تاریخ انتشار: 00 00 0000 - 00:00:00
کد خبر: 1569

حالا به «داد» آنجا برسید

نظام جمهوری اسلامی در 30 سال گذشته از فقدان نظارت صحیح بر ارکان قدرت رنج برده است و این ضعف نظارتی سبب شده تا بسیاری از مدیران با سوء استفاده از قدرت علاوه بر سودجویی، اعتبار نظام را زیر سوال ببرند. این موضوع وقتی حادتر می شد که تقدس بخشی به مدیران با توجه به پایین بودن سطح آگاهی مردم توسط برخی منفعت طلبان، صورت می گرفت.

خبرنامه دانشجویان ایران:بالاخره پس از ماه ها انتظار سعید مرتضوی از دادستانی تهران رفت.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازجهان، آیت الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه طی حکمی عباس جعفری دولت آبادی را به سمت دادستان عمومی و انقلاب تهران منصوب کرد.

در رابطه با این انتصاب که قبلاً از قطعی شدن آن خبر داده بودیم، ذکر نکات زیر خالی از لطف نیست.

1. نظام جمهوری اسلامی در 30 سال گذشته از فقدان نظارت صحیح بر ارکان قدرت رنج برده است و این ضعف نظارتی سبب شده تا بسیاری از مدیران با سوء استفاده از قدرت علاوه بر سودجویی، اعتبار نظام را زیر سوال ببرند. این موضوع وقتی حادتر می شد که تقدس بخشی به مدیران با توجه به پایین بودن سطح آگاهی مردم توسط برخی منفعت طلبان، صورت می گرفت.

2. اما همزمان با آغاز دهه سوم انقلاب و حاکم شدن گفتمان عدالت خواهی در کشور، وقت آن رسیده تا ضمن تکریم زحمات مدیران 30 سال گذشته، با فرهنگ سازی صحیح حساب مدیران متخلف را از کلیت نظام اسلامی جدا کنیم و پالایش نظام اسلامی را در دستور کار قرار دهیم.

بدیهی است این امر وقتی محقق می گردد که مسئولین دستگاه قضایی با متخلفین در هر پست و جایگاهی فارغ از ملاحظات سیاسی برخورد نمایند، که این امر ضمن ناامن کردن فضای سیاسی کشور برای مدیران متخلف که کاهش مفاسد مدیریتی را به همراه خواهد داشت، مردم را نیز به پیشرفت کشور امیدوارتر خواهد کرد.

3. متاسفانه حضور افرادی نظیر قاضی مرتضوی در مسئولیت خطیری مانند دادستانی که مهمترین وظیفه آن دادخواهی مظلومان از ظالمان است، موجب شد که این دادخواهی در بسیاری از موارد وارونه جلوه کند. اعتماد بالای آیت الله شاهرودی به سعید مرتضوی که به گواه مستندات بسیار، علاوه بر کوتاهی در دادستانی! با ماجراجویی و افراط و تفریط های خود، لطمات عدیده ای را به اعتبار دستگاه قضایی وارد کرده بود، موجب شد تا بسیاری از مردم اینگونه فعالیتهای ناصواب را ناشی از اراده کلیت نظام بدانند.

4. اقدام شایسته برکناری سعید مرتضوی همزمان با آغاز دوران مسئولیت آیت الله لاریجانی و حضور و ابقای افراد با تجربه و خوشنام در دستگاه قضایی، نوید بخش تحولات سازنده و اساسی، خصوصاً در مبارزه با مفاسد مدیریتی و اقتصادی کشور است.

5. افکار عمومی بی صبرانه منتظرند تا یکی از بزرگترین شبکه مفسده مدیریتی در کشور که به سبب حمایت و وامدار بودن دکتر مرتضوی! به تخلفات مستند آن رسیدگی نمی شد، به جریان افتد تا این شبکه فساد که با توجه به فرهنگ غلط مدرک گرایی در کشور، مجموعه ای از  از افراد منتسب به جریان اصولگرا و اصلاح طلب را وام دار خود کرده و با استفاده از آنان، منویات خود را در عرصه اجرایی و قانون گذاری دنبال می کند محاکمه و مجازات شود.

فروش سوالات کنکور، اعطای مدارک عالی بدون ضابطه به مسئولین، تطمیع مالی و استفاده از رانت هیات علمی در کنار زمین خواری و مفاسد اقتصادی گسترده برای آلوده کردن مسئولان، تنها بخشی از ترفندهای این شبکه برای وامدار کردن و کادر سازی این تشکیلات  شبهه مافیایی در کشور است.

امیداوریم این مهم به زودی محقق شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top