تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/09/27 - 14:00
کد خبر: 151166

هردم از این باغ بری می رسد؛

معاون دانشجویی دانشگاه سیستان به یک دانشجو گفت: «خفه شو؟!»

معاون دانشجویی دانشگاه سیستان به یک دانشجو گفت: «خفه شو؟!»

معاون دانشجویی دانشگاه با هل دادن یکی از دانشجویان بلند فریاد زد “خفه شو” بشین سرجات؛ و جالب است که همه این اتفاقات در مقابل چشمان استاندار و مسئولین دانشگاه به خصوص دکتر رضوانی ریاست دانشگاه رخ داد.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون دانشجویی دانشگاه به شدت به سَمت این دانشجویان حمله برد به گونه‌ای که مسئولین انتظامات دانشگاه به جای جدا کردن افراد در حال دور نمودن معاون دانشجویی دانشگاه درحمایت از دانشجویان بودند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جلسه پرسش و پاسخ استاندار با دانشجویان چهارشنبه شب در میان حاشیه‌های فراوان و با تدابیر امنیتی گسترده در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در این جلسه که از سوی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه که متولی برگزاری چندین جلسه پر حاشیه با دعوت از برخی چهره‌های فتنه‌گر همچون حسین مرعشی را در کارنامه دارد برگزار شده بود قرار بر این بود تا استاندار پای صحبت‌های دانشجویان نشسته و به سوالات آنها پاسخ دهد.

اما با برنامه‌ریزی از پیش انجام شده متولیان برگزاری مراسم، فضای جلسه به گونه‌ای پیش رفت که اصلا دانشجویان انتظار آن را نداشتند. در ابتدا که دانشجویان با افرادی “بادیگارد” مانند مواجه شدند که قدم به قدم در میان دانشجویان ایستاده و همه‌چیز را زیر نظر داشتند و حتی اجازه دست گرفتن پلاکارد هم به کسی نمی‌دادند؛ به گونه‌ای که حتی در زمان حضور رئیس جمهور هم چنین فضایی در سالن دیده نمی‌شد.

از طرف دیگر نیز یک گروه چند نفره مسئولیت سانسور سوالات دانشجویان و افراد سوال کننده را بر عهده داشتند. این افراد که شامل سه نفر از انجمن مدرسین و دو نفر از انجمن مدعی خط امام دانشگاه بودند سوالات نوشته شده از جانب دانشجویان را خوانده و سوالات دلخواه خود را مطرح می‌نمودند و از طرف دیگر نیز این افراد دانشجویانی که خودشان می‌خواستند را برای پرسش شفاهی از استاندار انتخاب می‌کردند.

پس از این اقدامات، برخی دانشجویان که از روند برگزاری جلسه ناراضی بودند؛ و هنگامی که متوجه شدند به آنها اجازه پرسش داده نمی‌شود و یا سوالات آنها از جانب سانسورچی‌های مسئول دانشگاه سانسور می‌شود تصمیم به رساندن سوالات مکتوب خود به استاندار و توزیع در میان دانشجویان کردند که این امر موجب فحاشی و اقدام فیزیکی تندروهای انجمن مدعی خط امام دانشگاه شد.

این افراد با هجوم به سمت این توزیع کنندگان اقدام به پاره کردن سوالات و ضرب و جرح آنها نمودند، اما مسئله قابل توجه در این بین هجوم معاون دانشجویی دانشگاه به سمت دانشجویان در حمایت از تندروها بود.

علی حاتمی، معاون دانشجویی دانشگاه به شدت به سَمت این دانشجویان حمله برد به گونه‌ای که مسئولین انتظامات دانشگاه به جای جدا کردن افراد در حال دور نمودن معاون دانشجویی دانشگاه درحمایت از دانشجویان بودند.

حتی معاون دانشجویی دانشگاه با هل دادن یکی از دانشجویان بلند فریاد زد “خفه شو” بشین سر جات؛ و جالب است که همه این اتفاقات در مقابل چشمان استاندار و مسئولین دانشگاه به خصوص دکتر رضوانی ریاست دانشگاه رخ داد.

گفتنی است علی حاتمی که به تازگی به سِمَت معاونت دانشجویی دانشگاه انتصاب شده است پیش از این در دانشگاه ولایت ایرانشهر بوده و در آنجا نیز کارنامه جالبی از خود بر جای نگذاشته است؛ وی که در زمان انتخابات گذشته در ستاد انتخاباتی دکتر روحانی فعالیت می‌کرده است؛ پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید از دانشگاه ولایت ایرانشهر به دانشگاه مادر استان یعنی سیستان و بلوچستان منتقل شده و سِمَت معاونت دانشجویی این دانشگاه را از آن خود کرده است.

