تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/03/25 - 17:50
کد خبر: 202280

مهمترین محورهای سخنان دانشجویان با رهبری/ سال 92

فعالیت‌های فرهنگی «ویترینی» مشکل بزرگ مسئولین است

فعالیت‌های فرهنگی «ویترینی» مشکل بزرگ مسئولین است

یکی از انتقاداتی که همواره بر دستگاه های فرهنگی نظام- چه دستگاه های زیر نظر دولت و چه دستگاه های زیر نظر رهبری- وجود داشته، رویکرد تصدی محور و قبضه کردن عرصه های گوناگون توسط این نهادها بوده است. در نتیجه بسیاری از فعالیت های فرهنگی به کارهای ویترینی، بیلان کاری و سطحی تقلیل یافته است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در آستانه فرا رسیدن سالروز (ماه دیدار ماه) به بازخوانی کلیدی ترین سخنان دانشجویان در دیدار با رهبر معظم انقلاب در سال 92 می پردازیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، هرساله در ماه مبارک رمضان دانشجویان با رهبر معظم انقلاب در یک دیدار صمیمی، گرم و آزاد صحبت می کنند و به طرح بحث های مهم و نقدهایی سازنده از دولت و دستگاهای اجرایی تبادل نظر می کنند.

«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قصد دارد طی گزارش های متنوع از این دیدارها، مهم ترین محور و دغدقه دانشجویان را طی سال های گذشته ارائه دهد که دردومین گزارش آن مربوط به دیدار رمضانی دوسال گذشته است.

حمید مداحی، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز

آیا اعتدال همان حرکت بین حق و باطل است؟!
با توجه به اینکه هم اکنون شعار اعتدال در جامعه مطرح شده و از آن تفسیرهای متفاوتی می شود. اکنون سوالاتی به ذهن متبادر می گردد. از جمله اینکه آیا اعتدال همان حرکت بین حق و باطل است؟ چگونه می توان بین کسانی که در زمره فداییان نظام اسلامی هستند و کسانی که در زمره براندازان نظام قرار می گیرند، نقطه اعتدال را قرار داد؟ آیا اعتدال می تواند همان تساهل و تسامح غربی باشد؟ وقتی امام روح الله (ره) با صراحت و خارج از عرف حاکم بر روابط بین المل در یک نطق انقلابی می فرمایند: "ما در صدد خشکانیدن ریشه های فساد صهیونیسم، سرمایه داری و کمونیسم هستیم" یا در قضیه سلمان رشدی که می فرمایند: "من بیم آن دارم که تحلیل گران امروز 10 سال دیگر بر کرسی قضاوت بنشینند و بگویند صدور حکم اعدام خلاف عرف دیپلماسی بوده است"، نسبت این گونه حرکات انقلابی با اعتدال چگونه است؟ و در یک کلام از شما درخواست داریم که معنای اعتدال و نسبت آن با انقلابی گری را تشریح نمایید.

یادآوری به رییس جمهور
دولت یازدهم در شرایطی عهده دار مدیریت اجرایی کشور می شود که ضروری است با نگاهی دقیق و منصفانه، دولت های نهم و دهم را بازبینی و بر نقاط قوت آن تاکید کند. و لیکن متأسفانه شاهد بودیم این نقاط قوت در مبارزات انتخاباتی و مناظره ها مورد تشکیک قرار گرفت و حتی گاها از آنها به عنوان نقاط ضعف یاد می شد.

ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب و آرزوی موفقیت در خدمت رسانی بی منت و اهتمام ویژه در رفع مشکلات معیشتی مردم، لازم به یادآوری است این اقتدار آفرینی انتخابات می توانست در سال 88 و استفاده از آن شکوه حضور رقم بخورد که متاسفانه فتنه گرانی این فرصت طلایی نظام را سوزانده و با چندین ماه آشوب و التهاب سیاسی آن ظلم عظیم را به نظام، انقلاب و مردم روا داشتند.

محمد رضایتی نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

کسانی که سال 88 فتنه انگیزی کرده اند، اکنون باید بیایند و از ملت ایران عذرخواهی کنند
1-هم اصل انتخابات و هم حماسه سیاسی شکل گرفته، مسرور کننده بود و هم از این جهت خوشحالیم که منتخبی که مردم انتخاب کردند کسی است که از همین چارچوبهای نظام تایید صلاحیت شده و در همین سازوکار، رشد سیاسی داشته است
.

