تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/11/18 - 10:05
کد خبر: 192409

بعد از حضور فائزه هاشمی و اجرای برنامه ساختارشکنانه؛

چه کسی مجوز حضور هتاک به اسلام را در دانشگاه تهران صادر کرد +سند

چه کسی مجوز حضور هتاک به اسلام را در دانشگاه تهران صادر کرد +سند

انجمن تهران با حمایت مستقیم اعتمادی فرد مجوز برنامه هایی هنجار شکن همچون "کوچه اختر بن بست نیست" یا برگزاری نمایشگاهی در خصوص "اسید پاشی" با نمایش آثاری از "مانا نیستانی" کاریکاتوریست ضدانقلاب و اقداماتی از این دست؛ را کسب کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: پس از آنکه دولت یازدهم به روی کار آمد یکی از ارکان پرحاشیه اش یعنی وزارت علوم همواره نگرانی های مختلف قشر دانشجو را به دنبال داشته است. گویا این موریانه نفوذی در وزارت علوم با تغییر و استیضاح وزیر از بین نخواهد رفت و رفته رفته بشاهد نابودی دانشگاه ها توسط موریانه های موجود در آنها و به صورت کلان تر در بدنه وزارت علوم  باشیم. شاید با وجود افرادی معلوم الحال در وزارت علوم می توان انتظار حضور فتنه گرانی همچون فائزه هاشمی در دانشگاه و یا توقع صدور مجوز برگزاری برنامه ای در حمایت از میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و مهدی کروبی را داشت؛ اما حضور اهانت کنندگان به ائمه اطهار و مراجع اقدامی خطرناک است که قطعا تبعات سنگینی را توسط دانشجویان بر مسئولین دانشگاه وارد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در جدیدترین اقدام ساختار شکنانه دانشگاه تهران خبرها حاکی از حضور هاشم آقاجری در دانشکده علوم اجتماعی در برنامه ای به دعوت انجمن تهران است. انجمن تهران  پیش از این با حمایت مستقیم وزارت علوم و مسئولین دانشگاه تهران، مجوز برگزاری برنامه ای به نام "کوچه اختر بن بست نیست" در حمایت از سران فتنه، نصب تصاویر سران فتنه در برنامه روز دانشجو و با حضور فائزه هاشمی، رونمایی از کتاب زندان درون با حضور"عمادالدین باقی" و برگزاری برنامه ای با حضور سعید حجاریان و عباس عبدی را اخذ کرده بود.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است؛ درحالی که تشکل های مذهبی دانشگاه حتی مجوز نصب پوسترهایی برضد سران فتنه ندارند و یا حتی برای نام برنامه های باید رضایت معاونت فرهنگی دانشگاه را جلب کنند؛ چطور این تشکل ها میتوانند آزادانه اقدام به انتشار پوستر برنامه های خود کنند؟

نکته دیگری که میتواند در خصوص این اتفاقات میتواند تا حدودی فهم مسئله را آسان کند، عملکرد معاونت فرهنگی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است. مهدی اعتمادی فرد که نامش در کنار هاشم آقاجری به عنوان میهمان این برنامه آمده است مسئولیت این معاونت را برعهده دارد.

وی از زمان آغاز مسئولیت خود، رویکردی دوگانه نسبت به تشکل های دانشجویی داشته است. تشکل های انقلابی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران بارها نسبت به حضور اعتمادی فرد به عنوان معاونت فرهنگی این دانشکده اعتراض داشته اند، در صورتی که انجمن تهران که با اعتمادی فرد از طیفی همسو محسوب می شوند، رابطه خوبی با او دارند و متقابلا از سمت وی حمایت می شوند. به عنوان مثال می توان به نحوه اخذ مجوزها اشاره داشت.

انجمن تهران با حمایت مستقیم اعتمادی فرد مجوز برنامه هایی هنجار شکن همچون "کوچه اختر بن بست نیست" یا برگزاری نمایشگاهی در خصوص "اسید پاشی" با نمایش آثاری از "مانا نیستانی" کاریکاتوریست ضدانقلاب و اقداماتی از این دست؛ را کسب کردند. در اقدامی غیرقانونی انجمن تهران اقدام به نسب بیانیه های ساختارشکنانه میرحسین موسوی در برد خود کردند که هیچ واکنشی را از سمت معاونت فرهنگی این دانشکده همراه نداشت.

اقدام غیرقانونی در انتشار بیانیه یکی از سران فتنه بر روی برد دانشگاه

در برنامه ای دیگر که توسط شورای صنفی این دانشکده برگزار شد، به بهانه جشن شب یلدا شاهد اقداماتی هنجار شکنانه بودیم که هیچ سنخیتی با فضای دانشگاه نداشت.

برنامه شب یلدا دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران

دانلــــــــــود

حال در این فضا، تشکل های دانشجویی بعضاً با تذکرات جدی اعتمادی فرد مبنی بر اینکه پوسترهای آنها تنش زاست رو به رو می شوند. گویا در فضای جدیدی که در وزارت علوم و معاونت فرهنگی این وزارتخانه بوجود آمده و به دانشگاه ها تسری پیدا کرده است، باید شاهد فشار مضاعف بر تشکل های انقلابی باشیم. این در حالی است که رهبر انقلاب بارها به مسئولان این مسئله را گوشزد کرده اند.

ایشان در دیدار آبان ماه با روسای دانشگاه می فرمایند: خبرهایی که به من از برخی دانشگاهها می رسد و امیدوارم که درست نباشند، بر خلاف این موارد است بگونه ای که تشکل های مؤمن و انقلابی و خوش فکر را تحت فشار قرار می دهند.

دانلـــــــــــود

******************

سخنان رهبر معظم انقلاب درباره کنسرت و اردوی مختلط در دانشگاه

دانلـــــــــــود

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/11/18 - 23:04

وقتی زمام هدایت فرهنگی کشور دست تعداد معدودی اشراف شمال شهر تهران بیفتد، شما انتظاری غیر از این دارید؟
یوسف
1394/11/19 - 00:18

شب یلدا عجب شبی بوده...شب مراد....
عروس و داماد هنوز نیومده بودن...
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top