تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/07/13 - 11:19
کد خبر: 181132

روحانی: این توافق در صدسال گذشته بی سابقه بوده است!

بی سابقه‌های توافق را بشماریم

بی سابقه‌های توافق را بشماریم

در صد سال گذشته سابقه نداشته است که، زمین را 60 متر حفر کنند و نیروگاهی درست کنند و صرفا در آن تحقیق و توسعه انجام دهند. در برجام آمده است که «در فردو، از هرگونه غنی سازی اورانیوم و تحقیق و توسعه غنی سازی اورانیوم و از نگاهداری هرگونه مواد شکافت پذیر خودداری خواهد ورزید.»

خبرنامه دانشجویان ایران: حسن روحانی صبح امروز در ادامه دفاعیات تمام قد از برجام و افتخار به توافق هسته ای گفت: این توافق در صد سال اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، با مطالعه متن برجام و تعهداتی که ایران ملزم به اجرای آنها شده و نیز امتیازات فراوانی که به طرف غربی داده است، درمی یابیم که جز تصدیق خطابه رییس جمهور راه دیگری نداریم. چرا که واقعا این توافق با این اندازه کوتاه آمدن و امتیاز دادن در صدسال گذشته بی سابقه بوده است.

در صد سال گذشته سابقه نداشته است که، ایران در حوزه‌های مختلف از جمله در حقوق و تکالیف هسته ای، مبانی و سازوکار نظارت و بازرسی هسته ای و پروتکل الحاقی و سازوکار حل و فصل اختلافات از سایر کشورها استثناء شده باشد

در صد سال گذشته سابقه نداشته است که، زمین را 60 متر حفر کنند و نیروگاهی درست کنند و صرفا در آن تحقیق و توسعه انجام دهند. در برجام آمده است که «در فردو، از هرگونه غنی سازی اورانیوم و تحقیق و توسعه غنی سازی اورانیوم و از نگاهداری هرگونه مواد شکافت پذیر خودداری خواهد ورزید.»

در صد سال گذشته سابقه نداشته است که، ایران تعهداتش را اجرا کند اما توقف، تعلیق و تلاش برای لغو به جای لغو قطعی تحریم‌های آمریکا به بعد حواله شود.

در صد سال گذشته سابقه نداشته است که، ایران توافقی امضا کند و قطعنامه‌ها در صورت اثبات ادعای یکی از شاکیان در فرایند حل و فصل اختلاف در مکانیزمی خودکار برگشت پذیر باشد.

در صد سال گذشته سابقه نداشته است که، توافقی داشته باشیم که محدودیت های 8 تا 15 ساله برای تحقیق و توسعه و غنی سازی اعمال کند. در شرایطی که همه می دانند علم در ساعت و ثانیه در حال پیشرفت است، این بندهای استعماری طولانی مدت چه معنایی می تواند داشته باشد.

در صد سال گذشته سابقه نداشته است که، مسئولان توافقی امضا کنند تا در نتیجه آن فضای علمی کشور را با بتن پر کنند. براساس این توافق ساخت‌وساز رآکتور اراک تعطیل می شود و کالندریای (یا همان هسته راکتور آب سنگین) موجود در رآکتور خارج می شود و تمام کانال های کالندریا با بتن پر می شود.

در صد سال گذشته سابقه نداشته است که، قطعنامه در سازمان ملل تصویب شود که مبنی بر آن ایران نتواند هیچ فعالیتی مرتبط با موشک های بالستیک طراحی شده با قابلیت حمل تسلیحات هسته‌ای صورت دهد.

در صد سال گذشته سابقه نداشته است که، دانشمندان و جوانان کشور به صنعت بومی دست یابند و زمانی که موعد استفاده از آن شبیه پیشرفته ترین کشورهای دنیا، رسیده است، صنعت را به اختیار خود تعطیل کنیم و در یک عقب ماندگی مزمن قرار بگیریم. ما باید به 20 هزار مگاوات برق از انرژی هسته‌ای می رسیدیم که حالا معلوم نیست تکلیفش چه می شود!

در صد سال گذشته سابقه نداشته است که، توافقی منعقد شود که بر اساس آن اجازه بازرسی از مراکز نظامی، اجازه دسترسی به بازرسان آژانس برای بازدید از مراکز نظامی و سری داده شود و نقض استقلال کشور اتفاق بیفتد.

در صد سال گذشته سابقه نداشته است که،...

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/07/13 - 18:34

در صد سال گذشته سابقه داشته است که وزیر خارجه ایران جلوی امیر کویت زانو زده، تقاضای اجازه صحبت کردن با حکام حجاز را کند؟
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top