2- حضور آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رای باعث شد افرادی که در سلامت انتخابات 88 تشکیک کرده بودند و با سکوت و فتنه انگیزی خود آب به آسیاب دشمن ریختند، در این دوره مجبور شدند که بگویند: انتخابات ایران دموکراتیک‌ترینِ انتخابات‌ها بود لذا آن کسانی که فتنه انگیزی کرده و مقدمات فشارخارجی را بوجود آورند و آقایانی که از تردید مردم سخن گفتند، اکنون باید بیایند و از ملت ایران عذرخواهی کنند.

دشمنان می‌گفتند انتخابات ایران آزاد نیست؛ می‌گفتند ساختار انتخابات دموکراتیک نیست؛ می‌گفتند بین نظام و مردم شکاف وجود دارد؛ می‌گفتند مردم از نظام بریده‌اند اما در این انتخابات، دیدیم، با همین شورای نگهبان؛ با همین دولت؛ با همین رسانه ملی و با همین سازوکار، مشارکتی بی نظیر رقم خورد و ما اکنون با تمسک به آموزه‌های دینی و وعده‌های الهی و منظومه‌ای از فرمایشات امام عزیزمان و حضرتعالی منتظر موفقیت‌های بعدی در عرصه‌های سیاسی اجتماعی هستیم.

از این جهت گناه فتنه‌گران بویژه آن آقایانی که با همراهی و پشتیبانی آمریکا و اسرائیل در روز انتخابات ریاست‌جمهوری 88 مدعی پیروزی در انتخابات شدند و به صورت انقلاب و مردم چنگ انداختند، آن قدر بزرگ است که اگر کلیدی بخواهد، آن قفلی که ملت ایران بر گردن استکبار جهانی و ایادی داخلی آنها در 9 دی زد را بازکند؛ ملت ایران آن کلید را خواهد شکست.

3- در خصوص نتیجه انتخابات است. برخلاف انتخابات‌های ریاست جمهوری سالهای 76 و  84 در این انتخابات، پیروزی گفتمانی شکل نگرفت و نتیجه انتخابات 92 معطوف به عملکرد چندروزه کاندیداها بود و این شکنندگی آرای کاندیدای پیروز تا اندازه‌ای است که حتی با استمهال 100 روزه هم این پیروزی، تئوری سازی و گفتمانی نخواهد شد. نمی‌شود که در موسم تبلیغات انتخاباتی بگوییم برای مشکلات اقتصادی، برنامه یک ماهه و ۱۰۰ روزه وجود دارد و حالا بگوییم که دولت در شروع کارش در ۱۰۰ روز اول، تلاش خواهد کرد واقعیات کشور را عرضه کند! یادمان باشد اکنون مردم منتظر حل مشکلات اقتصادی خود هستند که هر روز در کوچه و بازار با نوع جدیدی از آن مواجه می شوند.

انتخاب وزیر علومی متعهد
مطالبی که این روزها به خصوص در فضای انتخاباتی کشور درباره دانشگاه گفته شد ناشی از یک نگاه غیرواقع بینانه است. عده‌ای با اهداف انتخاباتی مدعی خمودگی این روزهای دانشگاه هستند! خنده‌دار اینکه کسانی این حرف‌ها را می‌زنند که آن آقای وزیر معلوم الحالشان، خود خواهان پیگیری امنیتی، قضایی، انتظامی با دانشجویان منتقد بود! لابد اگر دانشگاه جولانگاه احزاب سیاسی همسو با خودشان گردد و محل توهین به دین باشد، نشاط سیاسی مدنظر سیاسی کاران رخ می دهد! نخیر باید گفت دانشگاه‌های ما در مسیر رشد هستند چه به لحاظ عملی و چه به لحاظ بلوغ سیاسی البته در این مسیر گاها کج سلیقگی و بی‌تدبیری برخی مدیران نیز باعث تلخ کامی دانشجویان شده است. اکنون بر گرده دولت آینده است که با انتخاب وزیر علومی متعهد و  با وجهه علمی غالب و نه با نگاه سیاسی کاذب؛ دانشگاه را در مسیر اصلی خود که همان تربیت انسان‌های متعهد و متخصص است، هدایت کند.

