تاریخ انتشار: شنبه 1395/05/30 - 11:42
کد خبر: 207552

نامه دانشجویان صنعت نفت به سازمان سنجش

متاسفانه نزدیک به 15 ماه است که وزارت نفت از انجام تعهداتش سر باز زده و در عمل این امتیاز ویژه را نادیده گرفته است. بدنبال این خلف وعده، سال گذشته دانشجویان این دانشگاه، نزدیک به ده روز متوالی دست به اعتصاب غذا زده تا خواسته ی برحق خویش را به گوش مسئولین ذیربط برسانند.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از دانشجویان صنعت در نامه ای به سازمان سنجش خواستار پیگیری وضعیت خود شدند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه  دانشجویان ایران»؛ متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر ابراهیم خدایی
ریاست محترم سازمان سنجش آموزش کشور
با  سلام و تحیات وافره؛

همانطور که مستحضرید، یکی از امتیازات ویژه دانشگاه صنعت نفت مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری در تمام مقاطع تحصیلی تا سال 1394، بند اولویت استخدام پس از فراغت از تحصیل در شرکت های تابعه وزارت نفت مطابق با قوانین مصوب وزارت نفت بوده است. 

متاسفانه نزدیک به 15 ماه است که وزارت نفت از انجام تعهداتش سر باز زده و در عمل این امتیاز ویژه را نادیده گرفته است. بدنبال این خلف وعده، سال گذشته دانشجویان این دانشگاه، نزدیک به ده روز متوالی دست به اعتصاب غذا زده تا خواسته ی برحق خویش را به گوش مسئولین ذیربط  برسانند.
 
در نتیجه ی این اعتراضات، از جانب مسئولین وزارت نفت و دانشگاه، وعده هایی مبنی بر حل مساله استخدام فارغ التحصیلان داده شد. در پی اعتماد دانشجویان به مسئولین و پس از گذشت قریب به هفت ماه از آن وعده ها، متاسفانه اکنون شاهد خلف وعده مجدد و عدم اجرای قوانین مصوب در رابطه با استخدام دانش آموختگان از سوی وزارت نفت می باشیم.
 
به همین منظور دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه در اعتراض به این موضوع تصمیم به تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی گرفته و اکنون دو هفته است که این تجمعات کماکان ادامه دارد. لازم به توضیح است که وزیر نفت در پاسخ به این اعتراضات در مصاحبات خبری و جلسات، به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که وزارت نفت هیچ گونه تعهدی نسبت به استخدام دانش آموختگان دانشگاه مطابق با بند ششم امتیازات مندرج در دفترچه آزمون سراسری ندارد.  
 
با توجه به اینکه این امتیازات در دفترچه راهنمای سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت، سازمان سنجش آموزش کشور را بعنوان یک سازمان حقوقی که با همکاری وزارت نفت اقدام به ایجاد انگیزش و پذیرش دانشجو در دانشگاه صنعت نفت نموده است، نسبت به این موضوع مسئول دانسته و درخواست پیگیری و ورود این سازمان به موضوع مذکور در جهت حل مشکل به وجود آمده را دارند.
 
در پایان، نظر به گذشت مدت زمانی نسبتا طولانی از اهمال حقوق اینجانبان، تقاضای جلسه ای فوری با حضور نمایندگان فارغ التحصیلان و نمایندگانی از سازمان سنجش آموزش کشور جهت طرح مشکل و حل آن را از این سازمان داریم.
 
دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
امیر
1395/05/30 - 12:23

سازمان سنجش خیلی میتونه به کمک دانشجوها بیاد.
مسعود نیک پور
1395/05/30 - 12:24

ما به حقمون میرسیم، رو سیاهیش میمونه واسه اونایی که جلو پامون سنگ مینداختن.
حق طلب
1395/05/30 - 12:24

با سلام
دانش آموزان نخبه را با بهترین رتبه های کنکور با وعده و عید جهت تحصیل در رشته ی نفت به دانشگاه نفت بردند و اکنون با خلف وعده ی وزیر نفت ، برنامه ها و امید های فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت را بر باد دادند. چنین بد عهدی های موجب سلب اعتماد قشر فرهیخته و جوانان نخبه به مسولین خواهد شد. لطفا جهت سریعتر احقاق حقوق این دانشجویان هماری فرمایید تا مرهمی بر دل این مظلومان باشد.
ناشناس
1395/05/30 - 12:26

