تاریخ انتشار: شنبه 1395/02/18 - 12:13
کد خبر: 199008

کنکور ارشد

کنکور ارشد

کنکور ارشد نیز مانند تمام مراحل زندگی داوطلبین، برای آنها خوب و بدهایی دارد؛ بعضی از امتحان خود راضی هستند و هر چه زودتر منتظر اعلام نتایجند، برخی دیگر هم ممکن است ناراضی از آن باشند و دوباره برای سال آینده به انتظار بنشینند.

خبرنامه دانشجویان ایران: بالاخره انتظار متقاضیان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 95 به اتمام رسید و این آزمون سراسری، حساس و نفس‌گیر با تمام خوب و بدهایش به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ داوطلبین یکی از ماراتن‌های حساس علمی کشور برای اولین بار بود که در فصل بهار به رقابت نشستند و برای کسب کرسی دانشگاهها زورآزمایی کردند.

دانلــــــود

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 و بیست و یکمین المپیاد دانشجویی در روزهای 16و 17اردیبهشت ماه با شرکت 829 هزار نفر برگزار شد.

در این دو روز، چهار گروه از داوطلبان در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر پنجشنبه و جمعه، 16 و 17 اردیبهشت ماه در مجموع 136 کدرشته به رقابت پرداختند.

در آزمون امسال هم مانند سالهای گذشته، 52 درصد داوطلبان را زنان و 48 درصد آنان را مردان تشکیل داده بودند.

نتیجه اولیه آزمون نیمه دوم خرداد ماه و پیش از برگزاری آزمون سراسری کارشناسی اعلام می‌شود و فرصتی برای  بازه زمانی انتخاب رشته دانشجویان در نظر گرفته می‌شود و بعد از آن، نتایج نهایی احتمالا در نیمه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد.

گفتنی است دانشجویانی که طاقت تحمل زمان تا اعلام نتایج اولیه در نیمه اول خردادماه را ندارند می‌توانند با مراجعه به سوالات کنکور که قرار است فردا یکشنبه 19 اردیبهشت ماه در سایت سازمان سنجش منتشر شود، حدود نمره برگه خود را حساب کنند؛ برای این مهم، چهارشنبه همین هفته نیز کلید اولیه سوالات که همان پاسخنامه است، در سایت سازمان قرار داده خواهد شد.

کنکور ارشد نیز مانند تمام مراحل زندگی داوطلبین، برای آنها خوب و بدهایی دارد؛ بعضی از امتحان خود راضی هستند و هر چه زودتر منتظر اعلام نتایجند، برخی دیگر هم ممکن است ناراضی از آن باشند و دوباره برای سال آینده به انتظار بنشینند.

کنکور اما سختی‌هایی غیر قابل انکار دارد؛ چهره‌ای سخت و خشن که با رعایت نکردن موارد لازم در روزهای پایانی و منتهی به آزمون و حتی روز برگزاری و سر جلسه، تلاش یکساله دانشجو و داوطلب را با یک استرس بی جا و مخرب، نابود کند. بعضی از داوطلبین ممکن است در این مخمصه از کنکور افتاده باشند. این را می‌شد از همان دقایق پیش از آزمون که دانشجویان و داوطلبان پشت درب‌های بسته حوزه‌های امتحانی منتظر بودند به راحتی فهمید.

اما آنچه معلوم است، شرایط سخت برای پسرها به واسطه کمبود زمان برای رفتن به سربازی، اشتغال و تشکیل زندگی است، در حالی که این مشکل برای داوطلبین دختر وجود ندارد و آنها می‌توانند باز هم منتظر کنکور سال آینده بمانند.

هدف از شرکت در کنکور ارشد برای هر کسی می‌تواند متفاوت از سایرین باشد اما آنچه در همه مشترک است، عزم راسخ برای فتح این مسابقه سراسری است تا هر کدام از داوطلبین را به هدف خود برساند.

با این حال اما می‌شود از هم‌اکنون برای آزمون کارشناسی ارشد سال آینده، براساس برنامه ریزی مدون و صحیح، نتیجه خوبی گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top