سبک زندگی و فرهنگ عمومی
1-سبک زندگی رابطه تنگانگی با نگاه دولت مردان به مقوله پیشرفت دارد و در این بین نمی توان با مبانی توسعه غربی قدمی در جهت الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی برداشت.

2- مدرسه و محتوای درسی و غیر درسی است. کم توجهی به دروس دینی، عدم تبیین دین به عنوان نظام جامع و شامل برای اعمال فردی و اجتماعی و عدم ساخت نظام فکری درست در جهت حیا، حجاب و عفت اجتماعی در پسران و دختران در نهایت منجر به خروجی های بیگانه با سبک دینی زندگی خواهد شد.

3- عدم توجه به مسجد بعنوان محور ساخت هویت دینی ملی؛ در دهه اخیر است. همانگونه که شما مستحضرید و در معماری اصیل ایرانی اسلامی همچون میدان امام اصفهان نیز نمایان است مسجد نقش محوری در تمامی کنش های اجتماعی جامعه داشته است و از تربیت فرزندان تا نهضت‏های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در مساجد شکل می گرفته است که بی توجهی به آن باعث شده است اجتماع جوانان و نیروهای فعال جامعه که همسویی آنها می تواند برآیند بالایی برای انقلاب داشته باشد در مکان های مختلف هرز رود.

علی محمدزاده، سخنگو و عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی

لزوم «اولویت دهی به محرومین و مستضعفین» و «حمایت» از آنان
1-یکی از راههای نقش آفرینی مردم در اقتصاد، تعاونی ها هستند. حضرتعالی در ابلاغیه سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، یکی از اهداف این سیاست ها را  گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به‌منظور تأمین عدالت اجتماعى بر شمرده اید.

2-عده ای در تلاش اند مردمی کردن اقتصاد- که نقش آفرینی محرومین و مستضعفین در اقتصاد است- را با خصوصی سازی و سپردن سکان کشور به دست سرمایه داران یکسان قلمداد کنند. در این زمینه از حضرتعالی خواستاریم تفاوت های مردمی شدن اقتصاد را با خصوصی سازی بیان بفرمایید.

3-انقلاب اسلامی بیش از دولتها، توسط ملتهای جهان مورد عنایت قرار گرفت. اما متأسفانه بتدریج ساز و کار ارتباطی ما با تشکلهای مردمی متعدد همسو، به روابط دیپلماتیک محدود شد و از این ظرفیت عظیم بی بهره ماندیم.

4- از آنجا که اساسا ارتباط بدنه های مردمی با یک دولت براحتی میسر نیست و از آن سو ماهیت فرهنگی انقلاب نیازمند ارتباطات فکری و اجتماعی است، باید رویکرد تقویت حضور مجموعه های واقعا مردمی- و نه شبه دولتی- در جهان تقویت شده و از ظرفیت عظیم عمق استراتژیک انقلاب بهره برده شود.

دستگاه های فرهنگی نظام چه می کنند؟
یکی از انتقاداتی که همواره بر دستگاه های فرهنگی نظام- چه دستگاه های زیر نظر دولت و چه دستگاه های زیر نظر رهبری- وجود داشته، رویکرد تصدی محور و قبضه کردن عرصه های گوناگون توسط این نهادها بوده است. در نتیجه بسیاری از فعالیت های فرهنگی به کارهای ویترینی، بیلان کاری و سطحی تقلیل یافته است.

ابوالفضل چمندی، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

تشکر از دولت نهم و دهم و توصیه به دولت یازدهم؛
زحمات  دولت نهم و دهم بر هیچ فردی پوشیده نیست تحولات عظیمی در سبک مدیریت و نگاه به مردم و مستضعفان و علم کردن شعارهای انقلاب توسط این دولت شاهد بودیم که از همین ترببون از آقای رئیس جمهور و کابینه پرکارش به نمایندگی از دانشگاهیان تشکر می کنیم البته نقدهای بسیارجدی وارد هست که از آن می گذریم.