سازمان سنجش باید پاسخگو باشه ما روز انتخاب رشته رو حرف سازمان سنجش حساب باز کردیم
ناشناس
1395/05/30 - 12:26

سازمان سنجش باید پای حرفش وایسه
بهنام
1395/05/30 - 12:27

سازمان سنجش عزیز تمام دانشجویان ایران به شما اعتماد دارند و مطمن هستند از آزمونا و ....که سازمان سنجش مجریش باشه اینم به نوعی تو دفترچه سازمان سنجش بوده قول وزارت نفت لطفا از صداقت و اعتماد ملت ایران به خودتون دفاع کنید
محمد
1395/05/30 - 12:32

دانشجوهای دانشگاه صنعت نفت با بهترین رتبه ها فقط به خاطر وعده استخدام و امریه این دانشگاه رو انتخاب کردن،ینی هیچکس پیدا نمیشه پیگیر حقوق این دانشجوهای نخبه باشه؟
ناشناس
1395/05/30 - 12:36

آخه اگه جوان بیچاره نتونه به دفترچه کنکور اعتماد کنه و بر اساس اون انتخاب رشته و دانشگاه کنه، دیگه باید به چه چیز اعتماد کنه؟ آخه چرا برنامه ریزی، جوانی و آینده یک جوان با یک تصمیم شب تا صبح یک وزیر باید نابود بشه؟ چه کسی پاسخ گوی به هدر رفتن جوانی و تلاش اوست؟
میثم نظری
1395/05/30 - 12:37

آخه چرا بین دستگاههای کشور هماهنگی نیست ما به امید وعده های داده شده تو دفترچه کنکور 6سال از عمرمون رو توی یه منطقه دور افتاده به امید استخدام تلف کردیم الانم جناب وزیر با سلیقه خودشون میگن من هیچ تعهدی نسبت به دانشگاه نفت ندارم.
منتقد جناب زنگنه
1395/05/30 - 13:05

من متوجه مشکل وزیر با دانشگاه نمیشم.همه جا حتی خود ایران برای افزایش بهره وری اقدام به دانشگاه اختصاصی برای خودشون کردند نمونه داخلی دانشگاهی که گز سکه،بانک پاسارگاد یا حتی گلرنگ دارن اونوقت اولویت استخدام رو از دانشگاه صنعت نفت میخوان بردارن واقعا خنده داره.
ناشناس
1395/05/30 - 13:15

سازمان سنجش بايد به مسئله ورود كنه
...
1395/05/30 - 13:22

ما براساس اطلاعیه ی سازمان سنجش این دانشگاه را انتخاب کردیم و حق خود را خواهیم گرفت.
کامران
1395/05/30 - 13:37

دفترچه کنکور سراسری،اساسنامه دانشگاه صنعت نفت و شرکت ملی نفت و سایت رسمی وزارت نفت حق استخدام تمامی دانش آموختگان گروه الف را به صراحت آورده است،هرگونه اقدامی غیر از آن غیر قانونی بوده و باید با آن برخورد شود
وحید
1395/05/30 - 15:03

ما خواستار اجرای بی کم و کاست قانون هستیم
مهدی
1395/05/30 - 15:16

سازمان سنجش که میدونه حق با بچه هاست چرا دخالت نمیکنه
دانشجو
1395/05/30 - 17:52

بر کسی پوشیده نیست که دانشجویان صنعت نفت از قدیم الایام به سختی وارد این دانشگاه شده اند و همه ی امیدشان به قولی بوده است که در دفترچه انتخاب رشته از قدیم الایام بوده است و این چیز جدیدی نیست.
حالا آقای مهندس عمران که نمیدونم که چه هیزم تری دانشجویان دانشگاه نفت به او فروخته اند دوباره مشکل سال 80 را بر سر دانشجویان صنعت نفت تکرار میکند.
با شروع دولت جدید و برگشتن به پست وزارت (که انشالله بعد این دولت، برود و نفرین ها ی دانشجویان صنعت نفت (دانشگاهیی که هرساله از بهترین دانشگاه ها fund میگیرند ) و کارکنان صنعت نفت را بیاشامد) دوباره گردن کلفتی و عهد شکنی میکند.
واقعا من به سلامتی ایشان شک دارم.
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top