تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/10/03 - 14:06
کد خبر: 151710

حال و هوای دانشگاه‌ها در هفته نیمه‌تعطیل ترم اول؛

از بلیط 1000 تومانی سینما برای دانشجویان خوابگاهی تا ارائه خدمات رایگان پستی برای دانشجویان دانشگاه گیلان

از بلیط 1000 تومانی سینما برای دانشجویان خوابگاهی تا ارائه خدمات رایگان پستی برای دانشجویان دانشگاه گیلان

جزئیات دوره‌های بدون آزمون سازمان سنجش، توقف پذیرش دانشجو در 726 رشته محل دانشگاه پیام‌نور، اعتراض دو رئیس دانشگاه به بودجه بسته شده توسط دولت و... سرخط خبرهای دانشگاهی این هفته هستند.

خبرنامه دانشجویان ایران:  تعطیلات هفته جاری در کشور سبب شد تا ایام فرجه پیش از امتحانات در دانشگاه‌ها کمی زودتر از انتظار فرا برسد و دانشگاه‌ها عملا به حالت نیمه تعطیل درآید، اما با این حال برخی اخبار دانشگاهی از گوشه و کنار کشور به گوش می‌رسد که همچنان از گرم بودن این فضا در این سرمای زمستانی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، جزئیات دوره‌های بدون آزمون سازمان سنجش، بلیط 1000 تومانی برای دانشجویان خوابگاهی دانشگاه تهران، ارائه خدمات رایگان پستی برای دانشجویان دانشگاه گیلان، توقف پذیرش دانشجو در 726 رشته محل دانشگاه پیام‌نور، اعتراض دو رئیس دانشگاه به بودجه بسته شده توسط دولت و... سرخط خبرهای دانشگاهی این هفته هستند.

جزئیات دوره‌های بدون آزمون سازمان سنجش تشریح شد

ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی بدون آزمون (پذیرش براساس سوابق تحصیلی) آزمون سراسری سال 93 برای دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی در روز یکشنبه 30 آذر سال 93 پایان پذیرفت.

وی افزود: براساس آمار گزارش شده 104 هزار و 10 داوطلب برای ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کردند و آمار نهایی به زودی اعلام می‌شود.

همچنین ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 93 موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی که پذیرش در آنها براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد یکشنبه 30 آذرماه پایان پذیرفت که براساس آمار گزارش شده 39 هزار و 448 داوطلب ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دوره‌های کاردانی نظام جدید سال 93 موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی که پذیرش در آنها براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد یکشنبه 30 آذرماه پایان پذیرفت و براساس آمار اولیه 10 هزار و 981 نفر ثبت‌نام کردند.

* جزئیات دوره کاردانی بدون آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی

ثبت‌نام برای شرکت در پذیرش دوره کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی بهمن ماه سال 93 دانشگاه جامع علمی کاربردی از روز دوشنبه اول دی ماه سال 93 از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز شده و دوشنبه 8 دی ماه پایان می‌پذیرد.

ارائه بلیط 1000 تومانی سینما به دانشجویان خوابگاهی دانشگاه تهران

دبیر شورای صنفی کوی دانشگاه تهران از ارائه بلیط 1000 تومانی سینما بهمن به ساکنان خوابگاه‌های سطح شهر دانشگاه تهران خبر داد.

رفیعی گفت: از آنجایی که ساکنان خوابگاه‌های دانشگاه تهران در سطح شهر از امکاناتی که در کوی دانشگاه وجود دارد، برخوردار نیستند، دانشگاه قصد دارد استفاده از امکانات سطح شهر را برای آنها تسهیل کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بلیط سینما بهمن برای همه دانشجویان دانشگاه تهران نیم بها است، اظهار کرد: پس از انجام رایزنی های لازم مقرر شد بهای بلیط سینماهای اطراف تهران برای ساکنان خوابگاه‌های دانشگاه تهران در سطح شهر 1000 تومان خواهد شد.

خدمات رایگان پستی برای دانشجویان دانشگاه گیلان

با امضاء تفاهم نامه باجه پستی در دانشگاه گیلان و در بازارچه استقرار یافته است و آماده ارائه خدمات به کلیه دانشجویان می باشد.

با امضاء تفاهم نامه باجه پستی در دانشگاه و در بازارچه استقرار یافته است و آماده ارائه خدمات به کلیه دانشجویان می باشد.

پست مستقر در دانشگاه خدماتی از جمله ثبت نام از دانشجویان در سامانه www.mailopost.ir جهت دسترسی به صندوق پست الکترونیکی ملی ج.ا.ا. به منظور ارسال و دریافت مدارک دانشگاهی، چاپ و انتشار تمبر شخصی برای شخصیت های دانشگاهی، اعضای هیات علمی، نخبگان و دانشجویان نمونه مورد نظر دانشگاه و ارائه خدمات کارت پستال الکترونیکی جهت مناسبت های مختلف سال به متقاضیان ارائه می دهد.