در این زمینه برخی قصد دارند این خدمات را نادیده بگیرند و با زیر سوال بردن آمارهای رسمی، شرایط کشور را بحران زده و مایوس کننده نشان دهند و از همین طریق به مقاصد سیاسی خود که عموما در خارج از کشور تامین می شود نائل گردند و فشار بر رئیس جمهور منتخب را تشدید کنند.

متاسفانه دروغ گو خواندن دولت در زمینه ارائه آمارها آسیب جدی به اعتماد افکار عمومی به کارگزاران نظام وارد می آورد و صدالبته این آتش گریبان دولت یازدهم را نیز خواهد گرفت این درحالیست که لازمه موفقیت یک دولت دارا بودن اعتماد عمومی ملت است.

در این رابطه با نگاهی روبه جلو مطالباتی حیاتی از دولت یازدهم را بیان خواهیم نمود:

رئیس جمهو منتخب در تبلیغات انتخاباتی شعار خود را “اعتدال” قرار دادند و مردم با نگاه به همین موضوع به ایشان اعتماد کردند.

در سیاست داخلی اعتدال یعنی تاکید صریح بر اسلام ناب و مبانی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی و رعایت قانون.

البته  هنوز اقای روحانی تعریفشان از اعتدال را ارائه نکردند و ما نیز منتظر تبیین ایشان هستیم

در سیاست خارجه اعتدال یعنی نه اینکه خوشبین محض باشیم و نه اینکه مقابل زورگویی های تن به سازش دهیم بلکه با درک واقعیت ها و جایگاه انقلاب اسلامی ایران  تعاملمان با دنیا باید منطقی باشد.

اما بنظر می رسد با روی کارآمدن دولت یازدهم عده ای سعی دارند که دولت را از ریل اعتدال که سی و چهار سال است انقلاب اسلامی تحت زعامت ولایت فقیه قرار دارد خارج نماید.

راه اندازی اندیشکده های اسلامی ایرانی؛
باگذشت بیش از سه دهه از عمر پر برکت انقلاب پیرجماران (ره) هجوم دشمنان به اندیشه های ملت ایران روز به روز افزایش یافته است و شبیخون فرهنگی به صور مختلف ادامه دارد.

در این میدان در گام نخست لزوم فعالیت های منسجمی در حوزه ارتقا آگاهی های عمومی و تزریق تحلیل صحیح به بدنه افکار عمومی و جهت دهی به نسلهای جدید با تفکر انقلاب اسلامی ضروری به نظر می رسد .

پس از کرسی آزاد اندیشی و مناظرات آزاد  گام دوم این فرایند ایجاد اندیشکده های اسلامی است.

وظیفه اندیشکده اسلامی فراتر از بیان واقعیات است بلکه تکلیف اصلی آن ترویج اندیشه صحیح مبتنی بر انقلاب اسلامی برای تغییر رویکرد کلی تصمیمات عوام و خواص به سمت مرّّ مطلوب در همه حوزه ها اعم از فرهنگ، نظام تربیتی، ساختار سازی اسلامی برای نظام ،سیاست بین الملل و غیره می باشد.

از ظرفیت های دیگر این راهبرد می توان به قرارگیری این اندیشکده اسلامی در کنار رسانه ها در مرجعیت افکار عمومی در ایران و خارج از ایران برای فهم دقیقتر واقعیت های کشور و جهان و ارائه تحلیل های صحیح مرتبط با این واقعیت ها از منظر حکومت اسلامی و شیعی اشاره کرد.

ایفای نقش برجسته در عرصه دیپلماسی عمومی و دوری از سردرگمی در رخدادهای پیرامون انقلاب اسلامی جهت افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی از دیگر مزایای این ساختار است.

مسلح شدن جوانان و نخبگان ایرانی به قدرت تحلیل و انتخاب صحیح پیرامون معقولات مختلف می تواند از مزایای بزرگ این اندیشکده ها باشد.

امین عباسی، دبیر کل اتحادیه سوم دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده تشکل‌های سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی

قانون اساسی ماحصل خون هزارن شهید است
همه ما به خوبی می‌دانیم که موضوع قانون و عمل به آن از دغدغه‌های معظم له بوده و همگان را به رعایت این امر توصیه می‌فرمایید. با این وجود در حوزه‌های قضاوت‌، قانونگذاری و اجرا، بعضا قصوری مشاهده می‌شود که زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی با تاکید بر اینکه قانون اساسی به عنوان ماحصل خون هزاران شهید و به منزله میثاق ملی پذیرفته پذیرفته شده است، گفت: تخطی و انحراف از این میثاق نامه و اساسنامه قابل بخشش نبوده و انحراف عمدی از آن به منزله خیانت به خون شهیدان است.