اقدامات و برخوردهای تندی که در جلسه بوجود آمده بود موجب اعتراض بیشتر دانشجویان به روند برگزاری مراسم شد و آنها خواهان رسیدگی به این مسئله و پرسش شفاهی از استاندار شدند که در انتها با وساطت انتظامات بحث‌ها فروکش نمود و قرار شد تا یکی از دانشجویان منتقد به بالای تریبون رفته و سوال خود را از استاندار مطرح نماید.

اما سانسورچی‌های این مراسم در میان سوالات این دانشجو مدام با ایجاد سخنانی همچون کوتاهی وقت مراسم و … قصد قطع کردن سخنان وی را داشتند که در نهایت این دانشجو تنها موفق به پرسیدن این سوال از استاندار شد که برنامه استانداری برای سالروز حماسه ۹ دی امسال چیست؟؛ استاندار نیز با طفره رفتن از سوال بیان نمود که نباید با فتنه گر خواندن دیگران مردم را چند دسته کرد.

یکی دیگر از حاشیه‌های این مراسم حمایت استاندار از تشکل غیرقانونی انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه و مظلوم خواندن آن بود؛ این تشکل دانشجویی بر طبق نامه‌ دفتر تحکیم وحدت که به دست ریاست دانشگاه هم رسیده است به دلیل عدم حضور نماینده دفتر تحکیم وحدت از تهران به عنوان عضو ناظر در انتخابات این انجمن، فعالیت‌های آنها غیرقانونی دانسته شده است.

از طرف دیگر نیز شورای نظارت دانشگاه، انتخابات این انجمن را با استناد به نامه دفتر تحکیم وحدت تایید نکرده و از جانب آنها نیز فعالیت‌های این تشکل غیرقانونی شمرده شده است.

اما رئیس دانشگاه که با روی کار آمدن دولت جدید برای ماندن بر سر قدرت چرخش چشم‌گیری را در مواضع خود انجام داده بود با وجود آگاهی از غیرقانونی بودن فعالیت این تشکل که مورد حمایت استانداری و دولت است هیچ‌گونه موضع‌گیری در مقابل این تشکل غیرقانونی انجام نداده است؛ و جالبتر است که مجری این برنامه از پشت تریبون با گله اعلام می‌کند که مسئولین دانشگاه جلوی فعالیت‌های دفتر تحکیم وحدت را گرفته‌اند و هیچ اشاره‌ای به غیرقانونی بودن تشکل مطبوع خود نمی‌کند.

البته قابل ذکر است که هنوز بنرهای این تشکل غیرقانونی در محوطه دانشگاه و پای بنرهای تبلیغی همین مراسم قابل مشاهده است.

جالب است بدانید که این چرخش سیاسی ریاست دانشگاه و اقدامات وی در جلب حمایت استاندار با واکنش تند استاندار در این مراسم روبرو شد؛ به گونه‌ای که استاندار در این مراسم و در مقابل دکتر رضوانی با کوچک کردن وی سخنانی از رفتنش مطرح نمود.

در پایان این مراسم نیز استاندار با بر جای گذاشتن بسیاری سوال در ذهن دانشجویان سالن دانشگاه را ترک نمود و از دانشگاه خارج شد.

منبع: مطالبه گر

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
محمد علی
1393/09/27 - 12:56

اینها دنباله همان فتنه 88 اند ولی مطمئنا با برنامه ریزی بهتر و دقیق تر و گسترده تر. به آرامی و آهستگی از هر روزنه ای چه فرهنگی و چه آموزشی و چه سیاسی قصد ضربه زدن را دارند و افرادی همچون اینها در چنین منطقه ای بهترین گزینه برای آشوب های آینده هستند. آشوب هایی که فتنه 88 در مقابل آن کوچک است.
رضا
1393/09/28 - 12:28

سلام لطفا از مراجع قضايي تخلف انتصاب دكتر علي حاتمي بعنوان معاون دانشجويي دانشگاه سيستان و بلوچستان را پيگيري كنيد
بر اساس قانون مصوب شوراي انقلاب فرهنگي معاون دانشگاه بايد سابقه پنج سال با مرتبه استادياري داشته باشد
در صورتي كه دكتر حاتمي حدود دو سال سابقه دارد كه كاملا تخلف است
لطفا جلو اين تخلف در سيستمي كه بر طبل قانون مداري مي كوبد بگيريد
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top