تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/10/09 - 12:00
کد خبر: 188870

به بهانه آغاز فصل امتحانات در دانشگاه‌ها؛

شب امتحان درس بخوانیم یا چت کنیم؟ +فیلم و عکس

شب امتحان درس بخوانیم یا چت کنیم؟ +فیلم و عکس

بعد از گذراندن فرجه ها بالاخره شب امتحان فرا می رسد و هر دانشجو به نسبت مقدار درسی که خوانده، می‌تواند شب را تا صبح با خیال آسوده بخوابد و یا تمام آن را بیدار بماند، درس بخواند یا حتی تقلب بنویسد.

خبرنامه دانشجویان ایران: بعد از گذراندن فرجه ها بالاخره شب امتحان فرا می رسد و هر دانشجو به نسبت مقدار درسی که خوانده، می‌تواند شب را تا صبح با خیال آسوده بخوابد و یا تمام آن را بیدار بماند، درس بخواند یا حتی تقلب بنویسد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اما نحوه درس خواندن دخترها و پسرهای دانشجو در شب‌های منتهی به امتحان فرق دارد؛ این را هم تصاویر به دست رسیده از خوابگاه‌ها تایید می‌کند، هم دانشجویانی که سابقه حضور در خوابگاه‌های دانشجویی را دارند و البته هم نمرات امتحانات!

شب امتحان از جمله شب‌های معنوی است که موجب نزدیکی دانشجو با خداوند از طریق التماس و تضرع به درگاه الهی می‌شود. شب امتحان، شب آزاد شدن ظرفیت‌ها و شکوفا شدن استعداد دانشجویان است. خیلی از این دانشجویان بعد از تجربه شب امتحان و مشاهده توانایی‌های خود در زمینه تقلب نویسی مسیر زندگی شان عوض شد و الان دست کم 250 دانشجو داریم که توانسته اند رمان بینوایان را روی یک دانه برنج بنویسند و نام خود را در گینس به ثبت برسانند.

یکی دیگر از ویژگی‌های شب امتحان این است که دانشجو به طرز عجیبی به هر چیزی غیر از درس علاقه پیدا می‌کند. در پاره ای از موارد دیده شده که دانشجو با کتاب باز در حالی که چشمانش را برای دقت بیشتر تنگ کرده به مستندِ تخم‌ریزی دلقک‌ماهیِ آب شور می‌نگرد. بعضی‌ها که خیلی حالشان خراب است با 20:30 هم جذب می‌شوند. البته تقصیری ندارند. گاهی درس‌ها آنقدر فشار می‌آورند که آدم برای فرار از آن به سخنرانی‌های فلسفی شبکه چهار هم چنگ می‌اندازد.

داستان های جذابی از عزا و عروسی‌ها و بیماری‌ها و حتی پیدا شدن یک خواهر و برادر دیگر بعد از بیست سال که همه این‌ها در ایام امتحانات اتفاق افتاده است و خب ، از نظر دانشجو وظیفه انسانی نه تنها استاد بلکه هر وجدان دیگری ایجاب می‌کند که آن را درک و مساعدت کند تا موضوع ختم به خیر شود. متاسفانه این روش کارآیی لازم را ندارد زیرا دانشجو‌یان فراموش می‌کنند که استادانشان هم سال‌های قبل خود دانشجو بوده اند و با این تکنیک‌های فیلمنامه نویسی آشنا هستند و اگر خودشان هم دست به چنین کاری نزده باشند، همکلاسی هایی داشته اند که چنین کرده اند.

مواجهه دانشجویان با منابع شب امتحان

دانلـــــــــــود

اما روز امتحان فرا می‌رسد و از نگاه دانشجوها به برگه امتحان می‌شود فهمید که چه کار کرده‌اند؛ کافیست دوری در سالن امتحان بزنید تا با انواع ژست‌ها در برخورد با سوالات سخت و آسان مواجه شوید.

دانشجوها اما روز امتحان با دیدن سوالات یا جوابها را می‌داند و ریسک نمی‌کند و اندازه سطح معلومات خود را پاسخ می‌دهد و یا اینکه بلد نیست و پیه لو رفتن و 2.5 گرفتن را به تن خود می‌مالد و برای پاس کردن درس و یا حتی به طمع نمره بالا‌تر دست به تقلب می‌زند. گاهی هم با اینکه سال هاست اساتید تاکید می‌کنند که به هیچ وجه بجز پاسخ سوالات مطالب دیگری که پای پاسخ نامه‌ها نوشته می‌شود را نمی‌خوانند اما همچنان شاهد سناریو نویسی‌های قوی و بی‌نظیری پایین برگه‌ها هستیم.

کاریکاتورهایی درباره فرق مطالعه دختران و پسران در شبهای منتهی به امتحانات را می‌بینید:

در آخر ایام امتحانات هم می‌گذرد و بعد از گذراندن تمام این سختی‌ها، اضطراب‌ها و برنامه ریزی‌ها و... ترم دیگر شروع می‌شود و ‌ای کاش که از دل این ایام و تمام این حالات روحی، دانشجویان بر سر تصمیمات و آن قولی که شب سخت‌ترین امتحان‌ با دیدن نابلدی به خود دادند بمانند و واقعا از ترم دیگر دانشجوی بهتری باشد و مفید‌تر درس بخواند!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top