تاریخ انتشار: جمعه 1393/11/24 - 12:26
کد خبر: 157846

دانشگاه‌ها در هفته‌ای که گذشت؛

خبرهایی از کنکور سراسری 94/ تجمع و اعتراض شبانه و صنفی

خبرهایی از کنکور سراسری 94/ تجمع و اعتراض شبانه و صنفی

خبرنامه دانشجویان ایران در هفته ای که گذشت با انتشار بسته روزانه آخرین اخبار دانشگاه ها را بر روی خروجی خود قرار داد. به همین بهانه سعی داریم در آخر هر هفته دراین ستون مهمترین اخبار هفته را بازنشر نمائیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: بیشترین حجم اخبار هفته گذشته مربوط به ثبت نام کنکور سراسری سال 1394 بود.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آغاز ثبت نام کنکور سراسری، انتشار دفترچه سوالات کنکور کارشناسی‌ارشد و کلید آزمون و حاشیه های حضور وزیر علوم در دانشگاه کاشان برخی از اخبار دانشگاهی هفته گذشته است.

خبرنامه دانشجویان ایران در هفته ای که گذشت با انتشار بسته روزانه آخرین اخبار دانشگاه ها را بر روی خروجی خود قرار داد. به همین بهانه سعی داریم در آخر هر هفته دراین ستون مهمترین اخبار هفته را بازنشر نمائیم.

*سکوت مسئولان در برابر ادعای مسمومیت اخلاقی یک دانشگاه

۱۶ آذر ماه سال جاری عده ای از دانشجویان دختر دانشگاه یاسوج با تجمع در مرکز دانشگاه نسبت به بی حرمتی های اخلاقی برخی از کارکنان دانشگاه یاسوج نسبت به دانشجویان دختر اعتراض کرده و از مسئولان دانشگاه درخواست رسیدگی به ناامنی ایجاد شده برای این گروه از دانشجویان را شدند. حالا ترم جدید آغاز شده اما مسئولان تاکنون اقدامی نکرده اند.(اینجــــا)

*طومار 2۰ متری دانشجویان در اعتراض به فرماندار

دانشجویان دانشگاه آزاد ارومیه در اقدامی خودجوش با برپایی کمپین اعتراضی در حاشیه برگزاری نماز جمعه با امضاء طومار 2۰ متری ضمن اعلام انزجار از عمل زشت فرماندار خاطی مبنی بر توهین بی‌سابقه فرماندار تکاب به مقام شامخ شهدا و خانواده ایشان، خواستار عزل وی شدند.(اینجــــا)

*آغاز ثبت نام کنکور سراسری 94

ثبت‌نام از داوطلبان آزمون سراسری سال 94 از روز یکشنبه 19 بهمن از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org آغاز می‌شود و تا 28 بهمن‌ماه هم ادامه دارد. دفترچه راهنمای ثبت‌نام نیز از فردا شنبه 18 بهمن‌ماه منتشر می‌شود.(اینجــــا)

*بالاترین نیاز دانشگاهها به جذب هیأت علمی در کدام رشته هاست؟

رشته هایی که بیشترین تقاضا را از سوی دانشگاه ها در فراخوان بهمن 93 داشته اند به ترتیب، رشته تحصیلی کامپیوتر با حدود 630 نیاز ، مهندسی عمران 448 نیاز، رشته مهندسی برق 457 نیاز و رشته حسابداری با  344  اعلام نیاز بیشترین تقاضا را از سوی دانشگاه ها داشتند.(اینجــــا)

*زمان انتشار دفترچه سوالات کنکور کارشناسی‌ارشد و کلید آزمون

دفترچه سؤالات کنکور کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال 94 که از 15 بهمن‌ماه آغاز شده، از ساعت 18 بعد از ظهر فردا یکشنبه 19 بهمن‌ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. کلید سؤالات آزمون کارشناسی‌ارشد یکشنبه 26 بهمن‌ماه منتشر و نتیجه اولیه آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال 94 نیمه اول اردیبهشت و نتیجه قطعی شهریورماه سال آینده اعلام می‌شود.(اینجــــا)

*اختصاص وام 300 میلیارد تومانی بدون بهره به دانشجویان دکتری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور طی نامه‌ای به معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور خواستار 300 میلیارد تومان به صورت وام بدون بهره تحصیلی به دانشجویان دکتری واجد شرایط شد.(اینجــــا)

*اعتراض دانشجویان به ساختمان شهرک غرب رسید

به نظر می‌رسد دو مشکل خاص دانشگاه‌های اصفهان و کاشان و البته موانعی نظیر کمبودهای مالی و عدم فضای مناسب در فعالیت تشکل‌های دانشجویی و شدت گرفتن تنش و سیاسی‌کاری در برخی دانشگاه‌های اصفهان و لزوم حضور و رسیدگی وزیر علوم به این معضلات، فرهادی را به این استان کشانده است.(اینجــــا)

