تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/06/04 - 11:27
کد خبر: 207995

دانشگاه در هفته‌ای که گذشت؛

هفته پاییزی دانشگاه ها در تابستان

هفته پاییزی دانشگاه ها در تابستان

تابستان را دیگر نمی توان فصل تفریح و مسافرت و بازی و سرگمی دانست چرا که با روندی که دانشجویان و مسئولان در سال های نه چندان دور پیش گرفته اند، دیگر وقتی برای برنامه های تفریحی نمانده است، از این رو دانشجویان و دانش آموزان هر چه به پایان آن نزدیک می شوند بیشتر درگیر درس، دانشگاه، پروژه و امتحانات هستند و این کمبود زمانی بیشتر احساس می شود که هفته های پایانی آن از راه می رسد.

خبرنامه دانشجویان ایران: شاید بتوان تابستان را فصل بدون درس و کتاب در نظر گرفت اما با حضور ترم تابستانی، کنکور سراسری، کلاس های تقویتی آزاد و دیگر برنامه های متنوع درسی دیگر تفاوت چندانی با فصل های دانشگاهی ندارد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تابستان را دیگر نمی توان فصل تفریح و مسافرت و بازی و سرگمی دانست چرا که با روندی که دانشجویان و مسئولان در سال های نه چندان دور پیش گرفته اند، دیگر وقتی برای برنامه های تفریحی نمانده است، از این رو دانشجویان و دانش آموزان هر چه به پایان آن نزدیک می شوند بیشتر درگیر درس، دانشگاه، پروژه و امتحانات هستند و این کمبود زمانی بیشتر احساس می شود که هفته های پایانی آن از راه می رسد.

دانشگاه در هفته ای که گذشت بسیار شلوغ و پر رفت و آمد شد، از انتخاب واحد های سراسری و دانشگاه آزاد گرفته تا آغاز امتحانات ترم تابستانی و تحویل پروژه های مختلف و اردوهای جهادی نشست های تشکل های مختلف.

* پرداخت 7 نوع وام به دانشجویان دانشگاه‌ آزاد
دکتر فرید ذاکر، مدیرکل تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از پرداخت بیش از 7 نوع وام دانشجویی به دانشجویان این دانشگاه خبر داد. (جزئیات بیشتر از اینجـــــا)

* کاهش ۵۰ درصدی شهریه‌ رشته‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد
رئیس دانشگاه آزاد یزد از کاهش ۵۰ درصدی شهریه رشته‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد یزد خبر داد. (جزئیات بیشتر از اینجـــــا)

* رشد ۲۸ درصدی دانشجویان دکتری در سه سال
تعداد دانشجویان مقطع دکتری تخصصی در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ به بیش از ۹۴۰۰۰ نفر رسیده است. (جزئیات بیشتر از اینجـــــا)

*اعلام شهریه دوره‌های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی
شهریه دانشجویان دوره های کاردانی فنی و حرفه ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه علمی کاربردی برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ اعلام شد. (جزئیات بیشتر از اینجـــــا)

* سال تحصیلی حوزه تهران آغاز شد
معاون آموزشی حوزه علمیه تهران از آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خبر داد و گفت: کلاس های درس مدارس این حوزه از ابتدای شهریورماه آغاز شده است. (جزئیات بیشتر از اینجـــــا)

* آماری جالب از کنکور کاردانی و کارشناسی
مشاور عالی سازمان سنجش آمار نهایی داوطلبان حاضر و غایب در آزمون های کاردانی نظام جدید و کاردانی به کارشناسی سال ۹۵ را اعلام کرد. (جزئیات بیشتر از اینجـــــا)

* افزایش سرانه خوابگاهی دانشجویان علوم پزشکی تهران
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از افزایش سرانه خوابگاه دانشجویان این دانشگاه به 10 متر خبر داد و گفت: تمامی دانشجویان متقاضی خوابگاه مجردی دانشگاه علوم پزشکی تهران صاحب خوابگاه می‌شوند. (جزئیات بیشتر از اینجـــــا)

* اعلام جزئیات آزمون زبان دکتری تخصصی پیام نور
رئیس مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور جزئیات آزمون زبان دکتری تخصصی (ETPNU) مهرماه ۹۵ را اعلام کرد. (جزئیات بیشتر از اینجـــــا)

* ایران در تولید مقالات در رتبه اول جهان قرار دارد
معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم گفت: براساس آمارهای پایگاه ISI، ایران در تولید مقالات یک درصد دنیا که دارای بیشترین استناد است، در رتبه اول قرار دارد. (جزئیات بیشتر از اینجـــــا)

* گزارش وزارت علوم از تحصیل سفارشی «فریدون»
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ارجاع گزارش وزارت علوم درباره تحصیل سفارشی برادر رئیس جمهور به این کمیسیون خبر داد. (جزئیات بیشتر از اینجـــــا)

* فعال شدن سامانه نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر
مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان از فعال شدن سامانه نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر خبر داد و گفت: متقاضیان تا ۸ شهریور ماه برای ثبت نام فرصت دارند. (جزئیات بیشتر از اینجـــــا)

* کاهش شهریه برخی رشته های کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد
سخنگوی دانشگاه آزاد از شرایط و جزییات کاهش شهریه برخی از رشته های کاردانی و کارشناسی بدون آزمون این دانشگاه تا میزان حداکثر ۵۰ درصد شهریه نسبت به سال ۹۴ خبر داد. (جزئیات بیشتر از اینجـــــا)

* دریافت تسهیلات ارزی دانشجویان علوم پزشکی الکترونیکی شد
دریافت تسهیلات ارزی و غیرارزی به دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور در گروه علوم پزشکی به صورت الکترونیکی انجام می گیرد. (جزئیات بیشتر از اینجـــــا)

* پذیرش ۴۹۷ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تهران
دانشگاه علوم پزشکی تهران با اجرای برنامه همکاری مشترک با چهار دانشگاه از کشورهای ایتالیا، استرالیا و مدیترانه شرقی قبرس، کارشناسی ارشد «دوراپزشکی» را برای اولین بار ایجاد می کند. (جزئیات بیشتر از اینجـــــا)

* میزان افزایش اجاره‌بهای خوابگاه‌های دولتی
رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به رتبه‌بندی خوابگاه‌های دولتی درمورد نرخ اجاره بهای این خوابگاه‌ها اظهار کرد: اجاره‌بهای خوابگاه‌هایی که در رتبه‌های مختلف قرار گرفته‌اند به طور متوسط 5 درصد افزایش خواهد داشت. (جزئیات بیشتر از اینجـــــا)

فرداشب؛ آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور 95
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهلت انتخاب کد رشته های تحصیلی کنکور سراسری ۹۵ ساعت ۲۴ فردا یکشنبه ۳۱ مرداد پایان می پذیرد و این مهلت تمدید نخواهد شد. (جزئیات بیشتر از اینجـــــا)

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top