تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/01/25 - 11:25
کد خبر: 163631

اعتراضات دانشجویان علوم اقتصادی پابرجاست؛

یـک سـرپـرسـت و یـک ادغـام

یـک سـرپـرسـت و یـک ادغـام

رئیس جمهور و هیئت وزیران بی توجه به قانون سازمان بازرسی کل کشور که سرپرستی بیش از شش ماه را مصداق «تصرف در بیت المال» می داند نزدیک به بیست دانشگاه کشور را بی رییس و با سرپرست اداره می کنند. حسن غوری فرد رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی این را تذکر داده بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: امروز سه شنبه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می شود. گفته شده است موضوع انتخاب روسای دانشگاه ها در این جلسه نیز در دستور کار قرار نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروز بیش از یکسال از اداره شدن نزدیک به بیست دانشگاه کشور با «سرپرست» می گذرد. این در حالیست که قانون سرپرستی پس از شش ماه را منع کرده، اما کسی جلوی این بی قانونی را نمی گیرد؟

رئیس جمهور و هیئت وزیران بی توجه به قانون سازمان بازرسی کل کشور که سرپرستی بیش از شش ماه را مصداق «تصرف در بیت المال» می داند نزدیک به بیست دانشگاه کشور را بی رییس و با سرپرست اداره می کنند. حسن غوری فرد رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی این را تذکر داده بود.

محمدعلی سبحان اللهی یکی از این سرپرستان است. وی که پیش از تصدی سرپرستی دانشگاه گفته بود تنها در صورتی این پست را قبول می کند که «فرجی دانا» شخصا در مراسم معارفه حضور یابد، حالا سرپرست قدیمی ترین دانشگاه کشور شده است.

وی در طول دوره سرپرستی اقدامات فراوانی در دانشگاه صورت داده است. یکی از مشخص ترین فعالیت های سبحان اللهی رسیدگی به وضعیت پریشان دانشگاه خوارزمی( تربیت معلم سابق) بوده است. اقدامی که با استقبال دانشجویان مواجه شد.

سبحان اللهی در طول دوره سرپرستی خود، فارغ از عبور از حوزه اختیارات برنامه های مهمی را پیش رو دارد. او از احداث سایت عسلویه دانشگاه خوارزمی خبر می دهد. اضافه کردن دانشکده های هنر و معماری را در برنامه دارد و گفته است با این برنامه ها این دانشگاه در 5 سال آینده جزو ده دانشگاه برتر کشور می شود.

وی پس از اینکه یکبار موفق به گرفتن تاییدیه شورای عالی انقلاب فرهنگی نشد، اما سرپرستی خود را ادامه داد چرا که وزارت علوم جایگزینی برای وی مشخص نکرد. خودش در این باره می گوید: بعد از اتفاقی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد من افتاد، استعفای خود را به فرجی دانا وزیر علوم وقت اعلام کردم که ایشان به من گفت شما در مسئولیت خود باقی بمانید که برای رأی گیری درباره شما در شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه داریم!

وی گفت: پس از حضور فرهادی در وزارتخانه برای تعیین تکلیف به خدمت ایشان رفتم که او نیز گفت ما برای ریاست خوارزمی برنامه جدیدی نداریم و شما کارتان را در این دانشگاه ادامه دهید. وی اعلام کرد با روحانی صحبت کردم و برای تأیید حکم شما در شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه داریم و حتی اگر بحث ریاست شما پیش نیامد در وزارت علوم از شما استفاده می‌کنیم و من براساس فرمایش ایشان کار خود را در دانشگاه خورازمی ادامه دادم.

فارغ از همه اینها این روزها مسئله ادغام دانشگاه علوم اقتصادی در دانشگاه خوارزمی مطرح شده است. این ادغام با اعتراض شدید دانشجویان علوم اقتصادی مواجه شده است. یک دانشجوی علوم اقتصادی در اعتراض به این ادغام به مقایسه سطح علمی دانشگاه خوارزمی و دانشگاه علوم اقتصادی پرداخته و می گوید: دانشگاه علوم اقتصادی در رشته‌های علوم اقتصادی، علوم مالی و مدیریت سطح بالاتری دارد این در حالیست که دانشگاه خوارزمی حتی این رشته‌ها را ندارد.

دانشجوی دیگری درباره این اقدام می گوید: در ایام عید مطلع شدیم که سردر دانشگاه تعویض شده است و پس از پیگیری متوجه شدیم این موضوع در ۲۴ اسفند به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسیده است گزارش کامل تجمع دانشجویان را ایـنــجا ببینید.

سبحان اللهی اما در پاسخ به این اعتراضات دانشجویی می گوید: این دانشکده بدون مصوبه شورای گسترش از دانشکده به دانشگاه ارتقا یافت و این درحالی است که 50 درصد اعضای هیئت علمی این دانشکده غیرتخصصی بودند با این وجود 36 رشته ارشد و کارشناسی در این دانشکده فعالیت می‌کرد.

سرپرست دانشگاه خوارزمی با تأکید براینکه شورای گسترش آموزش عالی در زمان دکتر فرجی دانا درباره تجمیع این دانشگاه با یکی از دانشگاه‌های تهران برنامه‌هایی را در نظر داشت که در دوره فرجی دانا و آقای دکتر نجفی به دلیل مشغولیت انجام نشد، گفت: با این وجود این مسئله در دوره ریاست دکتر فرهادی پیگیری شد و قرار شد دانشکده علوم اقتصادی با یکی از دانشگاه‌های شاهد، تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه خوارزمی تجمیع شود که هیئت رئیسه این دانشگاه دانشگاه خوارزمی را انتخاب می‌کند و این به دلیل وجود اشتراکاتی بین این دانشکده با برخی از دانشکده‌های خورازمی مانند حسابداری و اقتصاد بود. لذا ادغام دانشکده علوم اقتصادی با دانشگاه خورازمی تصویب شد.

سبحان‌اللهی با اشاره به وضعیت دانشجویان این دانشگاه پس از این ادغام نیز گفته است: دانشجویان فعلی این دانشگاه درصورت تمایل می‌توانند با مدرک دانشگاه علوم اقتصادی و یا دانشگاه خوارزمی فارغ التحصیل شوند و برای سال تحصیلی 94-95 پذیرش دانشجویان این دانشکده از طریق دانشگاه خوارزمی صورت خواهد گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top