تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/02/15 - 10:47
کد خبر: 198842

قابل توجه دانشجویانی که می‌خواهند تابستان را هم درس بخوانند؛

فرصت ثبت‌نام در ترم‌های تابستانی را از دست ندهید

فرصت ثبت‌نام در ترم‌های تابستانی را از دست ندهید

توجه حداقلی دانشجویان به ترم‌های تابستانی اما باعث شده است که اخبار و اطلاعات منتشر شده درباره ترم‌های تابستانی، حکم نوشدارو پس از مرگ سهراب باشد؛ تا دانشجویان به خودشان بیایند، دیگر کار از کار گذشته و باید به فکر سپری کردن تابستانی بدون درس باشند.

خبرنامه دانشجویان ایران: اگر قصد ثبت نام در ترم تابستانی را دارید، وقت زیادی باقی نمانده است و باید تا پیش از آغاز امتحانات پایان ترم مراحل اولیه ثبت نام را انجام دهید.

به گزارش خبرنگار صنفی–آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجم بالای دروس در برخی از رشته‌ها، تمایل دانشجویان به اتمام زودتر از موعد تحصیل و اخذ مدرک، جبران کاهش‌های احتمالی سرعت در زمان تحصیل، پر کردن مناسب اوقات فراغت در ایام تابستان و مواردی از این دست، عمده ترین دلایل دانشجویان برای ثبت‌نام در ترم تابستانی است.

معمولا دانشجویان زیادی نیستند که ترم تابستانی را نیز واحد بر دارند و در گرمای تابستان، حوصله کلاس رفتن و درس و مشق داشته باشند؛ دانشجویانی که پیش‌تر به عنوان دانش‌آموز از تعطیلات تابستانی استقبال می‌کردند، طبیعی است که شوق زیادی برای گذراندن تابستان گرم و خشک را در کلاس‌های درس ندارند.

هر چند ممکن است اولین تجربه برای سپری کردن سه ماهه دوم سال در کلاس‌های درس و گذراندن واحدهای درسی می‌تواند انگیزه خوبی برای شرکت در ترم‌های تابستانی باشد. به علاوه اینکه شوق اتمام سریع درس و جانماندن از کورس رقابت مقاطع تحصیلی بالاتر، مزید بر علت است.

با این همه اما شهریه ترم‌های تابستانی همیشه برای دانشجویان، معضل بوده است. این شهریه‌ها در برخی موراد حتی با شهریه‌های آزاد برابری می‌کند؛ البته دانشگاهها شهریه‌های متفاوتی را برای ترم تابستانی در نظر می‌گیرند که غالبا بر اساس مصوبه هیئت امنا تعیین می‌شود.

از طرفی همه دانشگاهها ترم تابستانی ندارند؛ ایام تابستان نه تنها زمان استراحت برای دانشجویان است بلکه بهترین زمان برای استراحت اساتید و کارمندان دانشگاه بعد از فشار یکسال تحصیلی است. دانشگاهها در ایام تعطیل تابستان معمولا کارهایی را انجام می‌دهند که به واسطه حجم بالای دانشجویان و خدمات به آنان از انجامشان در طول سال تحصیلی عاجزند.

از کارهای روتین اداری و ثبت اسناد گرفته تا فعالیت‌های فیزیکی و بازسازی ساختمانی و بهبود کیفیت محوطه و ... دانشگاه. البته تجهیز دانشگاه نیز معمولا در همین ایام تعطیل انجام می‌شود.

ترم‌های تابستانی در دانشگاه‌‎ها معمولا به اندازه ظرفیت واقعی دانشگاه‌ها ارائه نمی‌شود و در دانشگاههایی که تابستان هم فعالیت دارند، تمام ظرفیت‌شان فعال نیست.

علت نیمه تعطیل بودن دانشگاههایی که ترم تابستانی دارند در وهله اول، نحوه استقبال دانشجویان است؛ میزان درخواست‌های دانشجویی برای ارائه واحدهای تابستانی دروس، تقریبا تکلیف ترم تابستانی در دانشگاههای مختلف را مشخص می‌کند.

برای همین هم ممکن است برای گذراندن یک واحد درسی خاص، حتی یک دانشگاه در کشور هم پیدا نشود که در ترم تابستان آن را ارائه کند و دانشجو مجبور شود تا مهرماه صبر کند.

پس اگر قصد ثبت نام در ترم تابستانی را دارید، وقت زیادی باقی نمانده است و باید تا پیش از آغاز امتحانات پایان ترم مراحل اولیه ثبت نام را انجام دهید.

توجه حداقلی دانشجویان به ترم‌های تابستانی باعث شده است که اخبار و اطلاعات منتشر شده درباره ترم‌های تابستانی، حکم نوشدارو پس از مرگ سهراب باشد؛ تا دانشجویان بخواهند به خودشان بیایند، دیگر کار از کار گذشته و باید به فکر سپری کردن تابستانی بدون درس باشند.

برای همین هم بهترین راهکار برای ثبت نام در ترم تابستانی و اخذ واحد، مراجعه به دانشگاه مورد نظر و آگاهی از اطلاعات لازم برای ثبت نام است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top