تاریخ انتشار: جمعه 1394/10/04 - 17:30
کد خبر: 188465

در دانشگاه زنجان صورت گرفت؛

رقاصی دانشجویان دختر و پسر به بهانه جشن ولایت امام زمان(عج)! +فیلم

رقاصی دانشجویان دختر و پسر به بهانه جشن ولایت امام زمان(عج)! +فیلم

در حالی که وزیر علوم و معاونش طی اظهاراتی برگزاری هرگونه این مراسمات در دانشگاه‌ها را تکذیب کرده بوده و قول پیگیری برای مشاهده تخلفات را دادند، این بار بساط رقص و آواز در دانشگاه زنجان پهن شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مراسم جشن آغاز امامت امام زمان(عج) در دانشگاه زنجان که همزمان با شب یلدا تحت عنوان «جشن ربیع» برگزار شد، حاشیه‌های قابل تاملی به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در حالی که وزیر علوم و معاونش طی اظهاراتی برگزاری هرگونه این مراسمات در دانشگاه‌ها را تکذیب کرده بوده و قول پیگیری برای مشاهده تخلفات را دادند، این بار بساط رقص و آواز در دانشگاه زنجان پهن شد.

جالب اینجاست که این مراسم از سوی هیچکدام از تشکل‌های انشجویی دانشگاه برگزار نشده و محور تهیه و تدارک آن، معاونت فرهنگی دانشگاه زنجان بوده است؛ جمعیت دو بابر ظرفیت 800 نفری آمفی تئاتر محل برگزاری این مراسم باعث ایجاد همهمه و شلوغی و همچنین رقاصی دانشجویان دختر و پسر در ملاء تمام حضار شود.

جالبتر اینکه مجری برنامه با ترغیب دانشجویانی که روی سن برنامه حاضر شدند اظهار می‌کند که «نرقص آقا! اگر برقصی پایین میری»؛ در ابتدای برنامه نیز مجری برنامه اعلام می‌کند که «مجوز رقص این گروه صادر شده است».

اتفاقات تلخ دانشگاه زنجان در حالی رقم خورده است که بهانه اصلی جشن، امامت حضرت ولیعصر(عج) است اما تناسبی میان عنوان و محتوای این مراسم دیده نمی‌شود.

محمد فرهادی، وزیر علوم و ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی وزارتخانه در اولین کنفرانس خبری وزیر که چندی پیش برگزار شد، اظهار داشتند: «دانشگاه‌ها مجوز برگزاری اردوی مختلط و کنسرت نداشته و چون مجوز ندارند این کار را انجام نمی‌دهند و اگر موردی مشاهده شود با آن دانشگاه برخورد خواهد شد.». (اینجــــــــا)

معاون فرهنگی وزارت علوم اما در جای دیگری گفته بود: در مورد برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها، جز در حوزه دانشکده‌های هنر و حوزه‌هایی که به صورت تخصصی موسیقی کار می کنند، در سایر موارد مجوز برگزاری کنسرت در دانشگاه صادر نشده است و بنا نیز نداریم مجوزی صادر کنیم. (اینجــــــــا)

جالب تر اما سخنان یک خط در میان و ضد و نقیض مسئولین مربوطه در وزارت علوم است که تنها دست آویز این روزهایشان، تدوین قانون موسیقیایی در دانشگاه‌هاست که طی روزهای گذشته بالاخره به نتیجه رسید و پخش موسیقی در دانشگاه‌ها را رسمی اعلام کرد! (اینجــــــــــا)

این اتفاق اما مورد واکنش دانشجویان قرار گرفت و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه زنجان طی نامه ای مشترک، خواستار عذرخواهی ریاست دانشگاه شدند. (اینجــــــــــا)

بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان نیز در نامه‌ای خطاب به وزیر علوم خواستار بررسی و هرچهسریعتر این اتفاق در دانشگاه و حرمت شکنی در جشن ولایت امام زمان(عج) شدند.(اینجــــــــــا)

