تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/12/11 - 06:31
کد خبر: 194247

آغاز بررسی شکایات دانشجویان

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از تشکیل سومین هیات عالی تجدید نظر خبر داد و گفت: این جلسه امروزسه شنبه ۱۱ اسفند برگزار می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از تشکیل سومین هیات عالی تجدید نظر خبر داد و گفت: این جلسه امروزسه شنبه ۱۱ اسفند برگزار می شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان به نقل از مهر؛محمد روشن با ارایه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته  در جلسات گذشته این هیات گفت: درحال حاضر تمام پرونده ها تفکیک شده، رئیس و اعضای گروه های کارشناسی تشکیل شده‌اند و براساس نظام دادرسی مصوب، نسبت به اخذ لوایح دفاعیه و تبادل آن بین اصحاب دعوی اقدامات لازم صورت گرفته و امور مربوطه به صورت کاملا فعال در دبیرخانه هیات به نحو مطلوبی جریان دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: همچنین حجت الاسلام باقری معاون قضایی دیوان عدالت اداری نیز به منظور انتقال تجربیات و تبادل نظر در محل دبیرخانه حضور یافته و از حسن جریان امور بازدید کرده و با برخی از کارشناسان هیات عالی تجدید نظر که عموما از اعضای هیات علمی دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، قم و تربیت مدرس هستند، مذاکره کرد.

وی ادامه داد: مقرر شد با تشکیل جلسات بیشتر راهکارهای تجربه شده در دیوان عدالت اداری که منطبق بر آیین دادرسی آن دیوان است، مرور شده و از تجارب قضات برای رسیدگی مطلوب تر و تسریع در دادرسی استفاده شود.

روشن یادآورشد:  ۲۰۳ پرونده در وزارت علوم مفتوح و به عنوان مرجع صالح رسیدگی درجریان است، تعداد ۲۳ پرونده جدید نیز تشکیل و امور مقدماتی آنها در دست بررسی و کارشناسی است.

وی با اشاره به موضوع پرونده هایی که به هیات عالی تجدید نظر ارسال شده گفت: بیشتر پرونده ها مربوط به مسایل و موضوعات دانشجویی است.

به گزارش مهر، براساس مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیأت عالی تجدیدنظر در مورد آراء و تصمیمات واجد شئون علمی، آموزشی و پژوهشی تشکیل می‌شود.

مطابق این مصوبه، تصمیمات و آراء صادره از هیأت‌ها و کمیته‌های تخصصی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی که دارای شئون علمی، آموزشی و پژوهشی باشند، از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری خارج شده و در صلاحیت هیأت عالی تجدیدنظر مستقر در وزارت متبوع قرار می‌گیرد.

به این منظور، کارگروه‌های تخصصی دانشجویی، هیأت‌علمی و ویژه، به منظور بررسی شکایات، تهیه گزارش و ارایه پیشنهاد برای صدور حکم توسط هیأت عالی، در دبیرخانه هیأت مستقر در دفتر حقوقی وزارت تشکیل شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top