تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/03/12 - 15:17
کد خبر: 168426

علیرضا ملوندی

عظمت خمینی را به کاخ حواله ندهید!

عظمت خمینی را به کاخ حواله ندهید!

امام راحل بارها و بارها از چیزی که آقایان این روزها از آن دفاع می کنند نهی فرمودند، هنوز صدای ایشان در گوش مردم طنین انداز است و این گونه خلاف آن عمل می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران:: علیرضا ملوندی// در روزهای گذشته و همزمان با رونمایی از کاخ ساخته شده حضرت مستطاب حجت الاسلام حسن خمینی برای مزار پیرمرد ساده زیست جماران، اظهار نظرهای له و علیه این موضوع اوج گرفت که یکی از این اظهار نظرها هم متعلق به استاد عباس سلیمی نمین بود که در مقام دفاع از این ساخت و ساز گفت: «داشتن بناهایی مثل مسجد شیک و مدرن و مجهز همچون مصلی تهران موجب تحقیر جامعه نخواهد بود چرا که این متعلق به همه است از این رو درباره مرقد حضرت امام نیز اینگونه است که اگر با عظمت ساخته شود اشکالی ندارد» جدای از نتیجه ای که جناب سلیمی نمین بنا داشتند از این قیاس بگیرند باید از ایشان کمال تشکر را به عمل آورد زیرا تشبیهی دقیق را به کار بردند که به خوبی می توانیم روی آن صحبت کنیم، مرقد حضرت امام راحل باید مانند مسجد و مصلی تهران باشد؛ ما هم با این سخن موافقیم.

اما نقطه افتراق ما با جناب سلیمی نمین در این است که آیا مسجد و مصلی باید شیک باشند؟ بگذاریم خود امام راحلمان که این روزها بر سر مزارش بحث داریم پاسخ دهند: « ان شاء اللَّه در کنار ساختن مصلى تهران، در ساختن‏ بینش کفر ستیزى مسلمانان موفق باشید. ضمناً سادگى مصلی باید یادآور سادگى محل عبادت مسلمانان صدر اسلام باشد. و شدیداً از زرق و برق ساختمان هاى مساجد اسلام امریکایى جلوگیرى شود. خداوند تمامى دست‏ اندرکاران برپا کننده مساجد اللَّه را تأیید فرماید.»

استاد سلیمی نمین ممکن است پاسخ دهند که آیا مسجد «شیک و مدرن»ی که ایشان ایده آل و بلا اشکال دانسته اند مرضی امام پابرهنگان است یا محلی ساده و بی آلایش؟ ایشان ممکن است بفرمایند که بنایی که آقایان برای امام ما ساخته اند همانند مسجدی است که ایشان توصیف کرده اند یا یادآور بناهای اسلام آمریکایی؟

آقای سلیمی نمین در جای دیگری از مصاحبه خود فرموده اند: «ما چیزی را اشرافیت می‌دانیم که اختصاص به فرد خاصی داشته باشد و به طور مثال اگر یک عمارت اشرافی بسازد و خودش از آن استفاده کند، این مصداق اشرافی‌گری است لذا بناهای عمومی مورد اشکال نیست.» این هم اشتباهی دیگر از جانب ایشان است. در پیام امام خمینی(ره) برای ساخت مصلی تهران صراحتا از زرق و برق و آن چیزی که ما تجمل می گوییم نهی کرده اند، مصلی در منظر آقای سلیمی و سایر مدافعین کاخ سازی عمومی! مکانی شخصی است یا عمومی؟

امام راحل بارها و بارها از چیزی که آقایان این روزها از آن دفاع می کنند نهی فرمودند، هنوز صدای ایشان در گوش مردم طنین انداز است و این گونه خلاف آن عمل می شود.

جناب سلیمی نمین! شما که استاد مسلم تاریخ معاصر هستید این عبارات امام را نخوانده اید؟ عباراتی خطاب به متولیان مکان های عمومی متعلق به کل ملت ایران که در قلب کشورهای اروپایی واقع است و با معیارهای ظاهری و توجیهات مختلف باید حسابی مجلل باشد!

شما و سایر مدافعین تبدیل مزار امام مستضعفین به بارگاه شاهان را به خواندن این جملات تکان دهنده دعوت می کنیم: «مـا بـاید به هر سفارتخانه‌ای که دارید، به جای آن خرجهای طاغوتی که در آن وقـت (دوران ننگین پهلوی) می‌شد، آن مهمانیهای طاغوتی، که همه‌اش بـرخـلاف اخـلاق اسـلامـی بـود، و آن خرجهای دیگری که خود شما هم می‌دانـید که در آن‌جا می‌شد، آن مخارج را صرف تبلیغات بکنید و به دنیا بـفـهمانید که اسلام چطور است... خوف این‌که ما اگر ساده رفتار کنیم، آنـهـا بـا آن سـفارتخانه‌های آنها، با آن وضعی که دارند، ما در نظر آنـهـا تـحقیر می‌شویم، این خوف را در خودتان راه ندهید... شما گمان نـکنید که اگر چنانچه‌ به‌طور ساده عمل بکنید و سفارتخانه شما یک جای سـاده‌ای بـاشـد، یک مرکزی باشد که از آن‌جا علم و دانش و اخلاق صادر شـود، شما تحقیر خواهید شد، خیر. این حرف، حرف غرب زده‌هاست که خیال می‌کنند ما اگر مثل غرب نباشیم ما تحقیر می‌شویم... عظمت انسان، به لـباس و کلاه و اتومبیل و پارک و امثال آن نیست. انسان یک حقیقتی است کـه اگـر آن حقیقت بروز کند، شرافتمند است، عظمت دارد. شما می‌بینید کـه بـزرگ‌تـرین افراد بشر، انبیاء بودند و ساده‌ترین از همه هم آنان بـودند. در عین حالی که بزرگ‌تر از همه بودند... تمام انبیاء این طور بودند و تاریخ همه آن‌ها را نشان می‌دهد.»

فرد دیگری که باید نشر معارف خمینی کبیر(رضوان خدا بر او باد) را انجام دهد گفته است که: « امام خمینی(ره) فردی است که بیش از 300 هزار شهید جان خود را تقدیم ایشان کردند و جای دارد که نام و یاد ایشان در بالاترین سطح باشد. هر کس هم که نمی تواند این مسائل را تحمل کند یا از حسادت اوست یا از نادانی!»

آقایان! و الله بالله تالله عظمت خمینی به مزار او که شبیه قبر منسوب به کوروشش کرده اید نیست، عظمت خمینی به همین حرف های اوست که این روزها آگاهانه یا ناآگاهانه پشت گوش انداخته شده و کسی به فکر آن نیست؛ تعظیم نام امام ما پابرهنه ها را به کاخ حواله داده اید؟ داور میان ما و شما خود خمینی در روز جزا!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top