تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/01/26 - 08:00
کد خبر: 164570

حسن عباسی در دانشگاه امیرکبیر: آمریکا با ژن ایرانی مشکل دارد نه تعداد سانتریفیوژها

خبرنامه دانشجویان ایران: حسن عباسی در مراسم «از پیشرفت مانده، در تحریم مانده» که امروز در آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد گفت: قصه هسته ای ما قصه تقابل سه هزار ساله غرب باایران است. اگر یک نظام دو قطبی را در طولانی ترین دوره خود بررسی کنیم بین ایران و غرب همیشه یک نظام دو قطبی بوده است.

وی افزود: نگرانی غرب از آنچه که هجوم داعشی ها و سرویس های ترکیه صورت گرفته و آنچه که در یمن است همه در یک نکته خلاصه می شود و آن این است که آنها یک عقبه تاریخی را در ذهن و تاریخ خود دارند که سردار سلیمانی برایشان سپهبد سورنا تداعی می کند و این شکست برای آنها درحال تکرار  است.

این استاد و پژوهشگر در ادامه بیان داشت: حرف اصلی غربی ها این است که آیا ما با ایرانی مواجه هستیم که پای میز مذاکره می آید تا همه چیز خود را بدهد تا بتواند قطعه های یدکی و نمایندگی پورشه را بگیرد یا با ایرانی روبه رو هستیم که اسرائیل را برای ترور مغنیه می ترساند چرا که اسرائیل متوجه می شود آن منطقه تحت سرپرستی یک سردار ایرانی است.

وی با تأکید بر اینکه مشکل غرب با ایران بر سر سانتریفیوژها نیست گفت:  غرب مشکلش با ما بر سر سانتریفیوژ نیست بلکه با عقبه ما مشکل دارند حرفی که خود امریکایی ها گفتند این است که ژن ایرانی مشکل دارد ژن ایران به سانترفیوژ ربطی ندارد.

عباسی به اجلاس اکرا اشاره کرد و گفت: در اجلاس اکرا ۷۷۷ تریلیون دلار از آفریقا به سرقت برده شد. سرخپوست ها از بین رفتند و امریکایی ها اسم آن را تمدن جدید گذاشتند. استرالیا ۱۷۰ پیش مانند حالا نبود و شخصی به نام تاسمانی آنجا را گرفت و کشف کرد و استرالیا زندان مخوفی بود که انگلیسی های خطرناک را در آن می ریختند. این انگلیس کوچک ۱۱۴ برابر وسعت سرزمین خود را در سرزمین های مختلف اشغال کرده است. جمعیت انگلیس نزدیک ۸۰ میلیون نفر است ولی در طول ۳۰ سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون انگلیسی در جهان نفوذ پیدا کردند.

عباسی با اشاره به کمک های ایران به کشورهای مظلوم گفت: هر کسی که در منطقه می خواهد خود را از حکومت ظالم نجات دهد نگاهش به سمت ایران  است که کمک مستشاری آنها را داشته باشند و ایران توانسته تبلوری از ایرانی گری و اسلامی گری را به جهانیان نشان دهد. قصه هسته ای ما متن نیست. مارکسیست بعد از فروپاشی شوروری کنار گذاشته شده و لیبرالیست جایگزین شد اما امروز شاهد آن هستیم که این لیبرالیست هم ویروسی شده است.

وی به سخنان وندی شرمن اشاره کرد و گفت: در یک روزنامه اسرائیلی از قول شرمن گفته شده که ما در تیرماه با ایران توافق نهایی می کنیم که در بندهای نهایی به رسمیت شناختن اسرائیل را هم نشان می دهیم. این نشان می دهد که غرب می خواهد همه مشکلاتش را با ایران و اسلام از طریق مذاکرات حل کند. این جاست که باید هوشیاری اسلامی خود را حفظ کنیم. تمام این سال ها اصرار داشتند که ایرانیان نمی توانند و اگر کسی بیرون از مدرنیته و با اعتقاد به خدا کاری را بخواهد انجام دهد نمی تواند.

رئیس اندیشکده یقین در ادامه افزود: غربی ها و امریکایی ها تصور می کردند که ما نمی توانیم پس از آنکه متوجه شدند ما می توانیم جو ترس را در ایران حاکم کردند چرا که در ۴۰ روز توانسته بودند افغانستان را و پس از آن عراق را بگیرند و جو روانی و این گونه بود که یا ما را می پذیرید یا به ایران حمله می شود. وقتی این مورد هم جواب نداد استراتژی پلیس خوب و پلیس بد را برای تحت فشار قرار دادن ایران در پیش گرفتند.