مسؤولین، مراکز علمی و آموزشی را مانند بنگاه اقتصادی نبینند
این موضوع به گونه‌ای که هر جوان ایرانی بعد از گذراندن مقطع تحصیلی متوسطه همانند سابق که باید سال‌ها پشت کنکور می‌ماند تا راهی به یکی از دانشگاه‌ها پیدا کند، حال دیگر اینگونه نیست و یک دانش آموز اگر طالب رشته خاصی نباشد در همان سال اخذ دیپلم متوسطه بلافاصله وارد دانشگاه می‌شود که این همانقدر که خوشحال کننده است بعضا می تواند مایه نگرانی نیز باشد.

در سالیان اخیر پیشرفت‌های چشمگیر دانشجویان در اغلب رشته‌های علمی در سطح منطقه و دنیا را به وضوح دیده‌ایم و این پیشرفت‌ها ماحصل تلاش‌های شبانه روزی اساتید ، دانشجویان و مدیران ما و همچنین خون شهیدانی همچون احمدی روشن ها بوده است.

 امروزه ما در برخی از مراکز علمی و آموزشی احساس می‌کنیم که مسئولین میانی و بعضا مسئولین رده بالا جهت جذب دانشجویان بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتر، به دید یک بنگاه اقتصادی به مراکز علمی و آموزشی نگاه کرده و اصل آموزش و تولید علم را فدای تامین هزینه‌های جاری و رقابت بین دیگر مراکز علمی که بیشتر رقابتهای اقتصادی است، نمودند که این امر مغایر و دور از ذات علم آموزی و پرورش جوانان این مرز و بوم جهت ارتقای علمی کشور عزیزمان است، لذا از مسئولین وزارتخانه‌های مربوطه می‌خواهیم که کیفیت را فدای کمیت نکند.

مصطفی صادقی فر، سخنگوی دفتر تحکیم وحدت

اقدام عمقی و محتوایی برای شکل‌گیری دانشگاه اسلامی صورت نگرفته است
در حوزه شکل‌گیری دانشگاه اسلامی به جز برخی اقدامات محدود و قالبی شاهد سیاست‌ها و عملکردهای عمقی و محتوایی در این زمینه نبوده‌ایم.

 یکی از راهکارهای تولید علم بومی و اسلامی در جامعه در کنار اعتقاد و اطلاع از مبانی دینی، را تخصص و آشنایی با نیاز‌های جامعه، تقویت خود باوری علمی و بها دادن به تولیدات اولیه علمی در این زمینه است و در این راستا طرحی در دفتر تحکیم وحدت با عنوان رویش اندیشه تدوین شده است که به حضور تقدیم می‌شود.

یکی از راهکارهای موثر جهت حل بسیاری از انحرافات و بی‌اخلاقی‌ها در عرصه سیاسی و اجتماعی، آموزش و ارتقاء سطح تفکر منطقی و فلسفی است که حضرتعالی نیز بر آن تاکید نموده اید، لذا پیشنهاد می شود موضوع آموزش تفکر منطقی و فلسفی به صورت یک واحد درسی و با ادبیاتی متناسب از دوره آموزش ابتدایی تا نظام آموزش عالی مورد توجه قرار گیرد تا دیگر شاهد مغالطات فکری و به تبع آن انحرافات عملی، سوء تفاهمات و بد اخلاقی‌ها نباشیم.

نقد اساسی به سیستم مدیریت علمی، فرهنگی و سیاسی کشور
این نقد جدی آن است که در کشور ما معمولا همه کالاهای وارداتی اعم از اقتصادی ،تکنولوژی، علمی و فرهنگی بدون آسیب شناسی ابعاد مختلف و بررسی فرصت‌ها و تهدیدها وارد کشور می‌شود در این راستا یکی از پدیده‌های نوظهور که چند سالی است در کشور ما فراگیر شده شبکه‌های اجتماعی مجازی است که مورد آسیب شناسی قرار نگرفته، در این زمینه نیز دفتر تحکیم وحدت در طرحی جامع به بررسی ابعاد مختلف این موضوع پرداخته شده که به حضور تقدیم می‌شود.

