تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/01/27 - 08:00
کد خبر: 164787

سخنرانی کریمی قدوسی در دانشگاه پیام‌نور مشهد پیرامون تفاهمنامه هسته‌ای لوزان

خبرنامه دانشجویان ایران: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: حقیقت این است که ندای مقام معظم رهبری و طلب ایشان در بحث هسته ای همان «هل من ناصر ینصرون»ی است و این به این معناست که دغدغه ایشان بیش از آن چیزی است که در تصور مردم می‌گنجد.

به گزارش «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، کریمی قدوسی در جمع دانشجویان پیام نور مشهد در تالار اجتماعات این دانشگاه در خصوص مذاکرات هسته ای بیان داشت: ای کاش در این زمان نیز مانند دوران دفاع مقدس مسئولین نظام پشتوانه جوانان کشور می‌بودند.

وی ضمن بیان اینکه روزی خواهد رسید که آنچه در این ایام اتفاق افتاده است برای مردم شفاف و تبیین خواهد شد، خاطرنشان کرد: بحث هسته ای و اتفاقاتی که این ایام مستقیما با امنیت ملی ما سروکار دارد بسیار دارای اهمیت است و روزی خواهد رسید که مستند واقعیات امروز را مردم خواهند دید.

تصمیم امروز ملت ایران سرنوشت ۵۰ سال آینده را رقم خواهد زد

کریمی قدوسی متذکر شد: آنچه که امروز ملت ایران در بحث هسته‌ای به اجماع خواهد رسید تا ۵۰ سال سرنوشت آینده کشور را معین خواهد کرد، هم می‌تواند امنیت ملی ما را اوج بدهد و هم به پرتگاه برساند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مباحث هسته ای در جمع مداحان اشاره کرد و گفت: این جمله که رهبر فرمودند در ایران یک نفر هم مخالف مذاکره و رسیدن به یک توافق با عزت نیست نشان می‌دهد امروز ایران در خصوص مذاکرات هسته ای در میان مردم خود در اوج وحدت ملی قرار دارد.

وی تصریح کرد: این فرهنگ امروز عمومی شده و موجبات انسجام ملی ما را حفظ نموده، البته ارتقاء امنیت و اقتدار ملی از دیگر موفقیت‌های اجماع مردم در بحث هسته ای است.

دغدغه مقام معظم رهبری فراتر از تصور است

کریمی قدوسی با بیان اینکه انرژی هسته ای چیز کوچکی نیست و یک علم پیشرفته و فوق العاده مهمی محسوب می‌شود، گفت: کشورهایی که این علم را دارند در زمینه‌های مختلف از آن بهره گیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند اگر تاریخ صد ساله اول اسلام برای مردم بازگو شود تا صد سال آینده مشکلی نخواهیم داشت زیرا خدعه‌های آن زمان با امروز بسیار شباهت دارد.

نماینده مجلس تأکید مقام معظم رهبری در بحث هسته ای را ندای «هل من ناصرینصرونی» دانست و متذکر شد:

جک استراو قبل از ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت اهداف خود را بازگو کرد

این نماینده مجلس با بیان اینکه جک استراو در دعوتی که از سفرای کشورهای اروپا و سفیر ما در قبل از ارجاع اولین پرونده به شورای امنیت داشت سه هدف را از این منظور بیان کرد، ادامه داد: ایجاد اختلاف میان مقامات اسلامی و یا حاکمیت دوگانه، ایجاد اختلاف میان مردم و مسئولان و شکل دادن دو دستگی میان مردم و در نهایت سقوط اقتصاد ایران سه هدف عمده ای بود که استراو از ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت بیان کرده بود.

