تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/02/03 - 09:39
کد خبر: 164554

انجمن اسلامی دانشجویی در دانشگاه شهید چمران مرده به دنیا آمد!؟

خبرنامه دانشجویان ایران: در سایه سار حمایت سرپرست غیرقانونی دانشگاه شهید چمران اهواز که به دروغ خود را مدعی قانون مداری می نامد، در یک بی قانونی آشکار مجوز طیف تندروی دفتر تحکیم وحدت (تشکلی که منحل شده بود) را با نام و نشان جعل شده به نام انجمن اسلامی و با حضور نماینده فتنه گر و آشوب طلب حزب منحله مشارکت و نماینده متحصن اصلاحات در دور ششم مجلس شورای اسلامی ؛ الهه کولایی، رسماً فعالیت های قانون گریزی و آشوب طلبی را آغاز نمود.

متن زیر به قلم دانشجویان دلسوز این دانشگاه نوشته شده است…..

طیف تندروی دانشگاه شهید چمران اهواز از سال ۹۰ و از انحای مختلف از جمله تجمع و تحصن در دانشگاه، اعتصاب غذا، جمع آوری امضا با موضوع صنفی از دانشجویان و تغییر متن آن به سیاسی و علیه دولت، انتشار شب نامه و دیدار با طیف های تندروی اهواز از جمله کیانوش راد نماینده متحصن مجلس ششم اهواز به دنبال کسب مجوز محفلی برای اقدامات خود بودند.

در این پروسه که هیچ گاه حاضر نشدند قانونی کار خود را پیگیری کنند، سرانجام در اقدامی نامعلوم و در سایه حمایت تمام قد سرپرست فعلی دانشگاه شهید چمران اهواز، امسال این طیف تندرو توانست مجوز اولیه انجمن اسلامی دانشجویی را در پروسه ای مشکوک اخذ کند، هر چند برخی از افراد حاضر در این مجموعه، افراد معتدل هستند ولی روند و مرجع های فکری به آبشخور معتدلی وصل نیستند.

با وجود اعتراضات به حق و قانونی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز که بزرگترین تشکل دانشگاه است به عنوان این تشکل دولتی ؛ که تشابه دارد و مصداق جعل عنوان است، ولی نهایتاً با وجود همه این اعتراضات، این تشکل دست ساز دولتی شنبه ۲۹ فروردین با حضور الهه کولایی نماینده متحصن مردم تهران در مجلس ششم افتتاح شد.

در این برنامه که حضور تندروهای دانشگاه های شهید چمران و علوم پزشکی اهواز ملموس بود، پروژه هنجارشکنی افراطی ها به سنگ خورد.

درحالی که این افراد در سایه های حمایت های مادی و تمام قد هیئت رئیسه دانشگاه و با وجود تبلیغات پر زرق و برق و سنگین، انتظار حضور پرشور دانشجویان را برای افتتاح طوفانی داشتند در یک استقبال پاییزی و با وجود حضور قشر تندروی اساتید اصلاح طلب و معاون دانشجویی دانشگاه استقبال چندان گرمی از این تشکل دولتی صورت نگرفت.

تشکل انجمن اسلامی دانشجویی ادعای این را دارد که دفتر تحکیم سابق است که این خود تخلف قانونی واضح و مبرهن است چرا که هیچ گونه مجوزی از اتحادیه دفتر تحکیم مبنی بر این ادعا نه از سوی این تشکل دولتی و نه از سوی اتحادیه صادر نشده است.

در مراسم افتتاحیه ، در ابتدا مجری که با تکیه بر ادعاهای فمنیستی مبنی بر لگدمال شدن حقوق زنان در جامعه ایران سعی در شور بخشیدن بر فضای کرخت سالن را داشت و جالب اینکه افراد منتسب به این تشکل دولتی با جیغ و داد به دنبال شور بخشیدن بودند، ناکام ماندند.

سپس دبیر این تشکل دولتی با تکیه بر گذر واژه های تکراری چون اسلام طالبانی و خفقان و سیاهی سعی داشت قیافه روشنفکرانه بگیرد با تیر به سنگ خورده مواجه شد.

پس از آن کلیپ این تشکل که از روزها قبل وعده داده شده بود پخش گردید، کلیپی طویل که بر چهره هایی چون مصدق و مرحوم بازرگان تکیه کرده بود و در ادامه با نشان دادن چهره های چون مرحوم منتظری و برخی سران فتنه و عکس هایی از فتنه ۸۸ و پخش سرودهای هیجانی، دنبال جنجالی کردن سالن بودند که برخی مواقع با هو کردن رئیس جمهور سابق نیز همراه شد که اعتراضات برخی از دانشجویان را به همراه داشت.

