تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/05/04 - 08:40
کد خبر: 173875

یکی از دانشجویان بورسیه در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»:

با 31 سال سن، مدرک لیسانس و ارشدم گرو دانشگاه است/ هیچ اقبالی برای کار و زندگی ندارم

با 31 سال سن، مدرک لیسانس و ارشدم گرو دانشگاه است/ هیچ اقبالی برای کار و زندگی ندارم

وی تاکید کرد: برای این سال‌های تحصیل در دانشگاه که با عنوان بورسیه بودیم، از ما مبلغ 50 میلیون تومان خواسته شده است که اگر پرداخت نکنیم، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد ما، در توقیف دانشگاه می ماند و عملا با یک مدرک دیپلم و 31 سال سن باید وارد بازار کار و زندگی بشوم.

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از دانشجویان بورسیه با تاکید بر اینکه تمام 3000 بورسیه، بورسیه‌شان لغو شده است، ابراز داشت: من برای شرط معدل 0.07 نمره کم داشتم که با تشخیص شورای بورس من را قبول کردند؛ این در حالی بود که تعداد هم بودند که نمره خود را عمدا بیشتر اعلام کرده بودند و ماجرا این سی و چند نفری که در بین 3000 نفر متخلف شناخته شدند، همین بوده است.

بعد از اعلام کمیسیون اصل نود مجلس مبنی بر صحت سیستم اعطای بورسیه تحصیلی به 3000 دانشجو به غیر تعداد معدودی از آن‌ها و مسکوت ماندن این امر از سوی وزارت علوم، دانشجویان بورسیه با مشکلات عدیده‌ای از قبیل جایابی مواجه شدند. (اینجــــــا)

یکی از دانشجویان بورسیه که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ضمن تاکید بر ظلمی که در حق دانشجویان بورسیه صورت گرفته است، تصریح کرد: اگر کسی صدای مظلومی را بشنود و و جواب ندهد، مسلمان نیست.

این دانشجوی بورسیه با تاکید بر اینکه گذشته و آینده 3000 دانشجو با این کار اشتباه تباه شده است یادآور شد: گلایه ما از نهادهای نظارتی و قضایی است که این موضوع را بررسی و رسیدگی نمی کنند.

وی با اشاره به ارسال نامه اخراجش به درب منزل گفت: در نامه با اشاره به حکم اخراج من، میزان بدهکاری برای این چند سال تحصیل قید شده بود و پدر و مادر من به دلیل سن بالایی که داشتند، نزدیک بود دچار حمله قلبی شوند.

این دانشجوی بورسیه با تاکید بر اینکه دور از انصاف است چنین برخوردی با یک دانشجو بعد از سه سال تحصیل در مقطع دکترا صورت بگیرد، ادامه داد: با 31 سال سن و در حالی که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد من، گرو دانشگاه است، هم اکنون هیچ اندوخته‌ای برای ورود به بازار کار و شروع یک زندگی مستقل ندارم.

وی تاکید کرد: برای این سال‌های تحصیل در دانشگاه که با عنوان بورسیه بودیم، از ما مبلغ 50 میلیون تومان خواسته شده است که اگر پرداخت نکنیم، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد ما، در توقیف دانشگاه می ماند و عملا با یک مدرک دیپلم و 31 سال سن باید وارد بازار کار و زندگی بشوم.

این دانشجوی بورسیه با اشاره به مشکلات پیش رویش برای ازدواج گفت: هر کجا خواستگاری می‌روم، شرایط مرا قبول نمی‌کنند؛ دانشجویی که کار و سرمایه ندارد، سه سال هم برای تحصیل در مقطع دکترا وقت خود را تلف کرده است و اکنون هم مدرکش دیپلم است، طبیعتا مورد استقبال هیچ خانواده‌ای قرار نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: به علت مشکلات مذکور و سایر مشکلات دیگری که برایم به وجود آمده، دچار ناراحتی عصبی شده‌ام و این ناراحتی عصبی حتی در راه رفتن من هم تاثیر گذاشته است به حدی که همه را متوجه خود می‌کند؛ به دکتر مراجعه کردم و روزانه دو قرص قوی اعصاب مصرف می‌کنم.