توقف پذیرش دانشجو در 726 رشته محل دانشگاه پیام‌نور

براساس طرح آمایش دانشگاه پیام نور، سال گذشته پذیرش دانشجو در 726 رشته محل کارشناسی به دلایل مطلوب نبودن پذیرش ها، وجود رشته های مشابه در مراکز و احد های همجوار و سنخیت محلی نداشتن رشته ها، متوقف شد.

جزئیات جذب هیئت علمی در دانشگاه علامه

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: در فراخوان عمومی سال گذشته و امسال که از طریق وزارت علوم تحقیقات و فناوری انجام می شود حدود 150 نفر ظرفیت پذیرش عضو هیئت علمی داشتیم و با توجه به اینکه دانشگاه علامه به خاطر تعداد زیاد دانشجویان، نسبت استاد به دانشجو در آن باید بیشتر از این رشد کند، این 150 نفر در گروه های مختلف از پژوهشگاه های مختلف اجتماعی، مددکاری، رشته های مختلف مدیریتی، حسابداری، رشته های مختلف روانشناسی و علوم تربیتی و رشته های حقوق و علوم قرآن و حدیث و ادبیات و دیگر زمینه ها به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام نیاز داده ایم.

وی افزود: حدود 700 نفر در این فراخوان شرکت کردند که در سه مرحله  یعنی مرحله اول در دانشکده، مرحله دوم در کارگروه علمی هیئت جذب دانشگاه و مرحله سوم هم در خود هیئت جذب مورد مصاحبه های علمی سختگیرانه قرار گرفتند و پس از آن "کمیسیون صلاحیتهای عمومی هیئت جذب" نیز آنها را مورد بررسی قرار داد و در نهایت تعداد حدود 65 تا 72 نفر برای پذیرش در هیئت علمی انتخاب شدند.

آغاز ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی از 8 دی

ثبت نام چهل و دومین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی از 8 دی ماه آغاز می شود و تا 22 دی ماه ادامه دارد.

به گزارش مهر، جزئیات ثبت نام چهل و دومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی رشته های پزشکی بالینی از طریق سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir اعلام خواهد شد.

روش نمره دهی در چهل و دومین دوره آزمون همانند روال گذشته است.

چهل و دومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی رشته های پزشکی بالینی روز 10 اردیبهشت ماه 94 برگزار خواهد شد.

اولین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود

این جشنواره با هدف معرفی برترین های عرصه آموزش برگزار خواهد شد.

برترین های عرصه آموزش دانشگاه در شش محور استاد پاسخگو، استاد پیشکسوت، اخلاق پزشکی و رفتار حرفه ای، دستاوردهای پژوهش در آموزش، معلم بالینی برتر و معلم برتر انتخاب می شوند.

همچنین گفتنی است جلسه داوری نهایی در اوایل دیماه سال جاری با حضور حاجی میر اسماعیل، رئیس دانشگاه برگزار می شود و در هر محور 2 یا 3 نفر از اساتید بعنوان برترین های عرصه آموزش انتخاب می شوند و روز 30 دیماه سال جاری از آنان تقدیر بعمل می آید.

رئیس دانشگاه تربیت‌مدرس: سهم بودجه دانشگاه‌های برتر با ماموریت‌شان متناسب نیست

رییس دانشگاه تربیت مدرس ضمن انتقاد از عدم تناسب سهم دانشگاه‌های برتر از بودجه عمومی کشور در مقایسه با ماموریت‌های محول شده به آنها گفت: برای افزایش رشد عمومی دانشگاه‌ها، نیازمند تقویت دانشگاه‌های برتر هستیم.

احمدی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از بودجه پژوهشی سایر سازمان‌ها نسبت به دانشگاه‌ها افزایش بیشتری داشته، گفت: با توجه به اینکه از سال 2011 از سرعت رشد علمی کشور کاسته شده، در مورد میزان رشد علمی کشور، نگرانیم.

رئیس دانشگاه الزهرا(س): بودجه درنظر گرفته شده پاسخگوی نیازها نیست

رئیس دانشگاه الزهرا (س) گفت: با توجه به نیاز هایی که دانشگاه الزهرا دارد بودجه ارائه شده به مجلس کمتر از این میزان است و تنها مخارج روزمره دانشگاه را تامین می کند.

با توجه به توسعه ای که برای دانشگاه بانوان مد نظر دولت و وزارت علوم و تحقیقات است، این بودجه تامین کننده این هدف نیست، اما برای تامین مخارج روزمره و برنامه های دانشگاه تا حدودی کافی است، مبلغی که ما درخواست داده بودیم بالاتر از رقمی است که دولت به مجلس ارائه کرده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top