تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/05/17 - 10:28
کد خبر: 206555

تجمع دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در مقابل مجلس و امضای طومار؛

سرکار گذاشتن 2000 دانشجوی «متخصص» با وعده اشتغال +عکس

سرکار گذاشتن 2000 دانشجوی «متخصص» با وعده اشتغال +عکس

دانشجویان دانشگاه صنعت نفت که بیش از شش ماه است درگیر ماجرای استخدام و نقض قول‌های دانشگاه و وزارت نفت هستند، صبح امروز در برابر مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و با امضای طوماری، به لغو اولویت استخدام این دانشگاه اعتراض کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت در اعتراض به آنچه بدعهدی های مجدد وزارت نفت می دانند، در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان دانشگاه صنعت نفت که بیش از شش ماه است درگیر ماجرای استخدام و آنچه نقض قول‌های دانشگاه و وزارت نفت می دانستند، هستند (اینجــا)، صبح امروز در برابر مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

دانشجویان و دانش‌آموختگان تجمع کننده دانشگاه صنعت نفت همچنین با امضای طوماری در مقابل مجلس، به لغو اولویت استخدام این دانشگاه اعتراض کردند.

متن طومار را در ادامه می‌خوانید:

خلف وعده با مردم نکنید، آنچه به مردم وعده می دهید اصرار داشته باشید که آن را انجام دهید یعنی خودتان را گردن گیر آن وعده بدانید.

در بدایت امر ذکر این نکته را بر خود واجب می دانیم این حرکت یک اعتراض مسالمت آمیز، صنفی و به دور از هر جریان سیاسی است. همچنین اجازه هر گونه سوء استفاده و مصادره سیاسی به هیچ فرد یا گروهی داده نخواهد شد.

متاسفانه بعد از گذشت قریب به هشت دهه از تاسیس و فعالیت دومین دانشگاه کشور (دانشگاه صنعت نفت) و تربیت مدیران و متخصصین برجسته ای چون شهید تندگویان، شاهد بی عدالتی های بسیاری از سوی مسئولان وزارت نفت هستیم. دانش آموختگان و دانشجویان فعلی این دانشگاه به واسطه پیشینه علمی و امتیازات داده شده به دانشگاه صنعت نفت به عنوان تنها نهاد علمی وابسته به وزارت نفت، این دانشگاه را به منظور تحصیل انتخاب نموده اند و در طول مدت تحصیل علی رغم وجود شرایط سخت و همچنین کاستی های موجود، به امید تضمن شغلی و آینده بهتر برای خود و کشور عزیزشان ایستادگی کرده اند. اما امروز آنچه ما را آزرده خاطر کرده است بدعهدی های مکرر ایجاد فضای مبهم بلاتکلیفی و نادیده گرفتن گذران عمر و جوانی ماست.

ما در اینجا گرد هم آمده ایم تا ندای مظلومیت و حق خواهی خود را به گوش مسئولان بالاخص وزیر محترم نفت جناب آقای مهندس زنگنه برسانیم. از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد نظارتی درخواست داریم ما را در احقاق حق خود مطابق با قانون و وعده های داده شده در زمان ورود به این دانشگاه یاری فرمایند.

بیش از یک سال است از خلف وعده ها و به دنبال آن بی برنامگی مقامات عالی وزارت نفت در قبال دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت می گذرد تا مراجعات گسترده به نهادهای عالی اجرایی و همچنین نمایندگان محترم مجلس نهم ناکام مانده و متاسفانه با بازخورد مناسبی از جانب مسئولان ذیربط همراه نبوده است. این امر با توجه به برحق بودن اینجانبان موجبات دلسردی و بی اعتمادی هر چه بیشتر جمع حاضر، بدان چه حاکمیت قانون در این مرز و بوم خوانده می شود، را فراهم نموده است.

این تجمع و تحصن در مقابل خانه ملت، پیام ها و اهدافی را دارد که از جانب دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت به شرح ذیل اعلام می گردد:

۱.تذکر مجدد به مسئولان محترم وزارت نفت به عنوان یکی از نهادهای اجرایی که ملزم به اجرای قانون است، مبنی بر خلف وعده در قبال تعهدات واضح و صریح آن وزارتخانه در قبال استخدام رسمی و بدون آزمون فارغ التحصیلان ممتاز (اصطلاحا گروه الف) دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه صنعت نفت که مستندات آن (دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سازمان سنجش و آموزش کشور، سایت رسمی وزارت نفت و سایت رسمی دانشگاه صنعت نفت) موجود می باشد.

۲. درخواست ورود نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به منظور دقیق شدن در انجام شرح وظیفه تحقیق و تفحص در قوه مجریه در قبال جذب فارغ التحصیلان گروه الف دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه صنعت نفت و اخذ مجوز استخدام برای کلیه واجدین شرایط (دانش آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت) به صورت مکتوب و در قالب ابلاغیه لازم الاجرا با قید تاریخ مشخص و امضا شخص وزیر محترم نفت؛ نه صرفا همانند بخش نامه بدون دستور اجرایی مصوب شورای اداری و استخدامی صنعت نفت به مورخه ۲۷ دی ماه سال ۱۳۹۴.

