تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/06/08 - 11:07
کد خبر: 208422

برای داوطلبین ارشد که تا چندساعت دیگر قبول می‌شوند؛

ارشدالورودهای جدید!

ارشدالورودهای جدید!

حالا دیگر رتبه‌های کنکور مشخص شده و بسیاری از داوطلبین از همان اعلام نتایج اولیه و حتی پیش از انتخاب واحد می‌دانستند که قبول می‌شوند یا نه! برخی دیگر نیز نظرشان را برای رشته تحصیلی عوض کردند و در انتظار نتایج نهایی‌اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: نتایج آزمون کارشناسی ارشد سال 95 تا چند ساعت دیگر اعلام می‌شود و داوطلبان فرصت زیادی تا تصمیم نهایی و مراجعه به دانشگاه و ثبت‌نام ندارند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کنکور کارشناسی ارشد می‌تواند استرس و سختی‌های به مراتب ببیشتری نسبت به کنکور کارشناسی برای داوطلبانش به همراه دارد.

دانشجویانی که یکبار پروسه آزمون سراسری را چهار یا پنج سال قبل طی کرده و وارد دانشگاه شدند و 8 یا 9 ترم هم درس خوانده‌اند، دوباره خود را در مسیر آزمون سراسری اما اینبار در مقطع ارشد قرار داده‌اند و امروز به مراحل پایانی آن رسیده‌اند.

استرس و فشار برای دانشجویی که چهار سال در یک دانشگاه درس خوانده و تقریبا آشنایی نسبی نسبت به دانشگاه‌های دیگر، رشته‌های گوناگون و شرایط تحصیل در دانشگاه‌های مختلف بدست آورده است، بیشتر است.

داوطلبی که وقتی سر جلسه آزمون حاضر می‌شود با تمام پیش زمینه‌های فکری که قرار است کجا قبول شود، با چه شرایطی درس بخواند و چه امکاناتی در انتظار او خواهد بود، موانع سختی را پیش روی خود می‌بیند.

هرچند که آزمون کارشناسی ارشد سال 95، از چند حیث با آزمون سال‌های قبل متفاوت است؛ این آزمون به فاصله 15 ماه از آزمون ارشد سال 94 برگزار شد و داوطلبان شرکت کننده، سه ماه بیشتر فرصت مطالعه و تست زنی داشتند.

همین موضوع، در کنار ایجاد فرصت برای داوطلبان که از این فرصت اضافی، استفاده بهینه‌ای کردند، رقابت در رتبه‌های برتر این آزمون را حساس تر می‌کرد.

سال 94 هیچ آزمون ارشدی برگزار نشد. چون تا سال 94، آزمون‌های کارشناسی ارشد، هر سال، در بهمن سال قبلش برگزار می‌شد.

مقیاس رتبه‌بندی و تشخیص رتبه خوب و بد برای داوطلبان کنکور ارشد، با آزمون سراسری کارشناسی تفاوت‌های بسیاری دارد و عمده دلیل آن، تنوع رشته‌ها و ظرفیت کم پذیرش است؛ در کتنکور کارشناسی، رتبه دو یا سه رقمی، بسیار عالی است اما در کارشناسی ارشد حتی ممکن است رتبه‌های دو رقمی هم اقبالی برای قبولی نداشته باشند.

حالا دیگر اما آزمون ارشد به مرحله پایانی رسیده است. چند ساعت دیگر معلوم می‌شود که داوطلب در کدام دانشگاه قبول شده و فرصت چندانی هم برای تصمیم‌گیری ندارد. چند روز تا زمان ثبت‌نام و چند روز دیگر هم تا آغاز ترم جدید.

چشم به هم بزنید سر کلاس نشستید و امتحانات میان‌ترم از راه می‌رسند، بلافاصله بعد از آن هم امتحانات پایان‌ترم؛ خوبی ارشد این است که به همین سرعت، ترم آخر می‌شود و باید فکری به حال پایان نامه بکنید.

برای دانشجویان ارشد، دیگر لازم به توضیح نیست که چگونه باید مراحل ثبت‌نام را طی کنند، حتی احتمالا از امکانات رفاهی و نیازمندی‌های دانشجویی که دانشگاه‌ها در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند نیز مطلع باشند اما نکته‌ها و مورادی هم هست که می‌تواند برای دانشجویان جدیدالورود ارشد، جذاب باشد.

اگر در دانشگاه جدیدی قبول شده باشند، آگاهی کامل از نقشه دانشگاه، محل دانشکده‌ها، سلف، ساختمان مرکزی، استخر و سالن‌های ورزشی، مسجد و ... حتما برای دانشجویان جدیدالورود ارشد جذاب است.

حالا دیگر رتبه‌های کنکور مشخص شده و بسیاری از داوطلبین از همان اعلام نتایج اولیه و حتی پیش از انتخاب واحد می‌دانستند که قبول می‌شوند یا نه! برخی دیگر نیز نظرشان را برای رشته تحصیلی عوض کردند و در انتظار نتایج نهایی‌اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top