تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/11/15 - 09:34
کد خبر: 192152

روایتی از احیای متفاوت رهبرانقلاب در شب بیست وسوم ماه رمضان

روایتی از احیای متفاوت رهبرانقلاب در شب بیست وسوم ماه رمضان

خبرنامه دانشجویان ایران:   نماینده مردم تهران گفت: رهبر معظم انقلاب در شب ۲۳ رمضان از شب تا سحر به جای احیا نگه داشتن، توافق نامه را به صورت کامل خواندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، عصر دیروز در همایش گفتمان عزت ملی که به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تدارک دیده شده بود اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنیاد حرکت امام براساس عزتمندی مسلمانان و مردم ایران بوده است گفت: امام به این مسئله نگاه نمی کرد که امکانات و توانمندی های امروزی را ندارد و یا اینکه ابر قدرت ها پشتش نیستند بلکه براساس وظیفه ذاتی می خواست انقلاب را به پیش ببرد و این امر تنها در سال 57-56 تکرار نشد. از زمان جوانی تا اواخر عمر امام تنها رضای خداوند مد نظرشان بود.

وی تصریح کرد: از همان ابتدا ایشان تنها به سربلندی و عزت مسلمان می اندیشیدند. حتی می بینیم در سال 41 و 42 خود شاه را هم نصیحت می کرد، اینجاست که متوجه می شویم امام به دنبال کسب عزت برای کشور بود.

کوثری ادامه داد: امام پس از روی کار آمدن دولت موقت به آن ها تاکید کردند که مردم هستند که باید نوع نظام را مشخص کنند. ایشان هم چنین بر تدوین قانون اساسی هم تاکید می کردند و هنوز 50 روز از عمر نظام نگذشته بود که شاهد رفراندم و حضور مردم پای صندوق های رای بودیم.

وی با بیان اینکه افرادی معتقد بودند که پس از انقلاب نباید ارتش باقی بماند گفت: امام تاکید می کردند ارتش باید بماند، چرا که تعداد کمی از آنها وابستگی به غرب دارند. پس از آن افرادی مانند شهید بهشتی پدیده نوینی به نام سپاه پاسداران را به وجود آوردند، سپاهی که در اصل از بطن نظام بود و در شرایطش 90 درصد اعتقادی و سیاسی و ۱۰ درصد توان نظامی مد نظربود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود ادامه داد: 17 روز بعد از تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان، امام فرمان تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی را صادر کرد. در آن زمان برخی از مسئولین به ایشان پوزخند می زدند که امام نمی تواند ارتش 500 هزار نفری را جمع آوری کند چه برسد به این که بخواهد ارتش 20 میلیونی را تاسیس کند.

کوثری با بیان اینکه امام با ابرقدرت ها کاری نداشت و تنها رضای خداوند مدنظرشان بود ادامه داد: ایشان یقین داشتند که خداوند کمکشان می کند امام هیچ گاه نگفت که من فرمانده ام. در فتح خرمشهر گفتند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی با بیان اینکه حضور نیروهایی که با حداقل چشم داشت پای آرمان هایشان می ایستند عزت ملی را می آفریند گفت: همه عزت کنونی کشور مدیون تدابیر رهبری و خون شهداست. امیدواریم هر چه زودتر به اهداف بلندمان برسیم. نظام جمهوری اسلامی در این 37 ساله با توان نیروهای باانگیزه توانسته در ابعاد سیاسی، علمی و نظامی پیشرفت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بعد اقتصاد و فرهنگ دچار عقب افتادگی هستیم افزود: اقتصادمان هنوز وابسته است و به عهده شما نخبگان است که مصصم و محکم این راه را ادامه دهید و این مسئولیت را برای ایجاد فرهنگ و اقتصادی سالم بپذیرید البته این تنها شعار نیست. روزگاری نخبگان در دفاع مقدس مسئولیت ها را پذیرفتند و امروز هم این وظایف به دوش شماست.

کوثری با بیان اینکه در اقتصاد هم نیازمند عزت هستیم گفت: نباید طوری وانمود کنیم که دست نیازمان به سمت غرب است. همان طور که بحث نظامی و سیاسی کشورمان الگو شده باید بتوانیم فرهنگ و اقتصاد را رشد دهیم. در بعد مسائل علمی شاید فراز و نشیب هایی وجود داشته باشد ولی با صلابت در مسیر اصلی گام برداریم.

وی گفت: شاید اقداماتی پیرامون فرهنگ انجام شده ولی از نظرما فرهنگ ناب اسلامی به نیمه راه هم نرسیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا با انجام تعهداتمان در برجام دشمنان می توانند در بحث نظامی کشورمان دخالت کنند، اظهار داشت: غربی ها از خدای شان بود ولی رهبری با هوشیاری تمام، مانع این قضیه شد و نیروهای مسلح جلوی این موضوع ایستادند. من با اطلاع می گویم که به هیچ وجه اجازه دخالت یک نفر فرد بیگانه به داخل نظام را نمی دهیم . حتی در رابطه با بحث تجهیزات هم نمی گذارم فردی تصمیم بگیرد.

کوثری ادامه داد: غرب آگاه است که دیگر برای اجرای توان موشکی از آن ها اجازه نمی گیریم، لذا این موضوع آنها را به وحشت انداخته. ما با تمام تحریم های موجود قادر به ساخت موشک شده ایم.

وی ادامه داد: قبل از روی کار آمدن دولت جدید تحریم ها شدیدتر شد و غرب این گونه وانمود کرد که با ایجاد تحریم ها ایران زمین می خورد. در آن زمان ما موشک های بسیاری را تست کردیم ، ماهواره به فضا ارسال کردیم و غرب فهمید که نمی تواند مانع کارهای نظامی ما شود. پس از روی کار آمدن دولت آقای روحانی، وی در شعارهای انتخاباتیش گفت که باید چرخ سانتریفیوژها بچرخد تا چرخ اقتصاد بچرخد، روحانی همه چیز را علنی کرد. حال اگر رهبری مانع ایجاد مذاکرات می شد، همگان می گفتند رئیس جمهوری قادر به حل مشکلات بود اما رهبر معظم انقلاب این اجازه را نداد؛ ایشان گفتند بروید اما مواظب حیله های دشمن باشید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث برجام 180 پیشنهاد به رئیس مجلس داده بودیم که متاسفانه در عرض 20 دقیقه این پرونده تصویب شد گفت: ما نه تنها از این مساله راضی نبودیم بلکه منتقد هم بودیم. رهبر معظم انقلاب در شب 23 رمضان از شب تا سحر به جای احیا نگه داشتن، توافق نامه را به صورت کامل خواندند و متوجه اشکالات اساسی آن شدند و در روز جمعه با سران سه قوه جلسه ای گذاشتند و نکاتی را یادآوری کردند. من به ظریف گفتم به جای دیپلماسی دفاعی از دیپلماسی تهاجمی مقابل غرب استفاده کنیم، تهاجمی به این معنا که آن ها در سر مسائلشان به چالش بکشانیم.

کوثری در پایان خاطر نشان کرد: جالب است شب گذشته به تازگی روحانی متوجه شده که 60 درصد مشکلات به تحریم ها برنمی گردد. این در صورتی است که قبل از روی کار آمدن این دولت همه این موارد را به ایشان یادآوری کرده بودیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top