۳. در حال حاضر (از ابتدای سال ۹۴) شروع به فعالیت افراد جذب شده در کلیه مجموعه وزارت نفت منوط به اخذ دو مجوز از جانب وزیر محترم می باشد، مجوز استخدام و مجوز شروع به کار؛ با توجه به ایجاد و گسترش موانع پیچیده در راستای استخدام دانش آموختگان دانشگاه از سال ۹۴ تاکنون خواهشمند است پیگیری های لازم جهت رفع کلیه این موانع غیر رایج صورت پذیرد.

خاطرنشان می سازد عطف به بند ششم بخش نامه شماره ۱۲۷۴۳۲ مورخ ۱۹/۳/۱۳۹۴ تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی، صرفا برای کلیه افرادی که از طریق آزمون استخدامی جذب شده اند انجام می پذیرد، در حالی که تا پیش از این دانش آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت پس از طی مدت زمان معین کارآموزی (دوران پیمانی) از وضعیت پیمانی به رسمی تبدیل وضعیت می گردیدند؛ لذا بدین وسیله تقاضا داریم این بند از بخش نامه مذکور اصلاح گردیده و یا با توجه به اصل عطف به ماسبق نشدن قانون مطابق با قوانین سابق با دانش آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت برخورد گردد.

۴. بررسی وضعیت اولویت امریه دانشجویان تازه فارغ التحصیل مطابق امتیازهای داده شده به دانشگاه صنعت نفت در جهت جلوگیری از هدرروی عمر جوانان و استفاده مفیدتر از افراد و همچنین لحاظ نمودن ۴ -۶ سال زندگی در یکی از محروم ترین نقاط کشور جهت تحصیل.

۵. طبق پیگیری های صورت گرفته در حال حاضر دانش آموختگان مقطع کارشناسی دانشگاه صنعت نفت که مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاهی غیر از دانشگاه مذکور اخذ نموده اند، برخلاف گذشته و به شکلی کاملا ناعادلانه از لیست کاریابی حذف شده اند؛ لذا تقاضا داریم در جهت احیای امتیاز جذب تمامی دانش آموختگان گروه الف مقطع کارشناسی و یا بالاتر دانشگاه صنعت نفت همانند گذشته پیگیری های لازم به عمل آید تا از این بی عدالتی آشکار در حق جوانان مستعد و کوشا ممانعت به عمل آید.

۶. توجه ویژه به آینده دانشگاه صنعت نفت به عنوان قطب اول مراکز آموزش عالی در رشته های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت کشور، به منظور حفظ این سرمایه ارزشمند که پشتوانه و مولد بسیاری از پیشرفت ها و استقلال این صنعت استراتژیک در سالیان متمادی بوده است. مسلما نقش بی بدیل این دانشگاه کهن در تربیت نیروی متخصص به واسطه موقعیت جغرافیایی ویژه (استان خوزستان) و ارتباط مستقیم با صنعت نفت بر احدی پوشیده نیست.

در ادامه به صورت مستند و مستدل پاسخ هایی آورده می شود که سابقا به کمک طرح سوال نمایندگان مجلس نهم و همچنین مکاتبات صورت گرفته پیش بینی شده و ممکن است به عنوان دستاویزی به منظور فرار از قانون بدان استناد گردد.

الف- نیروی مازاد: گرچه شاید در کل بدنه وزارت نفت این موضوع صحت داشته باشد اما؛ اولا مبنی بر اطلاعات مستند موجود و غیرقابل کتمان به دست آمده از شرکت ها کمبود شدید نیروی عملیاتی و متخصص در وزارت نفت و شرکت های تابعه کاملا مشهود است و مازاد نیرو مربوط به سایر بخش های غیرتخصصی و فنی است.

ثانیا این موضوع (در صورت صحت احتمالی و موردی) به علت ضعف در برنامه ریزی صحیح مسئولان تامین نیروی انسانی وزارت نفت بوده و منطقی نیست که از عمر و جوانی نخبگان این دانشگاه هزینه گردد.

ثالثا در همین یک سال گذشته شاهد جذب نیروی انسانی تحت عنوان قرارداد مدت معین و ... بدون هیچ آزمونی و فقط بنا به صلاحدید مدیریت ها و عدم تطابق رشته تحصیلی فرد جذب شده با پست تخصصی سازمانی، در بدنه این صنعت بوده ایم که کاملا با این ادعا در تضاد است.

