تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/05/24 - 12:17
کد خبر: 207119

دوره خط امام(ره) را بیشتر بشناسید؛

آموزش مهارت‌های آموزشی و تشکیلاتی به مسئولین بسیج دانشجویی

آموزش مهارت‌های آموزشی و تشکیلاتی به مسئولین بسیج دانشجویی

بسیج دانشجویی به دلیل وسعت ساختار و تعدد نیروهای میدانی خود در دانشگاه ها، برنامه ها و دوره های متعددی را برگزار می نماید. طرح ولایت، خط امام(ره)، دوره های نخبه پروری و... تنها بخشی از برنامه های ریز و درشتی است که سازمان بسیج دانشجویی انجام می دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: تابستان هر سال، فرصتی برای برگزاری دوره های آموزشی تمامی تشکل های دانشجویی کشور است.فرصتی ایده آل، تا هر تشکل با هماهنگ سازی نیروهای خود به کاوش در برنامه های گذشته خود بپردازد و با شناسایی نقاط ضعف و قوت خود، طرح ریزی مناسبی جهت برنامه های آتی خود داشته باشند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این بین بسیج دانشجویی به دلیل وسعت ساختار و تعدد نیروهای میدانی خود در دانشگاه ها، برنامه ها و دوره های متعددی را برگزار می‌کند. طرح ولایت، خط امام(ره)، دوره های نخبه پروری و... تنها بخشی از برنامه های ریز و درشتی است که سازمان بسیج دانشجویی انجام می دهد.

جدای از دوره کلان و طولانی مدت «طرح ولایت» که به دنبال برطرف کردن و آموزش مباحث اندیشه ای و تئوریک است، خط امام، دوره کوتاه مدتی است که به دنبال تقویت سازوکار اجرایی و عملیاتی مسئولین بسیج دانشجویی کشور است. این دوره که به صورت منسجم از سال 1393 و با ادغام چند دوره کوچک تر مانند رجب بیگی و شهید دیالمه آغاز شد با محوریت برنامه های تشکیلاتی-عملیاتی همانند «عملیات رسانه ای»، «جذب و کادرسازی»، «مدیریت بسیج»، «عملیات سیاسی» مباحث اقتصاد مقاومتی و سایر موضوعات مهم دیگر تابستان هر سال در مشهد مقدس برگزار می شود. تدوین و سیاست گذاری هر ساله این دوره بر عهده قرارگاه شهید باقری سازمان بسیج دانشجویی بوده است.

صادق احمدی، مسئول قرارگاه شهید باقری است. او که مدیر اجرایی دوره است و مسئولیت تدوین و مدیریت محتوای دوره خط امام را برعهده دارد، در خصوص اهمیت این دوره معتقد است: «ضعف اصلی نیروهای بسیج تامین آنی و میدانی نیازهای آنها در کف دانشگاه است. او در این خصوص بیان می‌کند: «علاوه بر تامین نیازهای فکری دانشجویان، باید این واقعیت را پذیرفت که محتوای عملیاتی نیاز آنی تری است و باید این مسئله بیشتر مد نظر دست اندرکاران هر دوره ای باشد.»

وی از این تامین آنی به عنوان «خشاب گذاری فرهنگی» یاد کرده و ادامه می دهد: «دانشجویان همیشه در کف دانشگاه با سوال چه کنم؟ مواجهه هستند، اینکه چطور یک همایش مناسب برگزار کنند و یا چطور مسئله سیاسی جامعه را در دانشگاه به یک جریان بدل کنند و حتی در یک سری از موضوعات خاص چطور گفتمان سازی کنند، مسئله آنجا پیچیده تر می شود که دانشجویان درصدد هستند چطور تبلیغات جریان مقابل را خنثی و یا آن را به ضد تبلیغ بدل کنند، جواب همه این سوالات و یا به اصطلاح چه کنم ها در دوره خط امام داده می شود، به آنها روش های عملیات گفته می شود و این که چطور یک محتوا و یک اندیشه را کاربردی تر در دانشگاه پیدا کنند، این همان حدفاصل دوره تئوریک طرح ولایت و دوره استانی است، خط امام دقیقا به دنبال برطرف کردن نیازهای عملیاتی دانشجویان است، اگر بخواهیم ساده تر این مسئله را بیان کنم، ما در سلاح دانشجویان که همان فکر و قلم آنهاست را پر می کنم، در واقع هدف ما در این دوره خشاب گذاری فرهنگی-سیاسی است.»

با توجه به اینکه این دوره کشوری هنوز عمر چندانی ندارد و وارد سال سوم خود می شود اما استقبال مناسبی از آن شده است. در سال های پیش مسئولین سیاسی و فرهنگی بسیج نیز دوره عملیاتی و تشکیلاتی مختص به خود را داشتند اما امسال تنها مسئولین بسیج این دوره را پشت سر خواهند گذراند. با توجه به اینکه در ساختار بسیج دانشجویی، بخش عمده ای از مسئولین بسیج در تابستان تودیع و معارفه می شوند، بخشی از آموزش های لازم را در این دوره کوتاه مدت و چند روزه خواهند دید، به بسیاری از سوالات آنها پاسخ داده می شود و سایر مسئولین بسیج را خواهند شناخت و ارتباطات لازم را به دست خواهند آورد.

این دوره نیز مانند سایر دوره های برگزار شده با حضور چهره های کشوری و لشکری همراه خواهد بود. سردار محمدرضا نقدی، حجت الاسلام محمد محمدیان، سردار حسین سلامی، حسن رحیم پور ازغدی و چهره های سیاسی مانند علیرضا زاکانی، محمدرضا باهنر، نبی حبیبی و همچنین با دعوت از مقامات رسمی کشوری مانند اسحاق جهانگیری، محمدباقر نوبخت، محمدجواد ظریف همراه بوده است.

امسال نیز این دوره کشوری از تاریخ 29 مرداد لغایت 2 شهریورماه در مشهد مقدس به صورت غیرمتمرکز برای خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

گفتنی است مکان این دوره، دانشگاه صنعت آب و برق مشهد مقدس خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top