تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/11/14 - 11:30
کد خبر: 192077

حسن روحانی: چشم ما به تلاش مردم است

پاسخ مردم و شوخی با «کلید روحانی» +فیلم

پاسخ مردم و شوخی با «کلید روحانی» +فیلم

این اظهارات از آنجایی به شدت قابل تامل و سوال برانگیز است که حسن روحانی در دوسال و نیم گذشته با گره زدن همه مسائل کشور به مذاکرات و توافق و برجام تلاش کرده بود تا این طور به جامعه القا کند که همه مشکلات کشور به تحریم ها باز می گردد.

خبرنامه دانشجویان ایران: رییس جمهور روز گذشته چشم در چشم مردم ایران در حالی در گفتگوی تلویزیونی حضوریافته بود، حرفهای کمی متفاوت با آنچه در این دوسال اظهار کرده بود، بر زبان آورد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، حسن روحانی در حالی که دیگر حرفی از رابطه تحریم ها با آب خوردن نمی زد، از مردم خواست بیشتر تلاش کنند.

حسن روحانی در گفتگوی تلویزیونی با مردم روز گذشته در پاسخ به سؤالی مبنی بر اولین تأثیر برجام در جامعه افزود: امید ما به مردم و چشم ما به تلاش مردم است.

این اظهارات از آنجایی به شدت قابل تامل و سوال برانگیز است که حسن روحانی در دوسال و نیم گذشته با گره زدن همه مسائل کشور به مذاکرات و توافق و برجام تلاش کرده بود تا این طور به جامعه القا کند که همه مشکلات کشور به تحریم ها باز می گردد.

حسن روحانی و دولت وی در بیش از دوسال گذشته و در شرایطی که باید مذاکرات را تقویت می کردند، با اظهاراتی شاذ دست دشمن را برای فشار در طول دوران مذاکرات باز گذاشتند. حسن روحانی که سابقه اظهار نظرهایی چون «خالی بودن خزانه» را بر زبان آورده بود، در روزهایی که کمی مانده بود به حصول توافق، حتی آب خوردن مردم را نیز به تحریم ها گره زد. معاونان و وزا و مشاورانش حتی ازدواج جوانان و ساختن فیلم های فاخر را نیز به تحریم ها گره زدند.

با این همه مذاکره ، حالا پس از دوسال که تنها برای مردم «تبریک» آورده اند، «تبریک» به خاطر موفقیت های پیاپی ای که آورده ای برای مردم نداشته است. کار به جایی رسیده است که مجری گفتگوی تلویزیونی روحانی پس ز شنیدن همه تبریکات پرطمطراق از دولت، از روحانی سوال می کند: «حالا مردم چه کار کنند؟»

در این میان نظر منتقدان شرایط فعلی به عدم مدیریت و ناکارآمدی دولت حسن روحانی آن نیست که نباید دولت مذاکرات را در دستور کار قرار می داد، بلکه حتی ناظران و منتقدان جدیت در پیگیری رفع تحریم ها را نیز از دولت مطالبه می کردند.

منتقدان دولت معتقد بودند گره زدن همه مسائل کشور به مذاکرات ظلمی بزرگ به نیروهای موجود در داخل است. در روزهای که دلسوزان کشور می گفتند: کلید حل مشکلات کشور در لوزان و نیویورک نیست، روحانی به طور مستقیم آب خوردن را حتی به تحریم ها مرتبط کرد.

این اظهارات در حالی از سوی روحانی مطرح می شد که حتی مشاور ارشد اقتصادی وی نیز در آن ایام اذعان کرده بود که رفع تحریم ها معجزه نخواهد کرد. وی تاکید کرده بود: «باید توجه داشته باشید که رفع تحریم ها قرار نیست برای اقتصاد ایران معجزه گر باشد. در صورتی که مذاکرات به نتیجه مطلوبی هم نزدیک شود حداکثر 30 ذرصد خواسته های ایران محقق شده و در نتیجه برخی تحریم های نمادین مانند سوئیفت برداشته می شود.»

این روزها و در دوران پسا اجرایی شدن برجام و در شرایطی که مطالبات اقتصادی مردم بیشتر مطرح می شود و طبیعی هم هست، روحانی اظهارات متفاوت تری بر زبان می آورد. روحانی روز گذشته گفته است: :همه مشکلات کشور با تعامل با جهان حل نمی شود اما یکی از شرایط رفاه اجتماعی و رشد توسعه،‌ تعامل با جهان است.

مردم اما بعد از دوسال و نیم شعار شنیدن از دولت، مطالبات اقتصادی فراوانی دارند و منتظر تحقق وعده ها هستند.

در روزهای اخیر کلیپی دست به دست می شود که در آن مردم با «کلید روحانی» شوخی می کنند و اگرچه با طنز تلخی های اقتصادی فراوانی را مطرح می کنند. در پایان این کلیپ یکی از مردم می گوید: روحانی هم همان کارهایی را می کند، که احمدی نژاد می کرد. اوضاع فرقی نکرده است.

این کلیپ را در زیر می توانید ببینید:

دانلـــود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top