تاریخ انتشار: شنبه 1394/03/02 - 10:38
کد خبر: 167121

وزارت علوم پرونده آموزشی دانشجویان بورسیه را بست +سند

احکام درگوشی برای روسای دانشگاه‌ها درباره بورسیه‌ها، بدعت جدید سازمان امور دانشجویان

احکام درگوشی برای روسای دانشگاه‌ها درباره بورسیه‌ها، بدعت جدید سازمان امور دانشجویان

وی در خصوص سئوال در مورد قرارداد اسفر به این نکته اشاره کرد: ما بی صبرانه منتظر شفاف سازی وزارت علوم فساد ستیز در خصوص قرارداد ننگین اسفر (شرکت فرانسوی) در زمان وزارت دکتر معین هستیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: وزارت علوم پروفایل آموزشی دانشجویان بورسیه را مسدود کرد.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» کسب اطلاع کرد، سازمان امور دانشجویان در نامه‌هایی از روسای دانشگاه‌ها خواسته که احکام لغو بورس و مجازات‌های سازمان دانشجویان علیه دانشجویان بورسیه را به صورت کاملا شفاهی و در گوشی ابلاغ کنند و از دادن هرگونه متن و یا حکم مکتوب به دانشجویان خودداری نمایند!

این درحالی است که دانشجویان بورسیه کماکان به صورت کتبی تفهیم اتهام نشده اند و مصوبه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز مغایر تصمیمات سازمان امور دانشجویان است.

سخنگوی شورای هماهنگی دانش اموختگان و دانشجویان بورسیه در این باره گفت: متاسفانه با توجه به عدم برخورد دستگاه های قضایی و نظارتی با تخلفات گسترده سازمان امور دانشجویان در موضوع بورسیه­ ها، این سازمان علاوه بر تخطی از مصوبه کمیسیون اصل نود، مشغول اعمال مجازات های غیر قانونی  خود بر ضد دانشجویان مظلوم بورسیه است.

وی افزود: وزارت علوم در اقدامی غیر قانونی پروفایل آموزشی دانشجویان بورسیه را بسته و آنها را مجبور به پرداخت جریمه های سنگین چند ده میلیونی می نماید.

این اقدام در حالی است که دانشجویان بورسیه کماکان به صورت کتبی تفهیم اتهام نشده اند!

وی همچنین درباره نامه های این سازمان به روسای دانشگاه ها گفت: سازمان امور دانشجویان در نامه هایی فوق محرمانه از روسای دانشگاه ها خواسته است که احکام لغو بورس و مجازات های سازمان دانشجویان علیه دانشجویان مظلوم بورسیه را به صورت کاملا شفاهی و درگوشی ابلاغ کنند و از دادن هر گونه متن و یا حکم مکتوب به دانشجویان خودداری نمایند. این بدعت نوظهور در نظام ابلاغ احکام، موید حرکت سیاسی غیرقانونی و خلاف موازین سازمان امور دانشجویان در پیگیری موضوعات جناحی و طیفی مسئولین آن است.

وی گفت: بزرگترین جانیان تاریخ و مرتکبان به شنیع ترین افعال و اعمال نیز بدون روند دادرسی و بدون تفهیم اتهام مجازات نشده و نمی شوند. آیا جرم دانشجویان مظلوم بورسیه بیشتر از آنهاست که بدون محاکمه و تفهیم اتهام، عده ای مجازات آنها را آغاز کرده اند؟

وی گفت ضمن اشاره به سکوت پر ابهام دلسوزان نظام و انقلاب گفت: اگر عده ای نشسته اند که مسولین وزارت علوم به قوانین رایج کشور پایبند باشند سخت در اشتباه هستند . فتنه گر، فتنه خواهد کرد و سکوت در مقابل او اوضاع را وخیم تر خواهد نمود . ما بارها از تمامی مسئولین دلسوز استمداد کردیم و اوضاع را برای همگان شرح دادیم. اکنون هم می گوییم که سکوت آنها و عدم ارجاع مساله بورسیه ها به مراجع بی طرف قضایی و نظارتی عادل، اوضاع را پیچیده تر و افراطیون را مستحکم تر خواهد نمود.

وی افزود: امیدوارم یک صدم از پیگیری و اصراری که افراطیون اصلاحات برای بازگرداندن دانشجویان ستاره دار واساتید  مساله دار به دانشگاه ها از خود نشان دادند، در دلسوزان آموزش عالی برای اعاده حیثیت از دانشجویان مظلوم و نجیب بورسیه وجود داشته باشد بارها گفته  وباز هم می گوییم که قضیه بورسیه ها، تسویه حساب سیاسی و عقده گشایی فتنه گرانه است.

وی در خصوص سئوال در مورد قرارداد اسفر به این نکته اشاره کرد: ما بی صبرانه منتظر شفاف سازی  وزارت علوم  فساد ستیز در خصوص قرارداد ننگین اسفر (شرکت فرانسوی) در زمان وزارت دکتر معین هستیم.

وی از  وزارت علوم خواست به قرارداد ننگین اسفر و بورسیه های بی ضابطه فله ای در دوره اصلاحات فکر کند و نسبت به آنها پاسخگو باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top