وی به سوخت ۲۰ درصد ایران اشاره کرد و گفت: از اول مهر ۸۴ تا ۸۶ به مدت ۱۸ ماه ایرانیان توانستند به سوخت ۲۰ درصد برسند و ایران در مشهد ۲۰ فروردین را رسما جشن هسته ای گرفت و در این بازه زمانی کوتاه بعد از فک پلمپ ایران توانست سوخت ۲۰ درصد را غنی سازی کند.

این استاد و پژوهشگر به بیانیه لوزان اشاره کرد و گفت: در بیانیه لوزان گفته شده حق شما را برای تحقیقات به رسمیت می شناسیم یعنی اینکه شما هیچ دستاوردی ندارید و در حال حاضر می توانید تحقیق کنید و ما کمک می کنیم که تحقیق کنید. من از شما دانشجویان می پرسم تحقیقاتی که منجر به محصول نشود چه فایده ای دارد؟ همه این دلاورمردان مانند احمدی روشن، شهریاری کاری کردند که ما توانستیم به بالاترین دستاوردها برسیم،‌حالا کسانی که به ما اجازه فکر کردن نمی دهند و دانشمندان ما را ترور می کنند می خواهند به ما در تحقیقات کمک کنند! چرا باور ندارید که شیطان بزرگ تمام این ۳۷ سال علیه ما بوده و چگونه سخنان آن را می پذیرید؟

عباسی به سناریوهای غرب و امریکا علیه ایران اشاره کرد و به تشریح این موضوع پرداخت و گفت: چهار سناریو علیه ایران داشته اند  اول اینکه تحریم ها را شدیدتر کردند که به آن استراتژی قورباغه می گویند و یازده مدل استراتژی را در طول ۱۳ سال برای ما لحاظ کردند که جواب نداد. هر روز با استراتژی های جدید برای ایران نقشه می ریزند ولی ما سخنی نگفتیم و در ۱۸ ماه توانستیم به موفقیت و سوخت ۲۰ درصد برسیم در ۱۵ ماه گذشته تعداد زیادی ایرباس امریکایی که فوق پیشرفته هستند گمشده یا سقوط کرده اند. ولی وقتی یک هواپیما که به دست مهندسین ایرانی تعمیر و یا ساخته شده بود تمامی روشنفکران آن را رسانه ای کردند و دلیل آن را تحریم ها دانستند.

عباسی در ادامه افزود: سناریو دیگر حمله سایبری بود که ویروسی را در سانترفیوژها ایجاد کردند که باعث می شد سانتریفیوژها بادور تند بچرخد و ذوب شود اما سیستم امنیت کشور توانست ضد این ویروس را طراحی کند سومین سناریو ترور دانشمندان هسته ای بود و آنها می خواستند تعدادی را ترور کنند و بقیه بترسند و از فعالیت هسته ای دست بردارند.

وی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرموده اند مسئله اتمی، هسته ای و دستاوردهای آن بسیار مهم است ولی تعدادی از افراد که نمایندگان سابق مجلس بودند به راحتی اعلام می کردند که انرژی هسته ای فایده ای برای کشور ندارد.

این استاد و پژوهشگر به ترور دانشمندان هسته ای اشاره کرد و گفت: در باره ترور دانشمندان هسته ای سناریو غرب و امریکا ناکام ماند چرا که موج روز افزونی از شاگردان اساتید و دانشمندان ترور شده سراغ فیزیک هسته ای رفتند. چهارمین سناریو حمله مستقیم نظامی است که از سمت شرق ایران حمله شد و این حمله توسط هواپیمای بدون سرنشین انجام می شد. نیروی هوا و فضای سپاه توانسته هواپیمای فوق پیشرفته را در شرق ایران سالم به زمین بنشاند این مسئله آن قدر جهانی شد که دانشمندان چین و ژاپن مشتاق بودند که این هوایپمای فوق پیشرفته را بررسی کنند که البته توسط دانشمندان ما ظرف چند ماه بازسازی شد.

