تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/11/08 - 08:11
کد خبر: 156044

12 پیام رهبر انقلاب به انجمـن اسـلامــــی دانشجـــــویــــان اروپــا چــه بـــود؟

25 سال خط مقدم مبارزه با اسلام هراسی

25 سال خط مقدم مبارزه با اسلام هراسی

ظرفیت‌های معرفی و مبلغ اسلام در اروپا و غرب از جمله انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا نیز به عنوان خط مقدم مبارزه با اسلام هراسی در کشورهای غربی و اروپایی محسوب می‌شوند و پیام‌های متعدد رهبر انقلاب به گردهمایی‌ها و محافل دانشجویان ایرانی و مسلمان در اروپا، نشان دهنده اهمیت این خط مقدم است.

خبرنامه دانشجویان ایران: بررسی پیام‌های مقام معظم رهبری از سال 1368 تا کنون خطاب به انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا حاکی از اهمیت فعالیت و حضور دانشجویان ایرانی و مسلمان در خارج از کشور است.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ موج سنگین اسلام هراسی و تقویت و پمپاژ آن توسط غرب و دولت‌های اروپایی که در سال‌‌های اخیر شدت گرفته است، نشان می‌دهد به زمان باردهی بیداری اسلامی نزدیک شده‌ایم.

ظرفیت‌های معرفی و مبلغ اسلام در اروپا و غرب از جمله انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا نیز به عنوان خط مقدم مبارزه با اسلام هراسی در کشورهای غربی و اروپایی محسوب می‌شوند و پیام‌های متعدد رهبر انقلاب به گردهمایی‌ها و محافل دانشجویان ایرانی و مسلمان در اروپا، نشان دهنده اهمیت این خط مقدم است.

هفته گذشته اما در فاصله کمتر از چند روز شاهد دو پیام مهم رهبر انقلاب به جوانان در خارج از کشور، اروپا و آمریکا بودیم؛ پیام‌هایی که به صورت جداگانه ابتدا به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی و بعد از آن، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا بود.

اینکه این بار رهبر انقلاب مستقیما جوانان اروپا و آمریکا را خطاب قرار داده‌اند نشان می‌دهد که افکار عمومی خصوصا در بین جوانان جوامع غربی و اروپایی برای شناخت اسلام به بلوغ لازم رسیده است.

جای تعجب هم ندارد که دولت‌های غربی و اروپایی در صدد مقابله با این بلوغ و باردهی بیداری اسلامی برآیند و با اقدامات اسلام‌هراسانه، سعی در ارائه تعریفی دلخواه و منحرف و متفاوت از حقیقت اسلام دارند.

رهبر انقلاب اما از همان سال 1368 با انتصاب حجت‌الاسلام جواد اژه‌ای به عنوان نماینده‌ی خود در ارتباط با انجمن‌های اسلامی دانشجویان ایرانی در اروپا و کلیه‌ی دانشجویان ایرانی کشورهای اروپائی، با ابراز اهمیت چنین ظرفیتی در کشورهای اروپایی، در قسمتی از این پیام خاطر نشان کردند: «دانشجویان‌ عزیز ما در خارج‌ از کشور در شمار امیدهای‌ آینده‌ و بخشی‌ از خیل‌ عظیم‌ جوانانی‌ هستند که‌ خود را برای‌ عهده‌دار شدن ‌مسؤولیت‌ بزرگ‌ و سازندگی‌ انقلابی‌ و اسلامی‌ کشور آماده‌ می‌کنند.» (متن کامل را از اینجــــا ببینید)

در ادامه، گزیده‌ای از تمام پیام‌های رهبر انقلاب که طی این بیست و پنج سال به انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا فرستاده‌اند را می‌بینید:

پیام به گردهمایی مسئولان انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها (10/5/1377)

