تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/01/05 - 10:00
کد خبر: 161969

گزارشی از فعالیت‌های انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه در سال 93؛

از «با اجازه بزرگترا بله» تا چادری شدن دو دانشجو در دانشگاه

از «با اجازه بزرگترا بله» تا چادری شدن دو دانشجو در دانشگاه

گرچه متولی اصلی آموزش عالی کشور، یعنی وزارت علوم در سال 93 یکی از پرحاشیه ترین و پرکارترین وزارت خانه ها بود، اما در این بین تشکل های دانشجویی نیز یکی از سال های پرفعالیت خود را پشت سرگذاشتند. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه یکی از تشکل هایی بود که در سال 93، فعالیت‌های خود را در حوزه های مختلف دنبال کرد؛ که در ادامه مهمترین آین فعالیت ها آمده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: اگرچه متولی اصلی آموزش عالی کشور، یعنی وزارت علوم در سال 93 یکی از پرحاشیه ترین و پرکارترین وزارت خانه ها بود، اما در این بین تشکل های دانشجویی نیز یکی از سال های پرفعالیت خود را پشت سرگذاشتند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه یکی از تشکل هایی بود که در سال 93، فعالیت‌های خود را در حوزه های مختلف دنبال کرد که در ادامه مهمترین آین فعالیت ها آمده است.

برنامه توابین اقتصاد جهانی با حضور دکتر حسن عباسی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه دوشنبه ۲۵ فروردین برنامه توابین اقتصاد جهانی با حضور دکتر حسن عباسی رئیس مرکز دکترینال و استراتژیست ارشد جمهوری اسلامی ایران برگزار کرد این مراسم در سالن شهیدچمران همراه با تریبون آزاد و پرسش و پاسخ دانشجویی همراه بود.

اکران فیلم سینمایی شیار143

این فیلم که دومین اکران دانشجویی آن در سطح دانشگاه های کشور بود در سالن شهید چمران اکران گردید. این برنامه که با استقبال پرشور و احساسی و عاطفی دانشجویان به دلیل وجود قومیت های مختلف در سطح دانشگاه بود. در پایان اکران فیلم با گریه شوق جمعی از دانشجویان و تشویق مجموعه سازنده فیلم از طرف همه دانشجویان حاضر در سالن بود.

یکبار دیگر توافق نامه ژنو با حضور دکتر سعید زیباکلام

این مراسم که به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای در سالن شهید چمران دانشگاه ارومیه برگزار گردید. این مراسم با نقد و تبادل نظر در مورد متن توافق نامه و پخش کیک صد کیلویی به یاد دستاوردهای هسته ای ادامه یافت.

کرسی آزاداندیشی "شبکه های اجتماعی" در اردوی مشهد

کرسی آزاد اندیشی "شبکه های اجتماعی " در  مردادماه  در حسینیه کرامت در مشهد مقدس برگزار شد. در این کرسی در مورد وجود یا عدم وجود آن، فواید یا مضرات آن، فرصت یا تهدید بودن آن بحث و تبادل نظر گردید.

اردوی "دانشجویان جدیدالورود"

این اردو در دو قالب برنامه یک روزه برای خواهران و برادران جدیدالورود93 در مهرماه برگزار گردید. از جمله برنامه های این اردو میتوان به  زیارت امام زاده غریب ارومیه، برگزاری مسابقات ورزشی طناب کشی و دارت و والیبال، بازدید از موزه باغ وخش طبیعی و سخنرانی حاج آقا لاهوتی و سرکار خانم شجاعی با موضوعات اخلاقی و تشکیلاتی برگزار شد. آشنایی با برنامه ها و تاریخچه انجمن با حضور ادوار انجمن از دیگر برنامه ها بود.

فرخنده ترین پیوند آسمانی!

"با اجازه بزرگترها بله" جشنی  بود که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س)  به منظور گرامیداشت این روز فرخنده در سالن شهید چمران  دانشگاه ارومیه برگزار شد .

در طول برگزاری ویژه نامه ای به دانشجویان دانشگاه اهدا شد. برنامه با سخنرانی و پخش کلیپ و تواشیح وایستگاه رادیو زنده ادامه یافت.

حضور در غرفه های استقبال از دانشجویان جدیدالورود

نمایشگاه استقبال از دانشجویان جدیدالورود و معرفی انجمن ها و تشکل ها دانشجویی به مدت یک هفته در دانشگاه ارومیه برگزار شد. انجمن اسلامی دانشجویان هم با دو غرفه به استقبال جدیدالورود رفت. از جمله برنامه های این غرفه ها،نشر و توزیع ویژه نامه ی دانشجو سلام و ثبت نام اردوی جدیدالورودها و بسته فرهنگی به همراه نقشه دانشگاه، اوقات شرعی و ساعت حرکت سرویس دانشگاه بود.

پخش شیرینی و ویژه نامه به مناسبت عید غدیر و عید قربان

این برنامه در سطح هفت دانشکده به همراه پخش مولودی خوانی و ایستگاه پاسخ به شبهات برگزار گردید.

شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان

شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان در سالن شورای ستاد مرکزی داشگاه برگزار شد. در ابتدا آقای عبدزاده با بیان مطالبی  در مورد تشکیلات آغاز کننده جلسه شدند و توضیحاتی را برای حاضرین مطرح کردن در ادامه دبیران دانشکده ها گزارشی در مورد فعالیت ای انجام گرفته در دانشکده های مربوطه را به سمع حاضرین رساندند و در پایان کمسیون های شورای مرکزی در  حیطه فعالیتی خود به سوالات مطرح شده پاسخ داده و عملکردهای خود را بیان کردند. در پایان نیز بعلت نزدیک بودن به اذان ظهر جلسه به پایان رسانده شد و بعد اذان ظهر و عصر صورتجلسه شورای عمومی به امضاء اعضا رسید.

 

برگزاری اردوی  زیارتی – آموزشی  "جهاداکبر9"

اردوی یک هفته ای که در مردادماه با حضور 90 نفر از دانشجویان دانشگاه برگزار شد. این اردو نهمین  اردوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه بود.

در این اردو دانشجویان در اولین شب از اردو به حرم مطهر حضرت رضا(ع) مشرف شدند وبا زیارت دسته جمعی برنامه های معرفتی و آموزشی روز بعد با افتتاحیه ای در حسینیه کرامت به مدت پنج روز ادامه یافت. از سخنرانان این اردو دکتر شجاعی (استاداخلاق)، دکتر فواد ایزدی، خانم دکتر نیلچی زاده، مهندس فاضلی (اخلاق تشکییلاتی)، مهندس حیدربیگی، آقای خضریان (انجمن شناسی و تاریخچه) و استاد معماریان (مهندسی تشکیلات) برگزار گردید.

پخش مسابقات فوتبال

همراه با جام جهانی فوتبال، مسابقات تیم ملی ایران در محیطی شاد و مفرح بخش در سالن ورزشی آزادگان دانشگاه به صورت زنده پخش گردید.

گرامیداشت مراسم 16 آذر به مناسبت  روز دانشجو!

۱۶ آذر روز دانشجو که این روز هم در دانشگاه ارومیه در سال ۹۳ با همراهی تقریبا ۱۵۰۰ نفری دانشجویان که دو برابر ظرفیت سالن شهید چمران دانشگاه ارومیه بود برگزار شد که با برنامه های مختلفی همراه بود از تبریک دبیر انجما اسلامی و رئیس دانشگاه و سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان تا اجرای برنامه رادیو زنده و سرودن نماهنگ یار دبستانی توسط دانشجویان که این برنامه به همت انجمن اسلامی دانشجویان از ساعت ۱۸ شروع و تا ساعت ۲۱:۳۰ ادامه داشت.

"همایش بزرگ نگهبان دلت باش به همراه اختتامیه جشنواره دختران آفتاب"- حجاب و عفاف

همایش بزرگ نگهبان دلت باش به همت انجمن اسلامی با هدف ترویج حجاب برتر و کامل تر وبیان زیبایی های حجاب همزمان با ولادت حضرت زینب(س) با حضور خنم دکتر نیلچی زاده کارشناس برنامه سمت خدا و استاد دانشگاه (الزهرا) در سالن  شهید چمران برگزار شد.

این مراسم که استقبال پرشور دانشجویان را همراه داشت؛ به مدت 3 ساعت در 5اسفندماه به همراه پرسش و پاسخ دانشجویی، و اجرای زنده گروه تواشیح کشوری طوبی و چادری شدن دو نفر از خواهران و انتخاب چادر به عنوان حجاب کامل پایان پذیرفت.

برگزاری لیگ فوتسال دانشگاه با همکاری انجمن ورزشی دانشگاه+ برگزاری مسابقات تنیس روی میز و فوتبال دستی به مناسبت روز دانشجو

این مسابقات با حضور شانزده تیم  به صورت هفتگی در طی دو روز با هدف گسترش تفریحات سالم و به وجود آوردن محیطی شاد و مفرح بخش و پرکردن اوقات فراغت دانشجویان در عمل به مطالبه رهبری از دانشجویان که تحصیل، تهذیب ، ورزش می باشد برگزار می گردد.

مسبقات ورزش همگانی تنیس روی میز و فوتبال دستی نیز به مدت یک هفته در خانه تنیس روی میز دانشگاه برگزار گردید.

برنامه های دیگر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه به روایت عنوان و تصویر

برگزاری مسابقه ی کتاب خوانی "مرا فردا خواهید شناخت" ، چاپ و توزیع نشریه ی آفتاب ،برگزاری کلاسهای  آموزشی کامپیوتر مقدماتی و پیشرفته ،تجمع در اعتراض به حکم اعدام شیخ نمیر ، فضا سازی و نصیب پوسترهای مفهومی به مناسبت حماسه نه دی و شرکت در برنامه مشترک دانشگاه با حضور سردار سنایی معاون سیاسی سپاه پاسداران ونشر بیانیه توسط شورای مرکزی و شرکت در راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن ماه از دیگر برنامه های انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه در سال 93 میتوان نام برد.  

وب سایت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه جهت مشاهده اخبار، مطالب نشریه آفتاب (باسابقه ترین نشریه دانشگاه ارومیه) و برنامه های انجمن

http://www.yaredabestani.net

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top