امریکا به دنبال تغییر رفتار ایران است

کریمی قدوسی با بیان اینکه رهبری اکنون نگران از دست رفتن بصیرت مردم هستند نه کم شدن سانترفیوژها بیان داشت: البته کاهش سانترفیوژهای ایران بسیار اهمیت دارد؛ اما آنچه که امروز دغدغه رهبر انقلاب است از میان رفتن بصیرت مردم و روحیه مقاومت است آنچنان که رسانه‌های بین المللی و برخی افراد در داخل خسته شدن مردم را علم کرده اند.

وی با بیان اینکه اگر ملت ایران پرچم دفاع از استقلال خود را زمین بگذارد فاجعه ای عظیم منطقه و جهان را فراخواهد گرفت، تأکید کرد: نگرانی رهبر انقلاب، موفق شدن دشمن در شکستن اجماع ملی ماست که اگر در این هدف موفق شود در دیگر اهداف خود بسیار راحت جلو خواهد آمد.

صحبت های اخیر رهبری مورد توجه کنگره ملی امریکا بود

کریمی قدوسی در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه رهبری فرمودند بسیاری از اظهار نظر نکردن من دچار شبهه و سوال شده اند خاطرنشان کرد: چرا باید برخی نیروهای ارزشی از عدم ابراز نظر رهبری در بحث هسته ای دچار شبهه شوند؟

وی ادامه داد: نظرات و تأکیدات رهبر انقلاب در بحث هسته ای در ۱۰ سال اخیر بسیار شفاف است مردم دقت کنند که هیچ گاه نباید دچار شبهه و تردید شوند و در اینجا نقش نیروهای ارزشی بسیار حساس تر است.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: کنگره ملی امریکا پس از بیانات رهبری اعلام کرد تحلیل رهبر ایران از تحلیل جان کری و مقامات خود امریکا قابل قبول تر است.

بالاترین معروف حفظ نظام مقدس اسلامی است

این نماینده مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در ابتدای سال جدید اعلام کردند بالاترین معروف تأسیس و حفظ جمهوری و نظام مقدس اسلامی است.

کریمی قدوسی تصریح کرد: این بدان معناست که هر اتفاق، توافق و یا مدیریتی که بخواهد به این معروف ضربه بزند بزرگ ترین منکر است و باید مقابلش ایستاد.

نماینده مردم در مجلس این بیان رهبری را کلیدواژه ای دانست که هر قفلی را باز می‌کند و متذکر شد: در تاریخ یکم مرداد ماه ۹۳ رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمودند نسبت به اشخاص جریانات و دولت‌ها نظر داشته باشید. این بدان معناست که جوانان انقلابی نباید منتظر نظر رهبری باشند و در آنجا که صلاح می‌دانند شخصا عمل و سیاست لازم را اتخاذ نمایند.

وی به صحبت های اخیر در مجلس شورای اسلامی اشاره کردو افزود: در مجلس عده ای به صراحت می گویند چرا شما موضع می گیرید و خود را کاسه داغ تر از آش می کنید درحالی که هنوز رهبری تعیین موضع نکرده اند؟

وی ادامه داد: رهبری در بیانات خود فرموده اند که رهبری وظایفی دارد که اگر خدا کمک کند عمل خواهم کرد شما هم وظایفی دارید که باید به صحنه نگاه کنید و تصمیم بگیرد؛ اما در این تصمیم گیری تقوی نیز باید لحاظ شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مستدل، قوی و مستحکم در برابر اتفاقات رفتار کنید گفت: توهین و جسارت به طرف مقابل در ابراز عقایدتان نباشد و به صورت انقلابی و بدون دوپهلو صحبت کردن نسبت به برخی اتفاقات موضع گیری کنید.

ملت ایران در مباحث هسته ای طلبکارانه رفتار کنند

کریمی قدوسی با انتقاد از برخی ابراز عقاید در خصوص مسائل هسته ای متذکر شد: ملت ایران باید در این مباحث به صورت طلبکارانه رفتار کند چون هزینه زیادی در این راه داده شده، نجابتی که به کار برده ایم و خون شهدایی که در این مسیر ریخته شده مدنظر مردم باشد.