*نامه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه به محسنی اژه‌ای

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در نامه‌ به معاون اول قوه قضائیه اعلام کرد: از قوه قضائیه تقاضا داریم بدون واهمه و شائبه با حکمی انقلابی در مورد مهدی هاشمی، عدالت خود را بار دیگر به ملت اثبات و دشمنان را رو سیاه کند.(جزئیات بیشتر اینجــــا)

*سلسله کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه امام صادق

سلسله کرسی‌های آزاد اندیشی، نقد و مناظره علمی به همت گروه فقه حکومتی مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق (ع)با همکاری انجمن اصول حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.(برای دیدن جدول جزئیات این برنامه اینجـــــــا کلیک کنید)

*اظهارات رئیس سازمان بسیج دانشجویی درمورد پرونده مهدی هاشمی

حیدری گفت: ا بیان اینکه پرونده مهدی هاشمی محکی است برای قوه قضاییه گفت: موضوع وی قریب به دو دهه است که مطرح می باشد.، درست یا غلط مردم می‌دانند این متهم، متهمی است که جرمش به مجرم شدن خیلی نزدیک است.(جزئیات بیشتر اینجــــا)

*حاشیه های حضور وزیر علوم در دانشگاه کاشان

حضور وزیر علوم در دانشگاه کاشان با حاشیه هایی همراه بود؛ این حاشیه ها را از اینجـــــا و اینجـــــــــا بخوانید.

*توضیح واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد درباره اعتراض دانشجویان به افزایش شهریه

در پی تجمع صبح امروز جمعی از دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات در اعتراض به افزایش شهریه‌ها ، واحد علوم و تحقیقات در توضیحی عنوان کرد: این واحد در ترم جاری هیچگونه افزایشی در شهریه ثابت و متغیر نداشته است.(جزئیات بیشتر اینجــــا) و (خبر تجمع دانشجویان در اعتراض به افزایش شهریه اینجــــا)

*آغاز پذیرش دانشجویان خارجی در واحد بین‌الملل علوم پزشکی شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پذیرش دانشجویان خارجی در واحد بین‌الملل دانشکده پزشکی شیراز آغاز شده است.(جزئیات بیشتر اینجــــا)

*تجمع اعتراضی دانشجویان کوی دانشگاه تهران

دانشجویان کوی دانشگاه تهران، شب گذشته در محل کوی تجمعی اعتراضی پیرامون وضعیت صنفی خوابگاه برادران برگزار کردند. این تجمع پیرامون گران شدن غذا و برخی مشکلات صنفی دانشگاه تهران بوده است. دانشجویان با شعار مشکل ما صنفی بی قانونی کافیه خواستار توضیح مسئولان شدند. گفتنی است با حضور مدیر کل کوی و صحبت در جمع دانشجویان این تجمع پایان یافت. دبیرشورای صنفی خوابگاه های دانشگاه تهران گفته بود: عدم تعیین تکلیف ریاست دانشگاه روی خیلی از مسایل تاثیر گذاشته و زمانی که انتخاب وی قطعی شود مسایل زودتر اجرایی می شوند.(خبرهایی دراین باره را از اینجا بخوانید)

*بدهی ۴ میلیارد تومانی کوی دانشگاه تهران

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: ۴ میلیارد تومان بدهی کوی دانشگاه از سال‌های گذشته است و بدهی انباشته چهار میلیارد تومانی از سال‌های قبل است که در حقیقت باعث شده که تدبیری برای این بدهی‌ها بیندیشیم.(جزئیات بیشتر اینجــــا)

*ثبت نام کنکور 94 از ساعت 18 امروز آغاز می شود

ثبت نام آزمون سراسری سال 1394 از ساعت 18 امروز یکشنبه 19 بهمن ماه 93 آغاز می شود و تا یکشنبه 28 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.(جزئیات بیشتر اینجــــا)

*کادرسازی انتخاباتی از شهریه‌های دانشجویان دانشگاه آزاد؟!

اخباری از دانشگاه آزاد به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد تشکل‌های این دانشگاه به کانون فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی برخی جریانات سیاسی تبدیل شده است. این فعالیت‌ها تا جایی گسترش پیدا کرده است که ساختار تشکل‌ها را با چالش مواجه کرده و موجودیت آنها را کاملا زیرسوال برده است.(جزئیات بیشتر اینجــــا)

*رابطه معکوس فرزندآوری با تحصیل

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص اینکه آیا تحصیل بویژه تحصیل برای زنان با افزایش جمعیت منافاتی دارد یا خیر و چگونگیِ ارتباط این دو با یکدیگر اظهار کرد: اعداد و ارقام موجود در کشور نشان می‌دهد افرادی که تحصیل‌کرده‌تر هستند فرزندان کمتری دارند.(راهکارهای وزارت بهداشت برای فرزندآوری دانشجویان متاهل اینجــــا بخوانید)

*ایجاد رشته‌های جدید و حذف رشته‌های قدیمی

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به فعالیت مجدد شورای عالی برنامه‌ریزی از ایجاد رشته‌ها جدید و کنار گذاشتن رشته‌های قدیمی که عمرشان در حال اتمام است خبر داد.(اینجــــا)

