تاریخ انتشار: جمعه 1395/03/28 - 13:04
کد خبر: 202484

شبکه اجتماعی پیامکی بدون نیاز به اینترنت

شمار شایان توجهی از کشاورزان به اینترنت دسترسی ندارند. اکثر این کشاورزان باید برای رسیدن به نزدیک‌ترین آبادی، کیلومترها پیاده‌روی کنند و در نتیجه از اطلاعاتی که به‌راحتی از طریق اینترنت در اختیار همگان است، محروم هستند.

خبرنامه دانشجویان ایران: شمار شایان توجهی از کشاورزان به اینترنت دسترسی ندارند. اکثر این کشاورزان باید برای رسیدن به نزدیک‌ترین آبادی، کیلومترها پیاده‌روی کنند و در نتیجه از اطلاعاتی که به‌راحتی از طریق اینترنت در اختیار همگان است، محروم هستند. آن‌ها به همین سادگی از کسب اطلاعات ارزشمندی که می‌تواند سبب رونق کشت و زرعشان شود و تولید محصولاتشان را بهینه کند، باز می‌مانند. هر چند شرکت‌های بزرگی مثل فیسبوک در پی فراهم کردن دسترسی همه مردم دنیا به اینترنت هستند، اما برخی شرکت‌های دیگر برای ایجاد این دسترسی، راهکارهای ساده‌تر و کم‌هزینه‌تری را در پیش گرفته‌اند: استفاده از تلفن‌های همراه معمولی و بهره‌گیری از امکان ارسال و دریافت پیامک.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه؛ «WeFarm» از جمله چنین شرکت‌هایی است که قصد دارد تنها با استفاده از شبکه موبایل و پیامک، شرایطی فراهم کند تا کشاورزان برای تبادل اطلاعات با یکدیگر، از یک شبکه اجتماعی ویژه بی‌نیاز به اینترنت بهره‌مند شوند. این ارتباط به صورت کاربر به کاربر است؛ یعنی یک نفر پرسشی را مطرح می‌کند، پرسش پس از آماده‌سازی در سرور WeFarm برای سایر کاربران فرستاده شده و پاسخ‌ها جمع‌آوری می‌شود.

تاکنون 43 هزار کاربر از کنیا، پرو و اوگاندا با ارسال بیش از پنج میلیون پیام متنی از طریق این شبکه اجتماعی، 57 هزار پرسش مطرح کرده‌ و 97 هزار پاسخ دریافت کرده‌اند. استفاده از شبکه اجتماعی WeFarm رایگان است. هر یک از کاربران این سرویس می‌تواند سؤالی مطرح کند و هرکسی می‌تواند پاسخی برای آن ارسال کند. WeFarm پیام را به منظور یافتن کلمات کلیدی بررسی می‌کند و به‌سرعت آن را به سایر کاربرانی که احتمالاً پاسخی برای آن پرسش دارند، ارسال می‌کند. افراد بر اساس میزان پرسش‌هایی که پاسخ می‌دهند، برچسب‌گذاری می‌شوند. برای مثال اگر کسی به پرسش‌های بیشتری درباره پرورش هویج پاسخ دهد، به‌عنوان متخصص این حوزه برچسب می‌خورد.

هرچند هسته این سرویس آنلاین است، 90 درصد کاربران این شبکه اجتماعی کاملاً آفلاین و از طریق پیامک با هم در ارتباط هستند. بدین ترتیب کشاورزی که کیلومترها از نزدیک‌ترین روستا فاصله دارد، می‌تواند با ارسال پیامکی رایگان سؤال خود را مطرح کرده و پاسخ را دریافت کند. معمولاً پرسش‌ها در کمتر از یک ساعت از سوی کاربران پاسخ داده می‌شود و WeFarm به طور خودکار بهترین پاسخ‌ها را انتخاب می‌کند. این سرویس چهارزبانه است: انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و سواحیلی (Swahili) و پرسش‌ها پیش از اینکه در شبکه به اشتراک گذاشته شوند، داوطلبانه و بیشتر توسط دانشجویان ترجمه می‌شوند.
اما چه تضمینی وجود دارد که پاسخ‌های ارائه‌شده معتبر باشند؟ گردانندگان این سرویس سعی می‌کنند کاربران را به سویی سوق دهند که خودشان بر صحت پاسخ‌ها نظارت کنند. مشابه سایت «eBay» که کاربران به نظرات یکدیگر نمره می‌دهند، در WeFarm نیز کاربران به پاسخ‌های یکدیگر امتیاز می‌دهند.

شرح عکس:  برای استفاده از شبکه اجتماعی WeFarm نیازی به اتصال اینترنتی نیست. کاربران پس از عضویت در این شبکه، از طریق پیامک پرسش‌های خود را ارسال کرده و پاسخ‌ها را دریافت می‌کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top