تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/08/06 - 21:21
کد خبر: 183474

قطع و وصلی اینترنت در کشور ادامه دارد

خبرنامه دانشجویان ایران: شرکت ارتباطات زیرساخت هفته‌ی گذشته اعلام کرد که مشکل اینترنت حل شده، اما همچنان بسیاری از کاربران با مشکل کندی اینترنت روبه‌رو هستند و شرکت‌های اینترنتی این موضوع را به شرکت زیرساخت ارجاع می دهند.

به گزارش مهر، موضوع کندی ارتباطات اینترنت کاربران ایرانی، طی دو هفته اخیر شدت بیشتری یافته، این درحالی است که کاربران در تماس با اپراتورهای ارائه دهنده این خدمات، برای حل این مشکل راه به جایی نمی برند.

سه شنبه هفته گذشته و در پی بروز اختلال در شبکه اینترنت کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت، دلیل کندی اینترنت را قطع شدن دو مسیر ارتباطی ترکیه و باب المندب به صورت همزمان اعلام کرد که باعث شد بخشی از ارتباطات بین الملل کشورهای منطقه از جمله ایران دچار کندی شود.

اما یک روز پس از این اطلاعیه، شرکت ارتباطات زیرساخت از تلاش برای حل این مشکل و برقراری مسیرهای پشتیبان و جایگزین خبر داد و اعلام کرد: حدود ۳۵ درصد ظرفیت اینترنت کشور از این دو مسیر تامین می شد که این مشکل قطعی رفع شده و اوضاع به حالت عادی برگشته است. مشکلی در دسترسی کاربران به اینترنت وجود ندارد.

با این وجود و با گذشت حدود یک هفته از این اختلال، کاربران ایرانی همچنان در دسترسی به برخی سایت‌های اینترنتی خارجی مشکل دارند و سرعت اینترنت‌شان در ساعات مختلف شبانه روز با کندی همراه است.

این درحالی است که طی تماس کاربران با اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت در کشور، بسیاری از این خدمات دهندگان، همچنان قطعی لینک‌های ارتباطی از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت را، دلیل این مشکل اعلام می کنند.

اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت در کشور، به جای حل مشکل، از عدم اطلاع کاربران استفاده کرده و با وجود رفع قطعی لینک‌های بین الملل از یک هفته گذشته تاکنون، اما همچنان این موضوع را دلیل کندی ارتباطات اینترنت اعلام می کنند.

علاوه بر کندی ارتباطات اینترنت، اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنتی و حجم دانلود نیز از دیگر مشکلاتی است که کاربران بسیاری را درگیر کرده است.

هم اکنون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به صورت متمرکز سامانه ای ایجاد کرده تا مشترکان بتوانند سرعت و کیفیت اینترنت خود را از این طریق اندازه گیری کنند. وزارت ارتباطات نیز بارها اعلام کرده که کاربران شکایات خود را در مورد سرویس اینترنت، به سامانه ۱۹۵ برای رسیدگی، ارسال کنند.

از سوی دیگر هفته گذشته نیز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، طرحی را مصوب کرد که در راستای شفاف‌سازی کیفیت خدمات اینترنت و رعایت حقوق مشترکان، قراردادی میان سرویس دهنده و سرویس گیرنده منعقد شود تا در صورت عدم رعایت پارامترهای کیفی از سوی سرویس دهنده،، سرویس گیرنده بتواند غرامت دریافت کند.

این مصوبه اگرچه در حال حاضر باید توسط شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان متولی ارائه خدمات پهنای باند در بالاترین سطح، ارائه شود اما در آینده چنانچه برای کاربران نهایی در مقابل شرکتهای خدمات دهنده نیز به اجرا درآید، تضمینی بر پارامترهای کیفیت خدمات توافق شده خواهد بود و شاید مشکل کاربران را تاحدی مرتفع کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انتصاب "صولت مرتضوی" و "سپهر خلجی" در ستاد اجرایی فرمان امام
واکنش ماکرون به بازداشت پاول دوروف موسس تلگرام در فرانسه
چهار نکته کلیدی در بیانات سید مقاومت درباره عملیات اربعین
برنامه کامل بازی‌های جام جهانی فوتسال
چرا تصاویر VAR در بازی‌ها پخش نمی‌شود؟
«دوروف» با پلیس فرانسه همکاری نمی‌کند
حمایت ایران از هر توافق مورد پذیرش مقاومت فلسطین
پیام تبریک پزشکیان برای قهرمانی دختران و پسران کاراته ایران
تغییر مدیریت در استقلال تکذیب شد
جزئیاتی از دیدار پزشکیان با نخست وزیر قطر
سهمیه ایران در لیگ نخبگان کاهش یافت!
گوشی جدید شیائومی لو رفت/ عکس
خبر مهم برای این گروه از معلمان
ستاره استقلال قراردادش را فسخ کرد
پدیده های اجتماعی نباید امنیتی شوند
جاوید رحمان خدمات متعددی به سازمان تروریستی منافقین داشته است
وزیر مسعود پزشکیان خط و مشی‌ها را مشخص کرد
وزیر خارجه قطر با عراقچی دیدار کرد
سقف انتقال وجه کارت‌به‌کارت متغیر شد
نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشکی تا پایان هفته اعلام می‌شود
تازه‌ترین نظرسنجی ملی آمریکا درباره انتخابات ریاست جمهوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top