*رشته های منسوخ شده از کنکور 95 حذف می شوند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم از حذف رشته های منسوخ شده در دفترچه کنکور سال ۹۶-۹۵ خبر داد این رشته ها تا شهریور و یا اوایل مهر ۹۴ شناسایی و اعلام می شوند. (اینجـــــا)

* اعلام تاریخ های جدید ثبت نام آزمون آیلتس

ثبت نام آزمون آکادمیک/جنرال 18 آوریل 2015 در تهران از 20 بهمن، ثبت نام آزمون آکادمیک/جنرال 30 آوریل 2015 در رشت و شیراز از 3 اسفند و ثبت نام آزمون آکادمیک/جنرال 9 می 2015 در تهران از 17 اسفند آغاز می شود. (اینجــــا)

* کمبود وام شهریه برای سال 1394

معاون مالی و مدیریت منایع وزارت علوم با بیان اینکه وام شهریه ها افزایش خوبی برای سال 94 ندارد،گفت: تعداد زیادی از دانشجویان نزدیک به 130 میلیارد تومان بدهکار هستند که همین امر هم باعث کمبود بودجه شد. (اینجـــا)

* افزایش بودجه برگزاری کرسی های آزاداندیشی
دانشگاه پیام نور در نظر دارد که جهت استفاده از ظرفیت‎های فرهنگی خاص هر استان، در این خصوص آسیب‎شناسی‎هایی را انجام داده تا از پتانسیل هر مرکز در جهت اجرای برنامه‎های فرهنگی سال آتی، نهایت استفاده شود.  بودجه برگزاری کرسی‎های آزاداندیشی و نظریه‎پردازی دانشگاه‎های پیام نور سراسر کشور از سال آتی افزایش خواهند یافت و با بالا رفتن تنوع در این حوزه قطعاً استقبال دانشجویان بیشتر خواهد شد. (اینجــا)

* اجرای طرح «استاد مشاور» در دانشگاه‌ها
معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت از فعال سازی طرح استاد مشاور برای دانشجویان تمام مقاطع خبرداد و افزود: درحال حاضر 12 رشته تلفیقی در این دانشگاه وجوددارد. (اینجـــا)

*«وام‌دانشجویی» جدیدترین عامل بیماری افسردگی

تحقیقات اخیر نشان داده اند وام های دانشجویی و فشار برای بازپرداخت آن ها منشاء مهمی برای استرس دانشجویان بوده و حتی ممکن است باعث افسردگی آنان شود.(اینجـــا)

*نکاتی درباره ثبت نام کنکور94

ثبت نام برای آزمون سراسری سال 94 آغاز شده است و بر اساس اعلام قطعی شورای سنجش و پذیرش دانشجو میزان تأثیر سابقه تحصیلی برای داوطلبان مشمول سابقه تحصیلی در این آزمون حداکثر 25 درصد و با تأثیر قطعی است. (نکاتی درباره ثبت نام کنکور را اینجـــــا و همجنین گزارشی از آخرین تغییرات و تاریخچه کنکور را در اینجـــــا ببینید)

*آخرین مهلت ثبت نام کنکور94

با توجه به اینکه 28 بهمن آخرین مهلت ثبت‌نام است به داوطلبان توصیه می‌شود برای ثبت‌نام خود سریع‌تر به سایت سازمان سنجش مراجعه و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و کسب اطلاعات لازم برای ثبت‌نام اقدام کنند. (اینجـــــا) مسئولان توصیه کرده اند که داوطلبان ثبت نام را به روز آخر محول کنند.

*دانلود سوالات آزمون‌ کارشناسی ارشد 94

دفترچه سوالات آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره های  کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال 1394 منتشر شد. (دانلود به تفکیک رشته ها از اینجـــــــا)

* انتشار 2000 نشریه در دانشگاه پیام نور
نجفی برزگر در جمع خبرنگاران افزود: 2000 نشریه مختلف در زمینه‎های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... از سایر مراکز دانشگاه‎های پیام نور سراسر کشور به چاپ می‎رسد. (اینجـــا)

*اعلام سهمیه های کنکور 94 / یکشنبه آخرین مهلت ثبت نام

مهلت ثبت نام در کنکور سراسری 94 یکشنبه 28 بهمن ماه پایان می یابد و داوطلبان لازم است تا آن زمان سهمیه مورد نظر خود را در آزمون انتخاب کنند.(برای آگاهی از سهمیه های کنکور اینجا کلیک کنید)

*بزرگترین دومینوی خاورمیانه در یک دانشگاه

بزرگترین دومینوی خاورمیانه با محوریت شهدای هسته‌ای و با به کارگیری بیش از ۱۳۰ هزار قطعه از ۱۸ بهمن در حال چیده شدن است.(اینجــــــا)

*یک اعتراض دانشجویی در 22 بهمن

بسیج دانشجویی دانشگاه سوره در غرفه این دانشگاه در مراسم 22 بهمن به دلیل آنچه دور شدن این دانشگاه از آرمان های انقلاب، حاضر نشد.(عکس)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top