ب- کسری بودجه: بر همگان روشن است که دولت از سال گذشته تاکنون آزمون های استخدامی را برگزار و یا در شرف برگزاری است. حال چگونه است که این استدلال فقط برای جمع فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت مصداق پیدا می کند؟! از سوی دیگر کمبود بودجه برای جذب حداکثر ۳۰۰۰ نیروی متخصص ممتاز طی حداقل چهار سال، دلیل موجهی برای وزارت نفت نیست.

ج- وجود ظرفیت مشابه در فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها: این جانبان منکر مستعد بودن جامعه مذکور نبوده و نیستیم، لیکن چنانچه مسئولان محترم وزارت نفت سعی در مدیریت استعدادها و استفاده از تمامی ظرفیت ها دارند، ذکر دو نکته الزامی است:

اولا به گواه سازمان سنجش و آموزش کشور دانشجویان ورودی به دانشگاه صنعت نفت اعم از دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری همگی از رتبه های برتر کنکورهای سراسری بوده و رشته های مشترک در دانشگاه ها با اولویت دانشگاه صنعت نفت تکمیل می شده است.

ثانیا هر گونه تصمیم گیری و قانون جدید نمی تواند عطف به ماسبق شده در صورت هر گونه تغییر سیاست باید از ورودی جدید (سال ۱۳۹۵) و با اطلاع رسانی در دفترچه های انتخاب رشته آزمون سراسری اعمال گردد.

لازم به ذکر است حق تضییع شده ما از جنس حق الناس است و ادای آن بر مومنین با تقوا لازم و ضروری است. مسند مدیریتی امانتی است الهی که به مدیر سپرده شده است و او باید از این امانت الهی به شدت محافظت نماید. مولای متقیان علی علیه السلام درباره این امانت الهی می فرمایند: «مدیریت و حکمرانی برای تو طعمه نیست بلکه امانتی است بر گردن تو و کسی که از تو بالاتر است از تو خواسته تا نگهبان آن باشی. وظیفه نداری در کار مردم به میل و خواسته شخصی خود عمل کنی یا بدون ملاک معتبر و فرمان قانونی به کار بزرگی دست بزنی.»

بدون شک مشاهده شروع مراحل جذب فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه صنعت نفت و بازگردانده شدن اولویت امریه در زیر مجموعه های وزارت نفت برای فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت مشمول خدمت سربازی، به پایان تحصن و تجمع خواهد انجامید.

و من الله استعان
دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران

تذکر نمایندگان مجلس به وزیر نفت
بیش از ۲۰ نفر از نمایندگان در تذکر به وزیر نفت خواستار اجرای تعهد استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت شدند.

بعد از تجمع دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت، جلیل مختار نماینده مردم آبادان به همراه 20 نفر از نمایندگان به وزیر نفت ضرورت اجرای تعهد استخدام دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه نفت را متذکر شدند.
 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1395/05/17 - 12:26

ایشالا به حقشون برسند
حق گرفتني است
1395/05/17 - 12:27

به لطف رهبر عزيزمون و همت و پشتكار حقمون رو ميگيريم
صدیق
1395/05/17 - 12:29

خدا بهشون کمک کنه که حقشون رو بگیرن.فقط امیدوارم که رسانه ها این خبر رو به گوش مسیولین برسونن. باتشکر از خبرنامه دانشجویان.
فارغ التحصیل دانشگاه صنعت نفت
1395/05/17 - 13:34

حقمون رو بدین ما نه اقازده ایم و نه ضابطه ای داریم فقط با تکیه بر استعداد و ضل رهبری عزیز قدم در راه خدمت به میهنمان گذاشتیم اما شما ای وزیر نفت بدان که سبب ناامیدی و برائت مهندسین این دانشگاه شده و میل و رغبت آنها رو بالکل کون فیکون کردی
بنده خدا
1395/05/18 - 09:48

خدا کنه این عزیزان به شغل آیندشون برسن آخه نمیدونم کدوم مسولی تحمل آوارگی این همه دانشجو از کلیه نقاط کشور رو در شهرتهران داره؟؟ آیا درسته به عهدی که دادین عمل نکنین؟ مگر مومن نیستین؟؟
نفتي
1395/05/19 - 09:42

خدا كمكنون كنه...ايشالا به حقتون برسيد
تورهای مسافرتی آفری
کاریکاتور| گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
مستمری والدین شهدا افزایش یافت
آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب
محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
یادی از اسکوییِ فقید؛ صدای ماندگار ورزش
پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
تقلب ناشیانه BBC از CNN در ماجرای فوت نیکا شاکرمی
علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
حسینی: لزوم تبیین ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان
برگزاری اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم +اسامی اعضا
رستمی: ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
۵ تکنیک [تست شده] برای تمیز کردن کیف چرم طبیعی و مصنوعی
سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟
معلم‌های سلبریتی که نمی‌شناسید! +فیلم
کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع
حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز/ ۴ نفر مصدوم شدند
واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top