از جمله نکات جالب این کلیپ تکیه بیش از پیش بر صحبت های آقای هاشمی بود که با دستبندهای سبز برخی افراد حاضر اندکی تناقض داشت، به نظر.

الهه کولایی که این روزها دانشگاه به دانشگاه دنبال افتتاح تشکل ها است در فضای سن حاضر شد که صحبت های کم رمق ایشان سالن خالی را خالی تر کرد از جمله تاکید ایشان بر اینکه مردم ایران با استبداد خو گرفته اند و در خانواده های ایرانی استبداد به ذات وجود دارد.

کولایی به تاریخچه جنبش دانشجویی اشاره کرد و گفت جنبش دانشجویی باید دنبال تغییر باشد و این تغییر زمان بر است و در دوره اصلاحات که برخی می گفتند باید از خاتمی عبور کرد، بنده می گفتم باید آرام حرکت کرد .

این نماینده متحصن دوره ششم گفت: در دوره اصلاحات، فضای نئولیبرالی بر دانشگاه ها حاکم بود و این فضا و تجارب باید قدر دانسته شود و اجازه داده شود فضای دموکراتی شدن جامعه به آرامی صورت گیرد.

کولایی سپس در پاسخ به اصرار خانم مجری مبنی بر اینکه چرا یکی از سران فتنه ممنوع تصویر شده است گفت: این آقا محبوب است و در دل مردم جا دارد که البته ایشان به این نکته اشاره نکردند که این چه محبوبیتی است که در چندین دوره انتخابات مجلس و شوراها ایشان با وجود حمایت مستقیم هم طیفانشان رای نمی آورند.

وی درباره مذاکرات هسته ای نیز گفت: این مذاکرات باعث می شود ما وارد جامعه جهانی شویم و دیگر دنیا ما را تهدید نمی داند و قطعنامه علیه ما صادر نمی کند.

از نکات تاسف بار این جلسه شنبه سیاه ،در کنار آن هو کشیدن ها و بی احترامی ها به مسئولین نظام، می توان به عدم توجه به نماز اول وقت اشاره کرد که با اعتراض برخی دانشجویان مواجه شد و جای تاسف دارد جمعی که خود را اسلامی می داند و دنبال ترویج و نشر افکار اسلامی هستند، با وجود پخش اذان هیچ اعتنایی به این فریضه نمی کنند و بی تفاوت به جلسه ادامه می دهند.

این روند غیر اسلامی و ناهنجار موید این مثال است که سالی که نکوست از بهارش پیداست و این روند نوید دهنده تجربه تلخ انجمن های اسلامی در دوران اصلاحات است که چگونه به منادیان اسلام و مسلمانی و بدیهیات اسلام نیز رحم نکرده و آنان را مزخرف و خرافی دانستند و به نوعی می توان گفت انجمن اسلامی دانشجویی در دانشگاه شهید چمران اهواز مرده به دنیا آمد!!!

متاسفانه این روند و سبقه و رفتار برخی مجریان که هر چند دوست داشتند در فضای ساختارشکنانه استارت محکمی بزنند، به سنگ خورد ولی نشان می دهد که باید با فضای آرام و علمی، اندک اندک وداع کرد هر چند دانشگاهی که با گذشت یکسال همچنان رئیس ندارد و اصرار نابجا و بی خود مسئولین وزارت علوم بر گزینه ای که شایستگی های مورد نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی را ندارد جز همین خسران و ضرر و سردرگمی و کاهش کیفیت علمی دانشگاه (تنزل رتبه علمی دانشگاه به رتبه ۱۸) ماحصلی ندارد.

سرپرستی که هر چند در روز معارفه دم از ایجاد فضای باز سیاسی زد ولی شاهد ایجاد یک جو پلیسی در دانشگاه هستیم و کمترین انتقادی بر نمی تابند و برخورد می کنند.

دانشجویان دلسوز دانشگاه شهید چمران اهواز

منبع: موج چهارم

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
سیامند
1394/02/03 - 22:03

منظور از تحکیم سابق تحکیم طیف علامه ضدانقلاب هستش که به هیچ اصولی پایبند نبود
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top