عزیزان! نگذارید با تضعیف ارزشهای انقلاب و اسلام، به جبهه‌ی دشمن کمک کنند؛ و بخصوص نگذارید غفلت زدگانی از این قبیل، در مجموعه‌های شما - یعنی در صفوف مقدم - جا بگیرند. شعارهای انقلاب را که پرچمهای راهنما در راه اعتلاء و سربلندی و آبادانی این کشور است، گرامی بدارید و با همه‌ی وجود از آن دفاع کنید و سهل انگاری نسبت به آن را از بیگانگانی که احیاناً به لباس خودی در می‌آیند و با زبان خودی سخن می‌گویند، تحمل کنید. (متن کامل را از اینجــــا ببینید)

پیام به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا (26/6/1378)

از مطالعه در وضع میهن عزیز خود و چالش بزرگی که ملت رشید و مؤمن و روشن‌بین ما بدان سرگرم است، غافل نمانید. این رابطه‌ی ذهنی، بی‌گمان عزم هر انسان آزاده و شرافتمندی را بر پیوستن به جهاد بزرگ ملت ایران در راه بنای آینده‌ی شامخش، مستحکم و بی‌تزلزل می‌سازد. شما و نسل جوان مؤمن و کارآمدی که در راه است، به خواست خدا بر همه‌ی بداندیشهایی که استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی ایران را هدف گرفته است، غلبه خواهید کرد؛ ان‌شاءاللَّه. (متن کامل را از اینجــــا ببینید)

پیام به سی‌وپنجمین نشست اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا (26/6/1379)

نظم‌ ظالمانه‌ی‌ کنونی‌ جهان‌ و فرهنگی‌ که‌ آن‌ را پدید آورده‌ و در عین‌ حال‌ از آن‌ بشدت‌ تأثیر پذیرفته‌ است‌، برآنند که‌ خود را بر همه‌ی‌ ملتها و همه‌ی‌ فرهنگها تحمیل‌ کنند و با هر کانون‌ مقاومتی‌ بیرحمانه‌ و کینه‌جویانه‌ به‌ ستیزه‌گری‌ برخیزند. امروزه‌ نظام‌ مقدس‌ جمهوری‌ اسلامی‌ یکی‌ از مقاومترین‌ این‌ کانونها و به‌ گمان‌ من‌، مقاومترین‌ آنهاست‌. این‌ مقاومت‌، نه‌ بر اثر عصبیت‌ جاهلانه‌ و کوته‌نظرانه‌، بلکه‌ از سر معرفت‌ و اصالت‌ و احساس‌ مسؤولیت‌ است‌. (متن کامل را از اینجــــا ببینید)

پیام به دانشجویان ایرانی در اروپا (19/6/1380)

پیکاری وسیع در زمینه‌های اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اندیشه از سوی مراکز استکباری در جریان است تا نظام اسلامی در افکار عمومی کشورهای مسلمان و نیز در نظر ملت ایران، به ناتوانی متهم شود و درخشش و جذابیت خود را از دست بدهد. اکنون از سوئی دولتمردان جمهوری اسلامی و از سوئی متفکران و اندیشه‌وران انقلاب خود را موظف دانسته‌اند تا در بخش مربوط به خود، با این هدف شیطانی مقابله کنند و به یاری خداوند، استحکام و آسیب‌ناپذیری و جایگاه برتر فکری و عملی نظام اسلامی را بار دیگر به اثبات برسانند. (متن کامل را از اینجــــا ببینید)

پیام به نشست سالیانه اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا (21/6/1381)

خود را از همه‌ی بنیادهای اخلاقی و قراردادهای بشری رها بداند و بی‌مهار به سلطه‌جویی و استیلاطلبی بپردازد. این همان مفهوم واژه‌ای عمیق و پرمعنای استکبار است که فرهنگ سیاسی جمهوری اسلامی آنرا به زبدگان و روشنفکران جهان معرفی کرد. در کشاکش این حوادث بزرگ تنها نیرویی که قادر است هیمنه قدرت استکباری را در هم بشکند و قدرتهای شیطانی متکی به سلاح را عقب براند نیروی ملتها است. (متن کامل را از اینجــــا ببینید)

