تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/05/31 - 17:14
کد خبر: 207661

کاهش ۵۰ درصدی شهریه‌ رشته‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد

وی در پاسخ به سئوال دیگر مهر در مورد آمار فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد یزد اظهار داشت: تاکنون ۴۵ هزار نفر در رشته های مختلف تحصیلی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که سه هزار نفر از این آمار مربوط به سال گذشته بوده است.

خبرنامه دانشجویان ایران:  رئیس دانشگاه آزاد یزد از کاهش ۵۰ درصدی شهریه رشته‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد یزد خبر داد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از مهر، معصومه طباطبایی، ظهر امروز در نشستی خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد شهریه‌های دانشگاه آزاد اظهار داشت: در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، افزایش شهریه از صفر تا ۱۵ درصد بسته به رشته تحصیلی در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

وی بیان کرد: بر اساس بخشنامه صادر شده در مقاطع کاردانی و کارشناسی نیز تا ۵۰ درصد در رشته های خاص، با کاهش شهریه مواجه خواهیم بود.

طباطبایی با بیان اینکه شهریه دانشگاه آزاد در بسیاری موارد همسان با شهریه برخی دانشگاه‌های دیگر است، افزود: در بسیاری موارد نیز بالاتر بودن شهریه‌ها چندان قابل توجه نیست اما قالب مردم گمان می کنند شهریه های دانشگاه آزاد بسیار بالاتر از دانشگاه‌های دیگر است.

وی در پاسخ به سئوال دیگر مهر در مورد آمار فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد یزد اظهار داشت: تاکنون ۴۵ هزار نفر در رشته های مختلف تحصیلی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که سه هزار نفر از این آمار مربوط به سال گذشته بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یکی از اصلی ترین برنامه های این دانشگاه به عنوان برنامه چشم انداز بیان کرد: پیش بینی یک واحد بین الملل انجام و کلیات آن تصویب شده و امیدواریم تا پایان شهریور نتیجه قطعی آن مشخص شود.

وی همچنین از حرکت دانشگاه آزاد یزد به سمت پژوهش محور شدن خبر داد و افزود: در این راستا آزمایشگاه دانشگاه آزاد یزد به سامانه آزمایشگاه‌های آزاد متصل شده تا از این طریق امکان دسترسی پژوهشگران به تجهیزات آزمایشگاهی دیگر دانشگاه‌ها فراهم باشد ضمن اینکه آزمایشگاه دانشگاه آزاد یزد به آزمایشگاه همکار استاندارد تبدیل شده است.

طباطبایی از تلاش برای ایجاد مراکز رشد و استقرار شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه آزاد یزد خبر داد و افزود: ایجاد چنین واحدهایی علاوه بر تسهیل راه تبدیل ایده به ثروت، شرایط مهارت آموزی دانشجویان نیز فراهم می شود.

دانشگاه آزاد یزد هم اکنون با ۱۴ هزار دانشجو در سراسر استان یزد مشغول فعالیت است

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال
استقلال همچنان در صدر/ کامبک لحظات پایانی استقلال مقابل ذوب آهن
سرمربی پرسپولیس: می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم
جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
حاشیه بازی استقلال مقابل ذوب آهن
ترابی: اورنوف فوق العاده است
نامه تاج به وزیر ورزش و جوانان درمورد فصل آینده لیگ برتر
نمایشگاه مجازی کتاب آغاز به کار کرد
اولین داروی رشد مجدد دندان وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود
لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا به دلیل اعتراضات
حماس: آماده مقابله با هر گونه حمله اسرائیل به «رفح» هستیم
موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه
گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره رفح
برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
رشد ۱۸ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز
تامین ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
حاشیه بازی پرسپولیس مقابل نساجی
تساوی سپاهان مقابل استقلال خوزستان
معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان
تصمیم‌های داور بازی نساجی و پرسپولیس تایید شد
ارتش ۱۰ نفره پرسپولیس با برد مقابل نساجی موقتا صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top