وی ادامه داد: قرار است با توافقی که می‌خواهد صورت بگیرد بخشی از توان هسته ای ما به عقب برگردد پس نیاز به تعارف نیست و باید کاملا طلبکارانه از دولت و تیم دیپلماسی هسته ای خواستار پاسخ باشیم.

چه اتفاقی در دو سال اخیر افتاده است که علاجی به جز عقب نشینی نداریم

کریمی قدوسی با بیان اینکه مگر در دو سال اخیر چه بلایی بر سر ملت نازل شده است که برخی می گویند علاجی به جز عقب نشینی نداریم، افزود: به واقع ایران دچار مشکلات خاصی نشده است و باید تغییر در تفکر افراد شکل بگیرد و تنها یک مقدار در بحث مبادلات بین المللی و عمدتا در نقل و انتقال پول دچار مشکل شده ایم.

وی در بخش سوم و پایانی سخنان خود با بیان اینکه ایران تعهد داده است که از بازار سیاه جهانی جنسی را که کاربرد دوگانه دارد بدون اجازه طرفین مذاکره خریداری نکند، گفت: ظریف در کمیسیون امنیت ملی و جلسه غیرعلنی مجلس این را اعلام کرد که پس از ۳۶ سال که از تمام جهان امکان خرید نیازهای علمی خود را داشتیم اکنون مجبوریم برای خرید هر جنس دوگانه ای در ابتدا به کارشناسان سازمان ملل اطلاع داده و در صورت قبول آنها خرید را انجام دهیم.

مشکل اساسی کشور عدم مدیریت صحیح در داخل است

کریمی قدوسی ادامه داد: از سال ۸۲ تا ۹۲ صد میلیارد دلار نفت به فروش رسانده ایم که در کنارش شهرام جزایری ها نیز سربرآوردند؛ اما اگر ضعف مدیران ما در عدم استخدام افراد متعهد، مومن و پاک نبود ما می توانسیم بسیاری از مشکلات اقتصادی را با مدیریت صحیح داخلی حل کنیم.

وی با بیان اینکه ما به تمام جزئیات مذاکرات آگاهیم و شب و روز در مجلس در حال تحلیل می‌باشیم، افزود: دو روز قبل روحانی در همایش تجلیل از همسر امام (ره) اعلام کرد که واقعیت دنیا همین است و نمی توانیم آن راتغییر دهیم؛ اما ما می‌گوییم بله امریکا یک واقعیت قابل تغییر است که با منطق، فرهنگ و مقاومت مردم خودشان می‌توانیم تغییرش بدهیم.

این نماینده مجلس افزود: ما تازه به دوران رسیده نیستیم و تمام عمر در مسائل اجرایی مختلف فعالیت کامل داشته‌ایم، در بحث هسته ای نیز باید براساس اصل عدم خوشبینی و نگاه بدبینانه به دشمن پیش برویم.

وی با بیان اینکه اگر امروز بخواهیم متوقف شویم ۶۰ سال به عقب رانده خواهیم شد، خاطرنشان کرد: در بحث انرژی هسته ای در حال حاضر ۴۰ سال از دنیا عقب هستیم و در صورتی که ۲۵ سال دیگر تازه بخواهیم اجازه گسترش صنعت هسته ای خود را از امریکا بگیریم تازه در صورت موافقت او ۶۰ سال از جهان در خصوص این صنعت عقب خواهیم ماند.

کریمی قدوسی یکی از اصول انقلاب را دفاع از مسئولین دانست و افزود: تضعیف مسئولین از نگاه اسلام خلاف شرع است ؛اما حفظ اصول نیز تکلیف همه مردم می‌باشد در این خصوص امیدواریم اصل حفظ و ارتقاء امنیت ملی، براساس اجماع ملی از سوی دولت صورت بگیرد و این همان حمایت از مسئولین است.