پیام به نشست سراسری اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا (1/7/1385)

امروز آهنگ خوش پیشرفت و عزت ملی، در کشور شنیده می شود. شما جوانان باید خود را برای مسئولیتهایی که ادامه ی این حرکت، بر دوش یکایک آحاد این ملت، به ویژه ورزیدگان دانایی و آگاهی می گذارد، آماده کنید. از خداوند کمک و هدایت بخواهید، دلهای پاک و روشن خود را هرچه بیشتر به او نزدیک کنید، و خود را برای سهیم شدن در تعالی کشور و ملتتان مهیا سازید. خدا یار و مددکار شما. (متن کامل را از اینجــــا ببینید)

پیام به چهل و دومین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا (3/9/1386)

در شرایط کنونی که بشریت سرخورده از مکتب‌ها و دسیسه‌ها در صدد یافتن راهی مطمئن به سوی معنویت و عدالت و عقلانیت است، ملت عزیز ایران به ویژه نسل جوان و دانشجوی آن با نشاط و بالندگی قله‌های علم و معرفت را یکی پس از دیگری فتح میکند و دسیسه‌های دشمنان از جمله آپارتاید علمی که از سوی سلطه‌گران جهانی تعقیب می‌شود با عنایت الهی فقط موجب استحکام عزم و اراده آنان را فراهم کرده است. (متن کامل را از اینجــــا ببینید)

پیام به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا (2/8/1387)

هر کوششی که از سوی شما جوانان در راه فراگیری دانش به کار می‌رود، گامی در راه بازگرداندن اقتدار معنوی و مادی ملت و کشور شما است که روزی مشعلدار دانش و نوآوری در جهان بود. نسل انقلاب می‌تواند عقب‌ ماندگی‌های دوران وابستگی و دنباله‌روی را جبران کند. این یک رسالت تاریخی است. (متن کامل را از اینجــــا ببینید)

پیام به چهل‌وهفتمین‌ نشست‌ سالانه‌ی اتحادیه‌‌ی انجمن‌های‌ اسلامی دانشجویان اروپا (24/10/1391)

ایرانِ فردا، با ثروت عظیمی از اندوخته‌های علمی و عملی، باید به دست مدیرانی بزرگ و لایق اداره شود و گام‌های بلند و پرشتاب به سوی چشم‌اندازهای ترسیم‌شده را با همت و ایمان و بصیرت و شجاعت امثال شما بردارد. شما و همه‌ی جوانان و فرزندان عزیز ملت ایران در هر نقطه‌ی جهان، باید خود را برای نقش‌آفرینی در این تراز آماده کنید. شما را همواره دعا می‌کنم. (متن کامل را از اینجــــا ببینید)

پیام به چهل‌وهشتمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا (28/10/1392)

جوانان و فرزندان ملّت ایران که در دانشگاههای گوناگون جهان به کسب دانش مشغولند، نهال هایی ارزشمندند که ریشه در خاک حاصلخیز کشور سرافراز خود دارند و همچون برادران و خواهرانشان در دانشگاههای زنده و پر تحرک کشور، ثمرات ارزشمندی را تقدیم میهن و ملّت خود خواهند کرد، انشاءالله. (متن کامل را از اینجــــا ببینید)

پیام رهبر انقلاب به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا (3/11/1393)

فریفتگی به همان اندازه زیان‌بخش است که بی‌خبری. امروزه به‌طور ویژه به این بیندیشید که چرا سیاستهای غربی به اسلام‌هراسی دامن میزنند؟ و کدام عنصر پر قدرت در اسلام سیاسی به شیوه‌ی ایران است که قدرتمداران آزمند و متعدّی و مستکبر را به همه‌گونه رویاروئی با آن بر می‌انگیزد؟ (متن کامل را از اینجــــا ببینید)

گزارش از امیرمحمد بهشت آئین

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top