تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/08/11 - 10:43
کد خبر: 183870

پروژه سیاسی کاری پیش از انتخابات در دانشگاه‌ها کلید خورد؛

برگزاری همایش استانی حزب مطبوع دولت در دانشگاه فرهنگیان +سند و فیلم

برگزاری همایش استانی حزب مطبوع دولت در دانشگاه فرهنگیان +سند و فیلم

رهبر انقلاب: من خواهش میکنم از مدیران دانشگاه‌ها و مسئولان گوناگون مدیریّتى که دانشگاه را مرکز جوَلان سیاسى و تلاشها و فعّالیّتهاى جناحهاى سیاسى قرار ندهید. سمّ مهلک حرکت علمى این است که دانشگاه‌ها تبدیل بشوند به باشگاه‌هاى سیاسى.

خبرنامه دانشجویان ایران: سوءاستفاده جریان‌های سیاسی از دانشگاه، مسئله دیروز و امروز نیست؛ از همان سال 1332 که سه دانشجو در صحن دانشگاه تهران شهید شدند جرقه آمیختگی سیاست و دانشگاه زده شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در آستانه انتخابات مجلس دهم اما فعالیت‌های سیاسیون داخلی برای کسب کرسی‌ها نشان از خوش اشتهایی حضرات دارد؛ آغاز فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه‌ها مهر تایید این مدعاست.

دانشگاهی که برای رشد علمی کشور، بیشترین نیاز به فضای آرام و به دور از التهابات سیاسی بیهوده در کشور را دارد، در چند قدمی انتخابات باز هم رنگ و بوی سیاست‌زدگی به خود گرفته است.

سوءاستفاده جریان‌های سیاسی از دانشگاه، مسئله دیروز و امروز نیست؛ از همان سال 1332 که سه دانشجو ر صحن دانشگاه تهران شهید شدند جرقه آمیختگی سیاست و دانشگاه زده شد.

تحولات سیاسی متعدد در سال‌های متمادی خصوصا پس از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که دانشگاه سهم بزرگی در هدایت سیاسی کشور داشته است هرچند جریاناتی معدود همیشه سعی داشتند این بهره‌وری سیاسی به بهره‌کشی سیاسی بدل کنند اما هر دفعه بیش از دفعه قبل فهمیدند که این خیال خامی است.

انتشار تصویر نامه مربوط به موافقت فرمانداری شیراز با برگزاری همایش استانی حزب اعتدال توسعه در آمفی‌تئاتر دانشگاه فرهنگیان این استان، از نمونه‌های بارز حضور افسارگسیخته احزاب و جولان سیاسی‌شان در دانشگاه‌هاست.

نامه مربوط به موافق برگزار این همایش توسط فرمانداری را در ادامه می‌بینید:

رهبر معظم انقلاب اما در اظهارت پیرامون دانشجو و دانشگاه، این موضوع را موکد می‌کنند و دانشگاه‌ها را از جولانگاه شدن احزاب سیاسی بیم می‌دهند.

آیت الله خامنه‌ای در دیدار سال گذشته با اساتید دانشگاه‌ها ابراز داشتند: «من خواهش میکنم از مدیران دانشگاه‌ها و مسئولان گوناگون مدیریّتى که دانشگاه را مرکز جوَلان سیاسى و تلاشها و فعّالیّتهاى جناحهاى سیاسى قرار ندهید. سمّ مهلک حرکت علمى این است که دانشگاه‌ها تبدیل بشوند به باشگاه‌هاى سیاسى؛ کارى که در یک دوره‌اى انجام گرفت. این به‌معناى نفى حرکت سیاسى در بین دانشجویان دانشگاه‌ها نیست؛ بنده همیشه مدافع و منادى کار سیاسى دانشجوها و دانشگاهیان بوده‌ام و هستم - الان هم معتقدم - منتها نگاه سیاسى، مَشرب سیاسى، فهم سیاسى و فعّالیّت سیاسى داشتن، یک حرف است و دانشگاه را و کلاس درس را و محیط علمى را جولانگاه کار سیاسى قرار دادن، یک حرف دیگرى است؛ اینها با همدیگر تفاوت دارد. آرامش دانشگاه کمک‌کننده‌ى به این است که دانشگاه بتواند در زمینه‌ى مسائل علم - که این‌همه اهمّیّت دارد - کار خودش را انجام بدهد، وظیفه‌ى خودش را انجام بدهد، و اگر خداى نکرده عکس این بشود، اوّلین ضربه‌اى که خواهیم خورد، این است که حرکت علمى در دانشگاه و به تبع آن در کشور متوقّف خواهد شد، یا کند خواهد شد؛ و عرض کردیم توقّف، به‌معناى عقب‌گرد است.»

دانلـــــــــود

تماشای ماراتن سیاسی احزاب و حضور بی ملاحظه در فضای دانشگاه‌ها آن هم در ماه‌های منتهی به انتخابات، بی شک غلط است اما در این میان می‌شود پرسید که فرمانداری به چه دلیلی مجوز برگزاری این همایش را در یک دانشگاه داده است؟ پذیرفتن این موضوع از سوی مسئولین دانشگاه فرهنگیان نیز ابهام دیگری است که پاسخی برای آن وجود ندارد.

«خبرنامه دانشجویان ایران» آماده پذیرش و انتشار هرگونه اظهار نظر مسئولین ذیربط درباره این خبر خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top