تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/07/13 - 18:05
کد خبر: 181184

نامه سرگشاده جنبش عدالتخواه دانشجویی به علاءالدین بروجردی:

چرا مطلب خلاف واقع را به عنوان مصوبه شورا عنوان می‌کنید؟/ باید با جنابعالی برخورد جدی شود

چرا مطلب خلاف واقع را به عنوان مصوبه شورا عنوان می‌کنید؟/ باید با جنابعالی برخورد جدی شود

ظاهرا جنابعالی آنقدر از توافق ذوق زده شده اید که حتی وظایف ذاتی خود در مقام ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس را هم فراموش کرده اید و الفبای اولیه مسئولیت خود را هم از یاد برده اید. بنابراین لازم است اطلاعاتی اولیه مربوط به مسئولیتی که به عهده دارید را یادآور شویم.

خبرنامه دانشجویان ایران: جنبش عدالتخواه دانشجویی در واکنش به اظهارات اخیر علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، نامه ای سرگشاده خطاب به وی نوشت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در قسمتی از این نامه آمده است: چگونه جنابعالی ادعا می کنید شورای عالی امنیت ملی توافق را تصویب کرده است حال آنکه به تصویب رهبری نرسیده است. اگر نبود ملاحظات سیاسی برخی مدعیان قانون‌مداری باید با جنابعالی که خود نماینده مجلس قانونگذاری هستید برخورد جدی شود تا دیگر کسی جرات نکند برای رسیدن به مطامع سیاسی هم قانون را زیر پا گذارد و هم مطلب کذب به رهبری انقلاب نسبت دهد.

متن کامل نامه را در ادامه می‌خوانید:

جناب دکتر علاء الدین بروجردی

سلام

مقدمات را فاکتور می‌گیریم و به سراغ اصل بحث می‌رویم!

پیش از این با دفاع جانانه حضرتعالی و جناب ابوترابی در کمیسیون برجام موجبات آشنایی ملت شریف ایران با دیدگاه‌های آنجنابان ایجاد شده بود. لذا جملات و عبارات و نامه‌های جدید حضرتعالی در دفاع از برجام، دیگر موجب تعجب نمی شود! دیگر سطح تحلیل رئیس کمیسیون امنیت ملی مملکت موجب غصه جامعه دانشگاهی نمی شود! دیگر اینکه شما حتی تفاوت تحریم های اولیه و ثانویه را هم نمی دانید بسیار عادی جلوه می کند! دیگر همگان عادت کرده اند! همگان ” بی‌خیال” تحلیل ها و تفسیرهای حضرتعالی شده اند، و این بی خیالی تا بدانجاست که وقتی تحلیل  می کنید: “همین که ۳٫۶۷ درصد را تصریح کردند نشان دهنده این است که این حق را پیدا کرده‌ایم” دیگر کسی حتی حوصله ندارد بپرسد که این حق اعطایی را از کدام بند برجام استنباط فرموده اید؟!

اما در میان تمام اظهارات و تحلیل هایتان که دیگر برای کسی عجیب نیست، یک جمله حضرتعالی استثنائا موجبات تعجب همگان را فراهم کرد! و آن اینکه دیروز برای دفاع از طرح طراحی شده تان، دست به دامان افشای اخبار بالاترین مرکز نظام در تصمیمات سیاسی امنیتی، و نظامی شده اید و در جلسه علنی مجلس گفته اید: «شورای عالی امنیت که سران سه قوه در آن حضور دارند، برجام را تأیید کرده اند.».

ظاهرا جنابعالی آنقدر از توافق ذوق زده شده اید که حتی وظایف ذاتی خود در مقام ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس را هم فراموش کرده اید و الفبای اولیه مسئولیت خود را هم از یاد برده اید. بنابراین لازم است اطلاعاتی اولیه مربوط به مسئولیتی که به عهده دارید را یادآور شویم.

اولا جنابعالی خوب می دانید که گرچه توافق جامع در شورای عالی امینت ملی بررسی شده است، اما نه تنها نتیجه آن به تایید و امضاء رهبر انقلاب نرسیده، بلکه رهبری معظم در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری تکلیف را روشن کردند، ایشان در بخشی از سخنان‌شان با اشاره به بحث‌های روزهای اخیر درباره نقش مجلس شورای اسلامی در بررسی برجام، فرمودند: «درخصوص ابعاد حقوقی و قانونی این موضوع و اقتضائات آن، باید صاحب‌نظران و کارشناسان حقوقی نظر دهند اما از نگاه کلی، من معتقدم و به آقای رئیس‌جمهور هم گفته‌ام که مصلحت نیست، مجلس شورای اسلامی از موضوع بررسی برجام کنار گذاشته شود. من در مورد نحوه بررسی و اینکه آن را رد کنند و یا تصویب کنند هیچ توصیه‌ای به مجلس ندارم و این، نمایندگان ملت هستند که باید تصمیم بگیرند». سخنان قاطع رهبری در خصوص لزوم بررسی توافق جامع در مجلس شورای اسلامی، به معنای این است که تصویب یا رد توافق جامع باید از طریق مجلس شورای اسلامی صورت پذیرد.

ثانیا طبق اصل ۱۷۶ قانون اساسی «مصوبات شورای عالی امنیت ملی پس از تأیید مقام رهبری قابل اجراست» و بدون امضا و تایید رهبری مصوبات شورای عالی امنیت ملی وجاهت قانونی ندارد و اصلا مصوبه قانونی محسوب نمی شود. چگونه جنابعالی ادعا می کنید شورای عالی امنیت ملی توافق را تصویب کرده است حال آنکه به تصویب رهبری نرسیده است. اگر نبود ملاحظات سیاسی برخی مدعیان قانون‌مداری باید با جنابعالی که خود نماینده مجلس قانونگذاری هستید برخورد جدی شود تا دیگر کسی جرات نکند برای رسیدن به مطامع سیاسی هم قانون را زیر پا گذارد و هم مطلب کذب به رهبری انقلاب نسبت دهد.

ثالثا اخبار شورای عالی امنیت ملی طبقه بندی شده و محرمانه است و اگر بنا باشد اخبار این شورا عمومی شود حتما باید به تایید اعضای این شورا برسد و از طریق مراجع قانونی و مسئولین این شورا عمومی شود. حال که دبیر این شورا نیز از بیان اخبار شورای عالی امنیت ملی در خصوص توافق خودداری کرده، جنابعالی چه کاره اید که به خود اجازه می دهید مطلبی خلاف واقع را به عنوان مصوبه شورا به طور عمومی مطرح کنید؟ به شما توصیه می کنیم اگر تا این حد از توافق ذوق زده اید که هم نکات اولیه کاری خود را فراموش کرده اید و هم به مغلطه‌گویی متوسل شده اید، حداقل رعایت شان جایگاهی که در آن قرار دارید را بکنید تا مردم مجددا درباره شما تصمیم‌گیری کنند.

والسلام

به امید ظهور عدالت گستر گیتی

جنبش عدالتخواه دانشجویی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top