تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/07/13 - 14:31
کد خبر: 181157

پیرامون ضرب و شتم دانشجوی پزشکی در بیمارستان امام خمینی(ره)؛

وقتی سریال‌ها و مانورهای هفته نیروی انتظامی هم نمی‌تواند بداخلاقی مامور کلانتری را بپوشاند +فیلم

وقتی سریال‌ها و مانورهای هفته نیروی انتظامی هم نمی‌تواند بداخلاقی مامور کلانتری را بپوشاند +فیلم

برخورد نا به هنجار مامور نیروی انتظامی با دانشجوی پزشکی در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران کافی بود تا تداعی چهره محبوب و دوست داشتنی این نهاد نظامی دقیقا در هفته منسوب به نیروی انتظامی، از بین برود.

خبرنامه دانشجویان ایران: برخورد نا به هنجار مامور نیروی انتظامی با دانشجوی پزشکی در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران کافی بود تا تداعی چهره محبوب و دوست داشتنی این نهاد نظامی دقیقا در هفته منسوب به نیروی انتظامی، از بین برود.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تقدیر از نیروی انتظامی در هفته منتسب به این نهاد نظامی که به حق در حفظ امنیت کشور عملکردی کم نقص ایفا کرده است، با اقدامات رسانه‌ای(فیلم‌ها و سریال‌های مربوط به این هفته)، فرهنگی و مانورهای میدانی برای نمایش زحمات سالیانه پرسنل آن به مردم نیز نتوانست جلوی انتشار خبر تلخ شکستن بینی پرستار بیمارستان امام خمینی(ره) توسط مامور نیروی انتظامی را بگیرد.

ماجرا از این قرار است که خانم ثقفی، رزیدنت سال دوم طب اورژانس، بعد از ظهر روز گذشته پس از آنکه بر مداوای بیمار خود در اورژانس پافشاری کرد، توسط مامور نیروی انتظامی که قصد بازجویی بیمار را داشت، مورد اهانت(فحاشی) و ضرب و شتم(شکستن بینی با ضربه آرنج مامور نیروی انتظامی) قرار گرفت.

حضور نماینده وزیر بهداشت در بیمارستان امام خمینی(ره)

ساعتی بعد از این اتفاق نیز قائم مقام وزیر بهداشت، به عنوان نماینده وزارتخانه در محل اورژانس بیمارستان امام خمینی حاضر شد؛ دکتر حریرچی در این حضور کوتاه به بررسی وضعیت این دانشجوی پزشکی و دلجویی از وی پرداخت و تاکید کرد که وزارت بهداشت با جدیت این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

بازداشت مامور خاطی

گفتنی است رسیدگی به موضوع مزبور با حضور نماینده وزیر بهداشت و مدیران حراست و حوزه ریاست دانشگاه سریعا آغاز شد که با تماس صورت گرفته با بازرسی نیروی انتظامی تهران بزرگ، مامورین در محل حاضر و با دستور رسیدگی سریع از سوی سردار ساجدی‌نیا فرمانده نیروی انتظامی استان تهران، حکم بازداشت مامور خاطی(ضارب) صادر و فی‌المجلس اجرا شد.

بازداشت جراح زن در بیمارستان ممسنی

این رشته اما سر دراز دارد؛ چندی پیش نیز در بیمارستان شهرستان ممسنی استان فارس، بازپرس پرونده‌ی یک نزاع خانوادگی قصد بازجویی از یک بیمار چاقو خورده داشت که با ممانعت جراح معالج او، روبه‌رو و این مساله منجر به مناقشه و بازداشت خانم دکتر شد.

البته با مداخله‌ی فوری رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جراح زن همان شب آزاد و از سوی رییس دادگستری استان فارس نیز دستور برخورد با بازپرس صادر شد. (جزئیات بیشتر از اینجـــــا)

پیگیری بلافاصله این دست موضوعات توسط مسئولین وزارت بهداشت و همکاری مسئولین محترم قضایی و انتظامی مربوطه، حداقل کاری است که برای جبران این «آب ریخته شده» انجام می‌شود؛ هدف این نوشته زیر سوال بردن اقدامات دلسوزانه مقامات قضایی و انتظامی کشور نیست، اما جای این پرسش وجود دارد که چه کسی و چگونه پاسخگوی بینی شکسته این دختر دانشجو است؟ چه کسی متضمن خدشه نخوردن حیثیت نیروی انتظامی است؟

به نظر می‌رسد که توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدارشان با فرماندهان نیروی انتظامی در خصوص برخورد این نهاد نظامی با مردم و حفظ اقتدار در عین رعایت عدالت، عطوفت و مهربانی، بهترین راهکار برای عدم تکرار چنین فجایع خطرآفرین در کشور باشد.

دانلـــــــــــود

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top