واکنش دانشجویان دانشگاه زنجان اما به همینجا ختم نشد و دبیر اجرایی هیئت دانشجویی این دانشگاه نیز در گفتگویی ابراز عقیده کرد که جشن ربیع دانشگاه زنجان موجبات بی احترامی به آخرین حجت الهی را فراهم کرد.(اینجــــــــــا)

رفتار وزارت علوم به خصوص معاونت فرهنگی در مواجهه با بی‌قانونی‌هایی از این مدل، شائبه عدم پیگیری و برخورد تعمدی مسئولثین مربوطه در برخورد با تخلفات موسیقیایی و حتی اردوهای مختلط را تقویت می‌کند.

با این تفاسیر جای تعجب نیست اگر وزیر محترم که با شعاری متفاوت از همتایان سابقش توانست رای اعتماد کرسی نشینان بهارستان را بگیرد، از بخشی یا حتی بخش زیادی از این ماجرا بی خبر باشد و همین امر نیز باعث به وجود آمدن اظهارات ضد و نقیض و اتفاقات غیر منتظره در دانشگاه‌ها بشود.(ایـنـجـا) و (ایـنـجــا)

خبرنامه دانشجویان ایران ضمن پوزش از مخاطبین گرامی، فیلم منتشر از این مراسم را برای تویر افکار عمومی و آگتاهی رسانی از عمق این فاجعه در جامعه علمی کشور، را منتشر می‌کند:

دانلـــــــود

دانلــــــــود

دانلـــــــــود

این اتفاقات «تازه» در حالی است که رهبر انقلاب بارها نسبت به این مسائل در دانشگاه ها هشدار داده اند؛ ایشان در دیدار امسال دانشجویان که در ماه رمضان برگزار شد، فرموند: دانشگاه جای کنسرت و موسیقی نیست. حال باید دید معاونت فرهنگی وزارت علوم، چه واکنشی نسبت این اتفاقات شب یلدای دانشگاه از خود نشان می دهد.

رهبر انقلاب: دانشگاه جای موسیقی و کنسرت نیست


دانلــود

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/10/05 - 15:27

به خدا لزومی به نشان دادن این فیلمها نبود و اصل خبر کافی بود. نشان دادن این فیلمها اشاعه فحشا است.
علی
1394/10/05 - 16:53

یازدهمی ها اقتصاد را درست نکردند اما فساد درست میکنند چون فکرشان فاسد است. اینها میخواهند با ایجاد فساد فکر مردم را منحرف کنند
مصطفی
1394/10/09 - 08:15

با سلام. مشکلی نبوده که آهنگ های هر قوم پخش شده و رقصش رو انجام دادن. ای کاش توجه ما به قلیون کشیدن و سیگار کشیدن جوونا بیشتر بود تا رقص که تحرک بدنی و شادابی رو داشت. خودمون رو جای خدا قرار ندیم و قضاوت فقط برای خداست. تشکر
ناشناس
1394/10/17 - 19:18

اینکه چند ساعت چندتا جوون که هر کدوم هزارجور مشکل دارن شاد شدن اینهمه بازخورد منفی داره؟!! جشن هم فقط به مناسبت ولایت نبود برای شب یلدا هم بود، اینهمه هم که غرض ورزی می کنید و جو میدین نبود! رقص دختر و پسر هم نبود! هیچ دختری نرقصید و فقط چندتا از پسرا رقصیدن که اوناهم سریع نشستن سر جاشون
دانشجو دانشگاه زنجان
1394/10/26 - 19:51

نمی بینین چند تا مرد دارن رقص محلی میکنن....هیچ دختریم نرقصید من خودم اونجا بودم اجازه نمیدم تهمت بی جا بزنین....یعنی ما حق شادی نداریم؟ والا....به مملکت ما باشه نوحه میزارن سینه میزنن نوحه میزارن دست میزنن.... همتون عاشق غمین.....شاد و غمتون یکیه.....تازه شم همه این هنرمندها کر و لال هستن قابل توجه باید این افراد و تحسین کنین نه تهمت بزنین....اینقدم دنبال حاشیه نباشین
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top