مسئله ای که موجب دلسردی فعالین دانشجویی می‌شود، برخورد تبعیض آمیز برخی مدیران دانشگاهی با تشکل‌های مختلف دانشجویی و این موضوع در صدور مجوزها، امکانات و حمایت‌های مادی و معنوی در سیستم مدیریتی دانشگاه و نهادهای مرتبط با آن به چشم می‌خورد.

«مثال روشن این موضوع آن است که برخی با حضور و فعالیت در تشکلی می‌توانند امتیازاتی ویژه بگیرند اما عده‌ای با فعالیت در تشکلی دیگر نه تنها امتیازی نمی‌گیرند بلکه این حضور در مواردی مثل گزینش و استخدام برای آن ها سوء سابقه محسوب می‌شود».

مطلوب ما دانشجویان نه فضای افسار گسیخته‌ای است که منجر به برخی اقدامات ساختارشکنانه شد و نه رخوتی را می‌خواهیم که این ایام بعضاً در دانشگاه‌ها دیده می‌شود. انتظار ما این است نگاه به مطالبات ما دانشجویان منطقی باشد.

فرزانه فرشیدنیک، دانشجوی نخبه و دکترای پژوهش هنر، نماینده انجمن‌های علمی

عرصه هنر و معماری اسلامی؛ ابزار کارآمد برای آموزش و رواج سبک زندگی ایرانی-اسلامی
انجمن­های علمی دانشجویی، به دلیل بهره­گیری از ظرفیت­های علمی و فرهنگی جوانان دانشجو، توان بالقوه­ای در ارتقاء سطح علمی و فرهنگی دانشگاه و پی­گیری مطالبات جامعه دارا هستند. از میان دغدغه­های اصلی امروز جامعه و اندیشمندان که می­تواند با اهتمام بیشتری توسط این تشکل­ها مورد پیگیری قرارگیرد، می­توان به چند محور عمده اشاره نمود:

محور اول دغدغه پیشرفت علمی در راستای اقتدار کشور ازطریق دستیابی به علوم اقتدارآفرین بوده که طی سالهای اخیر مطرح شده است. در این زمینه، تبیین دقیق این علوم و تعیین جایگاه دانشجویان در پیگیری و مطالبه آن می­تواند در سرعت بخشیدن به تحقق این امر مؤثر باشد.

محور دوم، موضوع مدیریت دانش است که خوشبختانه قدم های اولیه آن نظیر سند جامع علمی کشور برداشته شده . در این زمینه با توجه به دغدغه­های قبلی دانشجویان در تدوین سند جامع علمی کشور و اعلام آمادگی از سوی آنان در جهت سرعت بخشیدن به پیشرفت علمی و ایجاد اقتدار ملی، پیشنهاد بهره­گیری از ظرفیت­های دانشجویی در بحث مدیریت دانش در کشور، از دیگر موارد مطرح شده توسط دانشجویان است.

ضرورت تحول در حوزه علوم انسانی نیز محور دیگری است که توسط دانشجویان مورد پیگیری جدی قرارگرفته و در این زمینه نیز در کنار ضرورت تبیین علوم انسانیِ اسلامی، تحول در نحوه ارائه این علوماز جمله مواردی است که در سالهای اخیر توسط دانشجویان مورد اشاره قرارگرفته است.

محور نهایی که اجازه ­می­خواهم به صورت مشروح تری به آن اشاره کنم، تلاش در راستای تبیین سبک زندگی ایرانی-اسلامی است که به تعبیر جنابعالی تحت عنوان جهاد اصلاح سبک زندگی مطرح شده است. سبک زندگی به دلیل ظرفیت ویژه­ای که در حفظِ هویت و تمدن­سازی داراست، در سال­های اخیر با دقت نظر اندیشمندان و مسئولین، مورد توجه بیشتری قرارگرفته و تلاش­های قابل توجهی نیز به ویژه طی سال گذشته در این عرصه صورت گرفته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top