تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/02/01 - 08:39
کد خبر: 197683

در دانشگاه علم و صنعت صورت گرفت؛

آئین گشایشی که به دلیل تند کردن فضا از طرف سخنران ناتمام ماند +تصاویر

آئین گشایشی که به دلیل تند کردن فضا از طرف سخنران ناتمام ماند +تصاویر

مراسم آئین گشایش انجمن آرمان دانشگاه علم و صنعت به دلیل تند کردن فضای مراسم و توهین به جمعی از دانشجویان حاضر ناتمام ماند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مراسم آئین گشایش انجمن آرمان دانشگاه علم و صنعت به دلیل تند کردن فضای مراسم و توهین به جمعی از دانشجویان حاضر ناتمام ماند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عصر روز گذشته آمفی تئاتر دانشگاه علم و صنعت روز پرالتهابی را تجربه کرد. بعد از حریف و حدیث های فراوانی که در خصوص اعضای مؤسس تشکل انجمن آرمان این دانشگاه مطرح گردیده بود، (برای مطالعه بیشتر به اینجــا مراجعه کنید.) بالاخره قرار شد تا این انجمن روز سه شنبه 31 فروردین ماه آئین گشایش خود را در آمفی تئاتر دانشگاه علم صنعت با حضور علی شکوری راد و ابراهیم اصغرزاده برگزار کند.

در این مراسم که دانشجویان در دو طیف موافقان و مخالفان تشکل مذکور (حدوداً در دو دسته برابر) تقسیم شده بودند، با در دست داشتن دست نوشته ها و پرچم هایی اقدام به سردادن شعارهایی می کردند.

از یک سو طرفداران انجمن آرمان با هدایت برگزارکنندگان مراسم اقدام به در دست گرفتن پلاکاردهایی همچون «هیچ کس نباید به بهانه مصلحت با ظلم همراه شود و یا در مقابل آن سکوت کند» (با تصویر زمینه مهدی کروبی)، «پیام ما روشنه حصر باید بشکنه»، «دانشگاه زنده است»، «بعد 6 سال هنوز میرحسین توی حصره» و ... کردند و از سویی دیگر طیف مخالفان این انجمن که معتقد هستند که تشکل مذکور منجر به تبدیل کردن دانشگاه به باشگاه سیاسی و تریبون جریان فتنه 88 می باشد با در دست داشتن پرچم های حزب الله لبنان و دست نوشته هایی از قبیل «محاربان عاشورای ٨٨ اعدام باید گردند»، «آیت‌الله بر سر دوراهی: خائن یا خادم»، «مرگ بر سبز اموی» و «مرگ بر اسرائیل» کردند که باعث شده بود مراسم پیش از آغاز تا حدودی هیجانی شود.

دبیر انجمن آرمان در ابتدای مراسم طی سخنانی که بعضاً تحریک آمیز بود خبر از سانسور مراسم از سوی مسئولان داد و اعلام داشت که کلیپ هایی برای پخش آماده بود که متأسفانه مجوز ندادند که این سخنان باعث سردادن شعارهایی از دو طیف دانشجویان گردید.

در ادامه مراسم شکوری راد در ابتدای این مراسم باا بیان خاطره ای از دیدارش با رهبر انقلاب تلاش کرد تا محیط مراسم را آرام و تلطیف نماید.

وی افزود: سال ٦٤ که عضو انجمن اسلامی بودم، خدمت رهبری رفتیم. ایشان گفتند شما ١٠ درصد دانشجویان ایران هستید و مخالفان شما هم ١٠ درصد دانشجویان؛ پس شما انگیزه دارید و مانند گُل آتش هستید و باید تلاش کنید ٨٠ درصد بقیه را به وجد آورید. این دو طرفی که الان در اینجا هستید، مانند آن گُل آتش هستید؛ اما باید مراقب باشید انرژی خود را برای مقابله با هم تضعیف و خنثی نکنید تا جامعه هم پیشرفت کند.

عضو اسبق دفتر تحکیم وحدت در پایان سخنان خود نیز گفت: اگر فقط به شعار بپردازیم، اولین چیزی که از بین می‌رود، انصاف است. ما باید به فکر رستگاری اجتماعی باشیم و نه فردی. کسانی که به رستگاری جامعه می‌اندیشند، به فکر سازندگی هستند که نیاز آن آزادی است. مگر داعش چه می‌گوید؟ آنها می‌گویند انسان بدون مسیر اجتماعی هم می‌تواند رستگار شود که عملکرد آنها مشخص است که به کجا رفته‌اند. نمونه آن هم در جامعه ما دیده می‌شود.

اما پرالتهاب ترین بخش مراسم سخنان ابراهیم اصغرزاده بود که با مخاطب قراردادن دانشجویان منتقد و بعضاً اهانت هایی که صورت داد باعث متشنج شدن بیشتر مراسم و در ادامه ناتمام ماندن آن شد.

اصغرزاده در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه شما به مردم گفتید خس و خاشاک و بزغاله و گوساله. افزود: افسانه آقای جلیلی مساوی با نظام را مطرح می‌کردید، اما مردم در پای صندوق جواب شما را دادند. شما باید به خاطر فسادها رگ غیرتتان بیرون بزند. یک روز در همین دانشگاه احمدی‌نژاد و انجمن حجتیه بودند و می‌خواستند انقلاب فرهنگی کنند. در این لحظه دانشجویان معترض شعارهایی همچون «دروغ‌گو، دروغ‌گو» سردادند که اصغرزاده نیز با عدم اصلاح سخنانش ادامه داد: شما دارید دروغ می‌گویید. شماها هشت سال دانشگاه را شخم زدید اما الآن اینجا را ببینید.... تفسیر احمدی‌نژاد یک انقلاب قهقرایی است.

وی در ادامه سخنانش تلاش کرد ضمن تحقیر دانشجویان منتقد با لحنی تمسخرآمیز بیان کرد: شما سعی کنید به اندازه چهار میلیون خود حرف بزنید و اجازه بدهید من از طرف اکثریت ملت ایران که هفتم اسفند پای صندوق آمد حرف بزنم که نحوه سخنان و بیان وی منجر به بروز تشنج و ناتمام ماندن مراسم گردید.

سخنان اصغرزاده در خصوص انقلاب فرهنگی و زیر سوال بردن دانشجویان پیرو خط امام و موسسین دفتر تحکیم وحدت آنقدر تند و تحریک آمیز بود که شکوری راد مجبور شد در پایان مراسم با بیان اینکه البته این را هم بگویم که من درمورد مسئله انقلاب فرهنگی با ایشان اختلاف سلیقه دارم، از این اظهارات اعلام برائت نماید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top