این دانشجوی بورسیه همچنین تاکیدکرد که دکتر برایم سی تی اسکن و ام آر آی نوشته است اما پولی ندارم که که برای انجام ان به بیمارستان مراجعه کنم.

وی با تاکید بر اینکه تمام 3000 بورسیه، بورسیه‌شان لغو شده است، ابراز داشت: من برای شرط معدل 0.07 نمره کم داشتم که با تشخیص شورای بورس من را قبول کردند؛ این در حالی بود که تعداد هم بودند که نمره خود را عمدا بیشتر اعلام کرده بودند و ماجرا این سی و چند نفری که در بین 3000 نفر متخلف شناخته شدند، همین بوده است؛ طبق آئین نامه بورس، اقتضائات سن و معدل را شورای بورس تصمیم گیری می کند، اما اگر کسی پنهان کاری کرده باشد و یا دروغ گفته باشد، تخلف کرده است.

این دانشجوی بورسیه خاطرنشان کرد که چرا دولت از بررسی پرونده بورسیه‌ها توسط مجامع قضایی می‌ترسد؟

وی با اشاره به اینکه 25000 نفر هیئت علمی در کشور کم داریم، ابراز عقیده کرد که حرف دولت در خصوص اینکه می‌گوید ما به بورسیه‌ها احتیاجی نداریم، نادرست است.

این دانشجوی بورسیه در پایان با تاکید بر اینکه برای بورسیه شدن، از ما تعهد محضری برای در خدمت بودن وزارت علوم بعد از تحصیل گرفتند، خاطرنشان کرد: بر این اساس که جزو بندهای آیین نامه بورسیه‌های وزارت علوم نیز هست، وظیفه جایابی به عهده وزارت علوم است، نه به عهده دانشجویان.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/05/04 - 09:47

حتی اگر یک نفر از این دانشجویان هم مشکل داشت وزارت علوم حق نداشت همزمان هم شاکی و هم دادستان و هم قاضی و هم مجری حکم باشد. ضمنا در این صورت هم متهم اصلی مسوولان سابق بورس خواهند بود که در بررسی مدارک کوتاهی کرده اند نه دانشجو.
تورهای مسافرتی آفری
۱۷ مدال برای ایران در روز نخست پرورش اندام قهرمانی آسیا
حرم امام علی (ع) در آستانه محرم سیاه‌پوش شد
تبریک رئیس شورای عالی سیاسی یمن به پزشکیان
دیدار رئیس‌جمهور منتخب با رهبر انقلاب اسلامی
تبریک«تبون» به پزشکیان و تاکید بر تقویت روابط ایران و الجزایر
رسانه‌های عبری: فردا اعتراضات علیه نتانیاهو به اوج می‌رسد
سعید جلیلی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد
هر کدام از روسای جمهور چند درصد آرای واجدین شرایط را کسب کرده‌اند؟
پزشکیان به حرم امام خمینی رفت
مخالفت بیش از ۵۰ درصدی آمریکایی‌ها با ریاست جمهوری بایدن و ترامپ
جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی طی برنامه هفتم توسعه
اعطای بورس به دانشجویان ممتاز بین‌المللی در دانشگاه امیرکبیر
مبارزه با فساد مطالبه مردم است
«حسینیه معلی» از امشب؛ «سرزمین مادری» از فردا
رئیس‌جمهور منتخب نگذارد جناح خاصی پیروزی‌اش را مصادره کند
پیام‌های تبریک حاشیه خلیج فارس به پزشکیان
فقط من می‌توانم ترامپ را شکست دهم
نامه وزیر اقتصاد به وزیر صمت برای بهبود محیط کسب و کار
واردات خودروهای کره‌ای به مناطق آزاد ممنوع شد+ نامه
رئیس جمهور عراق به پزشکیان تبریک گفت
زاکانی پیروزی پزشکیان در انتخابات را تبریک گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top