس دانشگاه علم و صنعت تأکید کرد: لغو بورس بایستی با دلایل کافی و توسط مراجع قضائی داخل و یا خارج از دانشگاه باشد.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

« رئیس محترم دانشگاه علم و صنعت،

جناب آقای دکتر برخورداری

سلام علیکم

احتراماً، خوشبختانه بنده افتخار همکاری با شما را در دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم تهران) به عنوان نماینده وزیر وقت در دانشگاه و عضو کمیسیون دائمی دانشگاه یزد را داشته و از سر ارادت و آشنایی شاید از اولین کسانی بودم که به محض انتصاب شما به عنوان سرپرست محترم دانشگاه علم و صنعت به شما تبریک گفته و آرزوی موفقیت داشتم.

اما با مطالعه مصاحبه حضرتعالی با خبرنگاران و اظهارات شماکه: اینها (دانشجویان بورسیه) کسانی هستند که توسط وزارت علوم معرفی شده بودند و در دانشگاه ما درس می خواندند و اکنون نیز وزارت علوم لیستی از این افراد حدود 25 نفر به دانشگاه ارایه داده که به دلایلی که ما هم از آن اطلاع نداریم بورس آنها لغو شده و باید پول آن را خود بپردازند.

نکاتی را به استحضار می‌رسانم.

1) به این راحتی این عزیزان از دانشگاه پذیرش نگرفته بلکه پس از مصاحبه در وزارت و تصویب شورای مرکزی بورس وزارت، به دانشگاه معرفی شده و در دانشگاه نیز با مصاحبه توسط گروه‌های علمی و در صورت داشتن ظرفیت پیش از تعداد قبولی از طریق آزمون علمی توسط دانشگاه و یا سازمان سنجش پذیرش اخذ می کردندکه بعضا این فرایند چندین ماه به طول می انجامید.

2) اگرچه در صدر مصاحبه خود به بی اطلاعی از دلایل لغو بورس این عزیزان اشاره نموده اید اما در ذیل نامه به مشکل معدل بعنوان دلیل اشاره کرده اید. به استحضار می رسانم که در خصوص فرزندان شهدا و ایثارگران طبق قانون مجلس شورای اسلامی،  حد نصاب معدل آنها در شورای مرکزی بورس 80 درصد در نظر گرفته شده و با آنها مصاحبه انجام می شد و در صورت موفقیت به دانشگاه معرفی می شدند.

قابل ذکراست تاکنون اطلاعی که کسب شده شما در نامه ای طبق دستور اداره کل بورس یکی از فرزندان معظم شهدا که هم اکنون در دوره دکتری رشته مهندسی دانشگاه مشغول بوده و تاکنون میانگین نمرات دروس وی 16.8 بود و با موفقیت امتحان جامع را داده و در حال انجام رساله دکتری می باشد، لغو بورس نموده اید همچنین دانشجوی دیگری که در حال حاظر با میانگین نمرات دروس در مقطع دکتری  19.21 بوده و نفر اول گرایش و نفر سوم گروه است و چند ماه دیگر دفاع خواهد کرد را لغو بورس نموده اید. در صورتیکه می دانید لغو بورس بایستی با دلایل کافی و توسط مراجع قضائی داخل و یا خارج از دانشگاه باشد.

دانشجویان بورسیه طبق سند تعهد محضری موظف به تحصیل مطلوب و رعایت شرایط اخلاقی و عقیدتی در طول تحصیل هستند و در صورت عمل برخلاف تعهدات خود جریمه خواهند شد.

1.وجود دانشجویان شاهد و ایثارگران و عزیزانی که وفاداری خود را به نظام، کشور و مردم نشان داده و هم اکنون در دانشگاه با کیفیت عالی در حال تحصیل هستند از افتخارات دانشگاه های ماست.

لطفا بررسی نمایید در صورتیکه در قانون اشاره شده که 20 درصد ظرفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها را بایستی به دانشجویان شاهد و ایثارگراختصاص داد چند درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی  آن دانشگاه شامل این عزیزان است.

3) اخطار در خصوص بازگرداندن هزینه تحصیل تا آخر نیم سال تحصیلی جاری داده اید. در صورتیکه به دانشجویان بورسیه تا اخذ جایابی هیچگونه پرداختی انجام نمی شد (البته بنده خودم مخالف این کار بودم چون دانشجویان کلیه اقدامات لازم را براساس سند تعهد انجام داده و وزارت موظف به جایابی و پرداخت مقرری به آنها می باشد.) و فقط شهریه آنها به دانشگاه ها پرداخت شده است.

اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید و قسمتی از تغییرات ایجاد شده در دانشگاه نسبت به سال 84 را ملاحظه کنید و همچنین افزایش پذیرش دانشجو از آزمون کارشناسی ارشد و دکتری نیز از برکت شهریه این دانشجویان توسط وزارت است..

همانطور که اشاره شد پذیرش این دانشجویان در دانشگاه چندین ماه به طول انجامیده است کاش برای لغو بورس آنها نیز با این عجله اقدام نکرده و با تامل بیشتر و بررسی موضوع اقدام می کردید.»
-

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top