تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/10/14 - 09:26
کد خبر: 153039

سامان‌دهی فعالیت شورای صنفی دانشجویان پزشکی

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سامان‌دهی آیین‌نامه شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی خبر داد.

دکتر نبی مطلبی در گفت و‌گو با ایسنا، در مورد فعالیت شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی توضیح داد: تاکیدی که همواره مقام محترم وزارت جناب آقای دکتر هاشمی داشته اند این است که دانشجو را در اداره امور دانشگاه دخالت داده و بسیاری از فعالیتهای دانشجویی را به دانشجویان واگذار کنیم، در این راستا شوراهای صنفی می توانند بازوی مشورتی و گاهی اجرایی حوزه دانشجویی بوده و کمک موثری نمایند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 12 شورای صنفی فعال در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد، گفت: البته فعالیت این شوراها از نظر ما مطلوب نیست، زیرا فعالیت آنها براساس آیین‌نامه مشخصی صورت نمی‌گیرد و فعالیت آنها بیشتر در حوزه‌های رفاهی است. در صورتی که باید حقوق آموزشی، پژوهشی، رفاهی، اجتماعی و فرهنگی دانشجویان هم مدنظر قرار داده شود که این حقوق در پیش نویس آیین‌نامه جدید پیش بینی شده است.
مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت از ابلاغ آیین‌نامه جدید شورای صنفی خبر داد و گفت: این آیین‌نامه به زودی ابلاغ خواهد شد. البته انتخابات شورای صنفی باید در آبان‌ماه صورت می‌گرفت اما امسال انتخابات خارج از موعد خواهیم داشت.

در نظر گرفتن حقوق دانشجویی در آیین‌نامه جدید شورای صنفی
مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت در ادامه در مورد تفاوت‌های آیین‌نامه جدید و آیین‌نامه قبلی شورای صنفی توضیح داد: در آیین‌نامه قبلی بیشتر به مسائل رفاهی دانشجویان پرداخته شده بود اما با توجه به نگاه وزارت بهداشت مبنی بر اینکه که شان دانشجو بالاتر از این است که فقط در مسائل رفاهی‌اش دخالت داشته باشد، بنابراین در آیین‌نامه جدید حقوق دانشجویی هم مدنظر گرفته شده است.
دکتر مطلبی با تاکید بر اینکه شورای صنفی باید در قالب مقررات و آیین‌نامه‌های ابلاغی فعالیت کند و تصمیمات و فعالیت آن نباید با ضوابط و مقررات آموزشی، پژوهشی، انضباطی و سایر اسناد بالا دستی مغایرت داشته باشد، گفت: شورای صنفی باید حرکت اصلاحی داشته باشد نه مواضع تخریبی و تقاضای ما از اعضا این شوراها این است که این فرصت را تبدیل به تهدید نکنند تا قادر باشند در بهبود کمی و کیفی ارائه خدمات به جامعه دانشجویی به ما کمک کنند تا جو دانشگاه، در کنار شور و نشاط دانشجویی، آرامش و پویایی علمی خود را حفظ کند.
وی در مورد تفاوت‌های آیین‌نامه شورای صنفی وزارت بهداشت و وزارت علوم اظهار کرد: ما در تدوین آیین‌نامه شورای صنفی جدید از آیین‌نامه شورای صنفی وزارت علوم هم استفاده کردیم. این دو آیین‌نامه تفاوت‌های جزیی با یکدیگر دارند که دلیل آن تفاوت زمینه فعالیت دانشگاه‌ها است. برای مثال وزارت بهداشت علاوه بر واحد های آموزشی و رفاهی، واحدهای بهداشتی، درمانی و بیمارستانی نیز دارد و این موضوع باید در نظر گرفته شود. همچنین مدت تحصیل در وزارت علوم و وزارت بهداشت کمی با هم متفاوت است.
دکتر مطلبی به این پرسش که انتخابات شورای صنفی در سطح دانشگاه‌ها برگزار می‌شود یا دانشکده‌ها، پاسخ داد: انتخابات در سطح دانشکده و خوابگاه‌ها برگزار می‌شود که از هر شورا یک نفر به عنوان دبیر انتخاب شده و شورای مرکزی صنفی هر دانشگاه که شامل دبیران شورای صنفی دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها می‌شود، تشکیل خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ابهامات غرب بهانه‌ای برای سنگ اندازی در مسیر پیشرفت کشور است/ هر اقدامی که مانع فعالیت هسته‌ای شود خلاف قانون اقدام راهبردی است
سرلشکر موسوی: «وعده صادق» آزادی فلسطین را تسریع خواهد کرد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
۴ تیم صعودکننده و برنامه مسابقات نیمه‌نهایی جام حذفی
جام حذفی/ سپاهان با برد مقابل ملوان انزلی به نیمه نهایی صعود کرد
مورایس: تنها رقابتی که به ما جام می‌دهد، جام حذفی است
پخش فصل دوم مجموعه «آقای قاضی، شعبه ۱۲۱» با اکران خصوصی آغاز شد
وزیر علوم: منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بورس و فرابورس تامین می‌شود
خطیبی: وزارت علوم از عدم همکاری بانک‌ها برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی گله‌مند است
رئیسی: همه امکانات برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان خراسان رضوی بسیج شود
تجلیل از جوان‌ترین عضو ناوگروه ۸۶ ارتش
سازمان ملل: ورود سوخت به غزه تقریبا محال است
حزب الله ۲ مقر صنایع نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
اختصاص ۷۵ همت به پروژه‌های راه و شهرسازی
اختصاص اعتبار به پروژه‌های پیشران و ملی بیش از سقف ترازنامه بانک‌ها
هشدار دوباره سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا
نخست وزیر اسلواکی از خطر مرگ نجات یافت
دسترسی به بزرگراه شهید چمران شمال از شنبه فراهم می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top