تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/10/17 - 08:50
کد خبر: 153441

چشم دانشگاه‌های مهم کشور به حکم وزیر علوم

خبرنامه دانشجویان ایران: وزیر علوم از ابتدای فعالیت خود از تعیین تکلیف دانشگاه‌های کشور سخن گفت و 7 سرپرست دانشگاه را هم به شورایعالی انقلاب فرهنگی معرفی کرده است تا حکم ریاست آنها تائید شود ولی آنچه جای تعحب دارد عدم معرفی روسای ۳ دانشگاه مهم کشور است.

به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، وزارت علوم که بخصوص در شرایط کنونی کشور از وزارتخانه‌های مهم به شمار می‌رود در دولت یازدهم شرایط منحصر به فردی داشت به طوریکه پس از گذشت یک سال و نیم به شرایط ثبات رسیده است.

البته این وزارتخانه پس از گذشت یک سال و نیم از دولت یازدهم وزیر خود را شناخت ولی همچنان تحولات در وزارتخانه و بخصوص در دانشگاه‌ها ادامه دارد به طوریکه به گفته وزیر علوم ۳۴ دانشگاه کشور با سرپرست اداره می‌شوند که البته قرار بود حکم ریاست ۷ رئیس دانشگاه در جلسه شب گذشته شورایعالی انقلاب فرهنگی تائید شود که این جلسه برگزار نشد.

با توجه به قول وزیر علوم و تذکر شورایعالی انقلاب فرهنگی به وزیر مبنی بر تعیین تکلیف سریع دانشگاه‌های کشور به نظر می‌رسید دانشگاه‌های مهم کشور در اولویت باشند ولی نام سرپرست‌های دانشگاه‌های مهم کشور هنوز به شورایعالی انقلاب فرهنگی معرفی نشده است.

دانشگاه‌های تهران، اصفهان، خوارزمی، جامع علمی کاربردی و پیام نور شاید از مهم‌ترین دانشگاه‌هایی باشند که با سرپرست اداره می‌شوند.

با توجه به اینکه مدت سرپرست دانشگاه‌ تربیت مدرس هنوز به ۶ ماه نرسیده و سرپرست دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی و پیام نور به تازگی منصوب شده‌اند عدم معرفی آن‌ها به شورایعالی انقلاب فرهنگی برای تائید در جلسه این هفته محتمل بود ولی اینکه سرپرست دانشگاه‌های تهران، اصفهان و خوارزمی به شورا معرفی نشده‌اند جای تعجب دارد.

با وجود اینکه مدت حکم یک سرپرست ۳ تا ۶ ماه است و باید در این مدت حکم آن‌ها به شورایعالی انقلاب فرهنگی ارائه و ریاستشان تائید شود ولی حکم سرپرستی برخی دانشگاه‌ها از ۶ ماه هم گذشته است و ساماندهی این دانشگاه‌ها در انتظار نظر و عملکرد وزیر علوم جدید است.

محمدتقی احمدی از سوم تیرماه حکم سرپرستی دانشگاه تربیت مدرس را دریافت کرد ولی هنوز ریاستش در شورایعالی انقلاب فرهنگی تائید نشده است که شنیده می‌شود به زودی احمدی برای تائید در شورا معرفی می‌شود.

سبحان‌اللهی سرپرست دانشگاه خوارزمی ۲۹ دی سال ۹۲ منصوب شده است یعنی حدود یک سال از حکم سرپرستی وی می‌گذرد.

از سرپرستی هوشنگ طالبی در دانشگاه اصفهان بیش از یک سال گذشته است. طالبی ۲۰ آذرماه سال ۹۲ منصوب شد.

وضعیت دانشگاه تهران هم که بار‌ها مطرح شده است، دانشگاه تهران از ۲۹ بهمن سال گذشته با سرپرست اداره می‌شود که در ابتدا محمدحسین امید سرپرست این دانشگاه بود و پس از آن نیلی احمدآبادی از ۱۹ خرداد امسال سرپرستی دانشگاه تهران را برعهده گرفت.

شنیده‌ها حاکی از آن است که نام این ۳ سرپرست دانشگاه چند بار در شورایعالی انقلاب فرهنگی مطرح شده ولی اعضای شورا این افراد را تائید نکرده‌اند و حالا وزیر علوم باید افراد دیگری را به عنوان رئیس این دانشگاه‌های مهم کشور انتخاب کند.

فرهادی در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با این ۳ دانشگاه تنها لبخند می‌زند ولی در برابر تذکر شورایعالی انقلاب فرهنگی موظف است به زودی تکلیف این دانشگاه‌ها را نیز مشخص کند.

اینکه اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی با این ۳ فرد مخالف هستند و وزیر علوم هنوز فرد جایگزینی را انتخاب نکرده است هم جای تعجب است.

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تعیین تکلیف سریع‌تر دانشگاه‌ها می‌گوید: با توجه به اینکه طولانی شدن حکم سرپرستی در دانشگاه سبب کندی کار‌ها و روزمره شدن امور می‌شود وزیر علوم باید با تعامل شورایعالی انقلاب فرهنگی سریع‌تر تکلیف دانشگاه‌هایی که با حکم سرپرستی اداره می‌شوند را روشن کند.

وی می‌گوید: وقتی فردی با حکم سرپرستی مشغول به کار است به لحاظ روانی این احساس را دارد که تصمیم‌گیر نیست و دچار روزمرگی می‌شود و زیر مجموعه آن نهاد نیز ممکن است به طور طبیعی در کار‌ها تعلل کنند به همین دلیل عاقلانه این است که سریع‌تر تکلیف سکانداری دانشگاه‌ها مشخص شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1393/10/17 - 10:01

به داد دانشگاه علوم اقتصادی با سرپرستی یکساله و افتضاح مدیریتی برسید.
تورهای مسافرتی آفری
پهپاد آکینجی ترکیه وارد آسمان ایران شد +عکس
اختتامیه جشواره جام رسانه امید +عکس
روسیه از اعزام دو هواپیما و بالگرد پیشرفته برای کمک به عملیات جستجوی بالگرد رئیس جمهور ایران خبر داد
شهیده گیلانی نخستین بانوی شهیده رسانه کشور شد
سومین مدال ژیمناستیک ایران در مسابقات جوانان آسیا
مراسم افتتاح سد قیزقلعه‌سی و بهره برداری از سدخدا آفرین +عکس
جستجو برای یافتن بالگرد رئیسی به صورت گشت بانی نظامی
کاریکاتور| «هیچ‌انگاری» میراث بن‌گوریون در رابطه با اسرائیل و نهادهای جهانی
ادامه سیل و آبگرفتگی در مشهد +عکس
استفاده از منورهای مه‌شکن برای یافتن رئیس‌جمهور
ابراز هم‌بستگی کوبا با ایران در حادثه سقوط بالگرد رئیسی
شهادت مأمور انتظامی در نارمک تهران
نخستین کنگره بین المللی علم و قرآن +عکس
تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در سرزمین‌های اشغالی
دومین قهرمانی متوالی پاراتکواندو در آسیا
صفحات فعالان فضای مجازی تحت رصد پلیس است
تذکر دادستانی تهران به برخی از افراد در پی نشر اکاذیب
محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
چهره‌ها و شخصیت‌های مختلف برای سلامتی رئیس‌جمهور دست به‌ دعا شدند
منصوری: با ۲ نفر از سرنشینان بالگرد رییس جمهور ارتباط گرفتیم
قالیباف: خداوند به برکت دعای مؤمنین رئیس‌جمهور را از گزند بلایا حفظ کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top