وی به شکار هرمس اشاره کرد و گفت: شکار هرمس شهریور ۹۳ توسط هواوفضای سپاه انجام شد که این هواپیما از کشور آذربایجان و به قصد جاسوسی از نیروگاه نطنز وارد خاک شده بود که خوشبختانه شکار شد.

عباسی در ادامه افزود: قرار است در تیرماه توافق صورت بگیرد و تحریم ها برداشته شود و از صددرصد هسته ای ما تنها ۱۰ درصد آن پذیرفته شود! اگر کل هسته ای را بدهیم رژیم را تغییر دهیم و ولایت فقیه را هم کنار بگذاریم و به سال ۵۷ برگردیم با این حال تأثیر رابطه این چنینی با غرب اقتصاد ما را به ۵ درصد هم نمی رساند و رابطه این چنینی با اقتصاد غرب تنها ۵ درصد می شود. مردم نباید فقط بهبود شرایط اقتصادی را بعد از رفع تحریم ها بدانند این مانند آن است که مردم به حالت خلسه ببریم و این اشتباه است چرا که مردم باید خود دست به کار شوند.

وی با طرح چند سوال سخنان خود را ادامه داد و گفت: اگر ما پای میز مذاکره برای برد برد رفتیم چطور شد که رئیس سازمان انرژی اتمی ما و وزیر انرژی آنها چندین هفته روی جزئیات هسته ای مذاکره کردند ولی در بخش تحریم ها وزیر اقتصادی و رئیس بانک مرکزی ما با همتای امریکایی خود صحبت و مذاکره نکرد؟ این مایه نگرانی ماست.

این استاد دانشگاه افزود: چرا اجازه دادید در شهری مانند لوزان این مذاکرات صورت بگیرد؟ بیانیه لوزان در صد سال پیش یک بیانیه خفت بار برای ترکیه و عثمانی بوده است. چرا ما باید در شهری مذاکره کنیم که یک عقبه تاریخی دارد.

عباسی افزود: وقتی فکر کنید جهان امن تر شد نفت به زیر ۵۰ دلار می رسد چرا که وقتی سال ۸۴ نفت ۵۰ دلار بود همین که مشخص شد ایران می خواهد فک پلمپ کند قیمت نفت بالا رفت. امروز اگر اعلام شود که ایران هیچ کدام از تعهدات را نمی پذیرد نفت به بالای صد دلار می رسد چرا که بازار احساس می کند که قرار است بین ایران و امریکا جنگ شود.

وی به خدشه دار شدن عزت ایرانی اشاره کرد و گفت: عزتی که قرار بود در سیاست خارجی به دست آید. عزت برای پاسپورت ایران آیا این بود که عربستان در فرودگان به ایرانیان تجاوز کند؟ در سال ۸۰ گفتگوی تمدن ها از سوی سازمان ملل تصویب شد اما زمستان ۸۰ ایران را محور شرارت قرار دادند امروز هم رفتید در برابر غرب لبخند زدید اما در حال حاضر پاسپورت ایرانی هیچ ارزشی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه تا دلار مبنای اقتصاد این مملکت است این کشور دچار مشکل و بدبختی است گفت: کسی که گفت اقتصاد غرب و امریکا خوب است حتما از آمار اطلاعی ندارد اقتصاد جهان ۳/۵۷ ترلیون دلار بدهی دارد و بالاتری بدهی برای امریکایی شمالی و بعد کانادا، مکزیک کل اروپا و برزیل است.

این تحلیل گر سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: اگر رابطه دردی را دوا می کند چرا ایتالیا این قدر مشکل اقتصادی دارد؟ کشور یونان اسرائیل را به رسمیت می شناسد و هسته ای را دنبال نمی کند پس چرا وضع اقتصادی نابسامانی دارد؟ اگر امریکا می توانست مشکل اقتصادی را حل کند مشکل شهر دیتروید حل می کرد. مقام معظم رهبری به اقتصاد درون زا تأکید کرده است. برخی اساتید لیبرال ایرانی نمی خواهند باور کنند امریکا در حال افول است چرا که پروفسور والتر اشتاین وقتی به ایران آمد و می خواست راجع به اقتصاد امریکا صحبت کند برخی اساتید لیبرال ایرانی به او گفتند در ایران درباره افول امریکا صحبت نکن.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
افتتاح اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس
کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
آغاز معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز
برآورد شرکت ۵ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین امسال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top