تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/09/25 - 15:27
کد خبر: 150969

پس از اصفهان، دانشگاه یزد هم با سخنان مطهری متشنج شد

خبرنامه دانشجویان ایران: علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس روز گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه یزد به ایراد سخنرانی پرداخت و این مراسم با حاشیه های جالبی هم همراه بود.

یزد رسا نوشت:

** مطهری بار دیگر از سران فتنه حمایت کرد که موضع گیری وی با واکنش و اعتراض شدید دانشجویان روبه رو شد.

** این نماینده مجلس وقتی پشت تریبون قرار گرفت سخنان خود را با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه آغاز کرد و به ظاهر به سئوالات برخی دانشجویان پاسخ داد اما طولی نکشید که پاسخ به این سئوالات سبب به هم ریختن فضای جلسه و واکنش نشان دادن دانشجویان به برخی سئوالات و البته جواب های آنها شد.

** به گفته دانشجویان «علی مطهری تنها به چند سؤال از پیش طراحی شده پاسخ می داد و گفته های وی پاسخ سؤالات ما نبود!»

** مطهری همچنین در پاسخ به اینکه نگاه شما به آینده مذاکرات چگونه است؟ با کمال تعجب گفت: نظر من این است که طرفین مذاکره خیلی سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می شود به توافق برسند زیرا «همه ما به آنها و هم آنها به ما نیاز دارند» ضمن اینکه اوباما گرایشی به مسلمانان دارد!

** این نماینده مجلس در ادامه این مراسم دانشجویی در پاسخ به سئوالی در مورد عملکرد شورای نگهبان در مجلس آینده، گفت: باید ببینیم چطور رفتار می کنند! و از الان نمی توانیم قضاوت کنیم اما امیدواریم سلیقه ای عمل نشود! و مثلا نوشتن یک نامه به رهبری را دلیل رد صلاحیت یک فرد قرار دهند، به نظر من روشهای قبلی باید کنار گذاشته شود.

** اظهار نظر مطهری در خصوص فتنه ۸۸ هم جالب بود به گونه ای که گفت: من معتقدم اگر نام فتنه بر این ماجرا گذاشته شده به دلیل دشواری تشخیص حق از باطل بود اما اینکه حوادث ۸۸ را به آن صورت مطرح می کنند و آن را یک طراحی ۱۰، ۲۰ ساله می‌دانند و آن را به انگلیس و آمریکا ارتباط می دهند، قبول ندارم.

** وی در واکنش یکی از دانشجویان به اینکه چطور می گویید قبول ندارید مسائل ۸۸ با انگلیس و آمریکا مرتبط نبوده است نیز گفت: حمایت انگلیس و آمریکا برای زمانی بود که این بحران را بد مدیریت کردیم، اینها یک برنامه درازمدت از زمان پیروزی انقلاب داشته اند و هرکس علیه انقلاب و نظام اسلامی اعتراضی داشته، آنها حمایت کرده اند اما این دلیل نمی شود که بگوییم آنها از قبل با آمریکا هماهنگ بوده و یک اقدام از پیش طراحی شده انجام داده اند.

** وقتی بحث به اینجا کشیده شد دانشجویان به اعتراض پلاکاردهایی که روی آن ها جملاتی نظیر «لطفاً شما احساس مسئولیت نکنید»، «کارگردان خارجی، بازیگر داخلی»، «فتنه گر»، «مجری انتصابی»، «مامنتقم خون شهدای فتنه هستیم و خواهیم بود»، «موسوی کروبی اعدام باید گردد»، «تشویش اذهان عمومی جرم است» را بالا بردند.

**برخی دانشجویان با سؤالات محکم و قاطع خود خواهان توضیحات بیشتر از مواضع مطهری نسبت به فتنه ۸۸ بودند.

**مطهری با بیان اینکه قبلاً آمریکایی ها برای ایران کف و سوت می زدند! یکی از دانشجویان در بین جمع با اعتراض به این گفته مطهری گفت: «آقای مطهری امروز که آمریکا و دشمنان دارند برای شما کف و سوت می زنند!»

** در حین هیاهو و اعتراض دانشجویان سخنان مطهری نیمه تمام ماند و مسئولین برگزاری همایش، مطهری که با شعار «مرگ بر قتنه گر» بدرقه می شد را به سرعت از سالن خارج کردند.

** دانشجویان با ترک همایش توسط علی مطهری که با اسکورت ۱۷ خودرو از دانشگاه خارج شد آرام نگرفتند و همچنان با سردادن شعار اعتراض خود  را از حضور علی مطهری در دانشگاه نشان می دادند.

** بابر هم خوردن آرامش همایش و «برخورد با برخی دانشجویان» تعداد زیادی از دانشجویانی که در مراسم حضور نداشتند خود را به دانشگاه رساندن که با ممانعت حراست دانشگاه از ورود آن ها جلوگیری شد.

** با توجه به سخنان مسئولان دانشگاه یزد مبنی بر اینکه «دانشگاه باید از فضای سیاسی دور باشد» چطور تن به سخنرانی افرادی می دهند که حضور آن ها در دانشگاه جز بر هم زدن آرامش و نظم دانشگاه ندارد.

سایت نماینده هم در این باره نوشته است: پیش از این علی مطهری با حضور در دانشگاه اصفهان از فتنه و سران فتنه حمایت کرد که این مواضع با اعتراض و واکنش دانشجویان روبه رو شد، حتی تصاویری از این مراسم (دانشگاه علوم پزشکی اصفهان) منتشر شد که تعدادی از دانشجویان همسو با مطهری با دانشجویان منتقد برخورد فیزیکی کرده بودند و حاشیه‌هایی دانشگاه یزد نشان داد سریال اعتراض دانشجویان به مواضع علی مطهری ادامه دار است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
دانشجو
1393/09/25 - 16:23

متاسفانه عده اي قليل از افراطي ها اغتشاش ايجاد كردند
کوروش
1393/09/25 - 20:04

شما درغگویی بیش نیستید!
محمد علی
1393/09/25 - 22:02

علی مطهری خودش فتنه گر است و سعی دارد بیهوده مملکت را به اشوب بکشد و با اینکه همه جا با مخالفت روبرو میشود باز هم دست بردار نیست به دلیل برنامه ریزی هایی است که کرده اند تا جو را اماده و فتنه براه بیاندازند
تورهای مسافرتی آفری
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top