تاریخ انتشار: شنبه 1393/10/06 - 08:00
کد خبر: 151935

مقایسه‌ای میان سرمایه‌گذاری نسبی در هالیوود و سینمای داخلی کشور؛

«سینمای دینی» تا چه میزان مورد اهمیت مسئولان سینمایی کشور است؟

«سینمای دینی» تا چه میزان مورد اهمیت مسئولان سینمایی کشور است؟

فرج‌الله سلحشور، نویسنده و کارگردان پروژه سینمایی حضرت موسی(ع) اخیرا در مصاحبه‌ای عنوان کرده است که منتظر تصمیم مدیران سینمایی کشور مبنی بر حمایت و تامین مالی این پروژه مانده و تا فیلم سینمایی موسی(ع) را نسازد سراغ کار دیگری نمی‌رود.

خبرنامه دانشجویان ایران: میزان ارزش گذاری و بها دادن به سینمای دینی در سراسر جهان امروزه به یکی از ملاک‌های قدرت تاثیرگذاری در مخاطب و همراه سازی اقشار گوناگون با مکاتب دینی مورد تبلیغ در همان عرصه بدل شده است.

سلحشوربه گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فرج‌الله سلحشور، نویسنده و کارگردان پروژه سینمایی حضرت موسی(ع) اخیرا در مصاحبه‌ای عنوان کرده است که منتظر تصمیم مدیران سینمایی کشور مبنی بر حمایت از این پروژه مانده و تا فیلم سینمایی موسی(ع) را نسازد سراغ کار دیگری نمی‌رود.

صحبت‌های سلحشور(از اینجا ببینید) از این منظر قابل تامل است که مدیران سینمایی ما نسبت به ارزش‌گذاری و تعلق بها به سینمای دینی در کشور تا چه حد احساس مسئولیت و تکلیف می‌کنند؛ این در حالی است که مشابه همین امر در سینمای غرب به خصوص هالیوود به راحتی قابل رویت است.

میزان هزینه‌ای که بابت ساخت پروژه‌های سینمایی در حوزه دین و اندیشه در غرب درنظر گرفته می‌شود، بسیار فراتر از حد تصور است و گواه این ادعا، نگاهی کوتاه به کارنامه پروژه‌هایی است که هالیوود حداقل در چند دهه اخیر تولید کرده است.

حتی نگاهی گذرا به جدیدترین آثار هالیوود بیانگر پررنگ‌تر شدن و پراهمیت‌تر شدن این امر در بین ساخته‌های هالیوود است؛ هزینه‌های صورت گرفته در فیلم «نوح» که یکی از جدیدترین آثار هالیوود در زمینه سینمای دینی است بر کسی پوشیده نیست و این در حالی است که تحریف‌های صورت گرفته در این فیلم، به وضوح به چشم می‌خورد.(از اینجا ببینید)

شاید کسی فکر نمی‌کرد هنر هفتمی که در بدو ورود به دنیای هنر چندان مورد استقبال قرار نگرفته بود، امروز اما به یکی از ابزار آلات جنگیدن در عرصه جنگ نرم تبدیل شود؛ در میدان جنگ نیز قدرت هر کس به ضرب شمشیر اوست.

بدیهی است که قدرت سینمایی غرب به واسطه دست‌آوردی چون هالیوود، بسیار بالاتر از قدرت سینمایی در کشور ماست و یکی از دلایل اصلی آن، باز بودن مجرای هزینه و مخارج است اما بالا بردن کیفیت و تمرکز در سرمایه‌گذاری نیز از شروط مهم این عرصه است.

هر چند طبق آمار رسمی ایالات متحده، محصول سالانه هالیوود چیزی حدود 900 فیلم و این آمار، نشان دهنده تقریبی ساخت روزی سه فیلم در آنجاست اما آیا پایین بودن آمار آثار موثر و مبارز با تحریفات صورت گرفته در هالیوود که باید محصول سینمای داخلی ما باشند، توجیه مناسبی دارد؟

با مقایسه نسبی میزان پرداخت هالیوود به سینمای دینی در برابر کل محتوای تولیدی‌اش با سینمای کشور ما، به نظر می‌رسد که این بخش از سینما برای سینماگران و مدیران سینمایی ما از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار نیست.

از طرفی، کارگردانی مثل فرج الله سلحشور که سوابق درخشانی در زمینه سینمای دینی دارد، هنوز معطل دریافت بودجه برای ساخت یکی از همین آثار است، اثری که همتای آن امروز در آخرین مراحل ساخت و نزدیک به مرحله اکران رسیده است؛ موسی(ع) نام اثری است که با توجه به سابقه هالیوود در این عرصه مانند فیلم «نوح» به نظر می‌رسد شامل تحریفاتی از این دست باشد.

دانلود

با این وجود باید منتظر ماند و دید که آیا مدیران سینمایی کشور به فکر می‌آیند و برای تقویت جبهه ایستادگی، مقاومت و مبارزه در این عرصه هزینه‌های لازم را در نظر خواهند گرفت یا خیر؟

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top