ظریف پس از یک سال صحبت های کتمان شده سال ۹۳ را تأیید کرد

این نماینده مجلس به جلسه خود با ظریف در دفتر کمیسیون امنیت ملی مجلس در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ما از روز اول از تیم مذاکره کننده شروع به سوال کردن نمودیم و از آنها خواستیم بگویند چه اتفاقی در حال افتادن است.

وی به دریافت اطلاعات دقیق و موثق از مذاکرات ژنو در آن جلسه اشاره کرد و گفت:  من به ظریف گفتم اطلاعاتی به گوش ما رسیده که شما کاهش سانترفیوژهای ایران تا ۵ هزار عدد را قبول کرده ایم و در مباحث نطنز، آب سنگین و فوردو همین چیزهایی که امروز در بیانیه لوزان کشف شد به ظریف بیان کردیم؛ اما وی محکم گفت این سخنان کذب محض است. اما امروز می‌بینیم همان کذب محض‌ها در بیانیه لوزان چارچوب اولیه توافق را تشکیل داده است.

این نماینده مجلس به دشمنان ملت اشاره کردو افزود: دشمنان ملت از ریز مذاکرات خبر دارند و بازرسانشان نیز در ایران مستقر می‌باشند؛ اما متأسفانه نمایندگان مجلس، نخبگان و جوانان ایرانی در برابر سوال خود که چه اتفاقی دارد می افتد جوابی از دولت دریافت نمی‌کنند.

کریمی قدوسی ادامه داد: از صبح تا ظهر امروز ۲۱۲ امضا از نمایندگان جمع کرده ام و درخواست کرده ام دولت برگ گزارش خود را به ملت ایران تحویل دهد که البته صالحی و ظریف در جلسه غیرعلنی مجلس به آماده شدن فکت شیت ایران اشاره کردند.

وی اظهار کرد: دیروز همین ساعت در کمیسیون امنیت ملی مجلس  در حال بررسی طرحی بودیم که بر اساس آن زمانی که ایرانیان نقض عهد می‌کنند قانونی در مجلس تصویب شود که با آنان برخورد شود که البته یک فوریت آن را پشت سرگذرانده ایم و درحال ادامه کار می باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ظریف گفته است فکت ما، فکت است و باید با دقت نوشته شود، گفت: پس از پیگیری های مداوم تیم هسته ای ایران اعلام کرده است فکت شیت ایرانی آماده است و روحانی گفته آن را خدمت رهبری می‌برد.

وی با انتقاد از برخی که می‌گویند هسته ای روغن ریخته بوده است و ما نذر اینها کرده ایم، افزود: سوال من این است که چرا برخی هسته ای را دست کم می‌گیرند درحالی که رهبر فرمودند این دانش را دست کم نگیرید.

کریمی قدوسی با بیان اینکه پذیرفتن پروتکل الحاقی، بحث حضور آژانس در راستی آزمایی ایران در خصوص توافق نهایی، آب سنگین اراک، فوردو و موارد بسیار دیگر جای ساعت ها بحث و صحبت دارد، گفت: تا به حال ملت ایران تحریم ها را محکوم کرده اند و از آن طرف قطعنامه های سازمان ملل را ظالمانه خوانده اند؛ اما کاری که تیم دیپلماسی در لوزان انجام داد تصویب قطعنامه ای دیگر در سازمان ملل است که ما هیچ نقشی در نگارش آن نخواهیم داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از بیانیه لوزان وزیر امور خارجه امریکا گفت بمب های ما آماده است تا فورود را نابود کند و ۳۲ بانک و شرکت ایرانی دوباره تحریم شدند. باید این را بدانیم حل اساسی مشکل هسته ای به هیچ عنوان دادن امتیازات در توافقات هسته ای نیست و اگر مالیات را به درستی از همه اقشار ملت دریافت کنیم با مدیریت می توانیم مشکل دولت در کمبود بودجه را حل کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
افتتاح اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس
کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top