تاریخ انتشار: شنبه 1394/02/05 - 15:34
کد خبر: 164756

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک مطرح کرد؛

انتقاد دانشجویان از انتخاب استاندار غیربومی و تحمیلی از سوی جریان‌های سیاسی

انتقاد دانشجویان از انتخاب استاندار غیربومی و تحمیلی از سوی جریان‌های سیاسی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک در نامه ای به وزیر کشور درباره انتخاب استاندار این استان سوالاتی را مطرح کردند. در بخشی از این نامه آمده است: اگر استاندار آینده در چشم مردم یک فرد غیر بومی و تحمیل شده از سوی جریان های سیاسی باشد چگونه می تواند بر مسند مدیریت استان تکیه زده و کار کند؟!

خبرنامه دانشجویان ایران: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک در نامه ای به وزیر کشور درباره انتخاب استاندار این استان سوالاتی را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، در بخشی از این نامه آمده است: اگر استاندار آینده در چشم مردم یک فرد غیر بومی و تحمیل شده از سوی جریان های سیاسی باشد چگونه می تواند بر مسند مدیریت استان تکیه زده و کار کند؟!

گفتنی است سخنگوی وزارت کشور در این باره با بیان اینکه این وزارتخانه دو گزینه برای استانداری اراک به هیات دولت معرفی کرده است گفت: در حال حاضر منتظر اعلام نظر دولت در این باره است. پیش از این محمدحسن مقیمی قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی به عنوان استاندار مرکزی مشغول به فعالیت بود که پس از انتصاب وی به این سمت در 28 دی ماه سال 1393 استانداری اراک توسط معاون وی اداره می شود.

متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی

وزیر محترم کشور

سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید استان مرکزی از نظر ظرفیت ها و قابلیت ها، موقعیت ممتازی در کشور دارد. البته تاکید ما بر موقعیت خاص استان، فراتر از باب تعصب سرزمینی و به واسطه ی تأثیر گذاری آن در روند پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و نقشی است که می تواند در سعادت و عزت مردم ایفا کند، می باشد.

مردم نجیب استان مرکزی علاوه بر تقدیم صدها نخبه به کشور، در طول تاریخ انقلاب اسلامی نیز خوش درخشیده اند؛ اما علیرغم وجود استعدادهای فراوان و ظرفیت های بسیار، متاسفانه سهم مردم استان مدیریت هایی غالباً غیر بومی و بعضاً نالایق و کم توان بوده است.

آنچه که به نظر می آید و باور بسیاری از مردم استان هم بر آن است، این است که مسئولین و مرکز نشینان، به استان مرکزی به چشم بیگاری می نگرد و فقط از موهبت های انسانی، صنعتی و... آن بهره برده و از هرچیزی پسمانده آن را تحویل مردم این دیار می دهند.

وضعیت محیط زیست استان به ویژه اراک، وضعیت مدیریت استان، موقعیت صنایع و... هرکدام مثنوی هفتاد من کاغذ است که در این سیاهه فرصت طرح آن نیست.

اما آنچه ما را وادار به نوشتن این سطور کرد، مسأله انتخاب استاندار به عنوان مدیر ارشد اجرایی و نماینده دولت محترم است که جایگاه راهبردی آن بر کسی پوشیده نیست.

جناب آقای وزیر

اگر قرار است گزینه ای برای استان انتخاب شود که توان لازم را نداشته باشد، استان مرکزی چگونه می تواند در مسیر پیشرفت کشور نقش آفرین باشد؟

استانداری که از هم اکنون اهالی فتنه برایش کف و سوت می زنند، چگونه می تواند موجب هم دلی و هم زبانی دولت و ملت در استان باشد؟

اگر استاندار منصوب نتواند با نماینده ولی فقیه، نمایندگان مجلس و نخبگان دانشگاهی رابطه خوبی داشته باشد، چگونه شعار هم دلی و هم زبانی محقق خواهد شد؟!

اگر استاندار آینده در چشم مردم یک فرد غیر بومی و تحمیل شده از سوی جریان های سیاسی باشد چگونه می تواند بر مسند مدیریت استان تکیه زده و کار کند؟!

جناب آقای رحمانی فضلی

همانگونه که کشور نیازمند آرامش است، استان مرکزی هم نیازمند آرامش است، امید است که با تدبیر خود زمینه را برای پیشرفت توأم با آرامش استان مرکزی فراهم کنید که پیشرفت بدون آن میسر نیست.

و این را بدانید و مطمئن باشید که حامیان حقیقی دولت مردم هستند، همان ها که صادقانه حمایت می کنند و صادقانه هم اشکالات را می گویند، نه آنان که به فکر منافع حزبی خویش بوده و خود را به مردم و دولت چسبانده و در پی انحراف جریان انقلاب می باشند.

همه باید خود را پاسخگوی خون 6200 شهید استان مرکزی بدانیم آن هایی که جان دادند تا ما در ادامه راهشان استان و کشوری بسازیم مطابق آنچه آنان می خواستند، نه آنچه که جریان های پنهان و نا پیدا می خواهند.

و در پایان ضمن تشکر، انتظار ما دانشجویان این است که استان مرکزی را از این بلاتکلیفی خارج کرده و هرچه سریع تر استانداری را برای استان انتخاب کرده که در شأن استان باشد.

با تشکر

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل

دانشگاه اراک

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top