تاریخ انتشار: شنبه 1395/06/27 - 12:44
کد خبر: 210226

نتایج آزمون دستیاری امروز اعلام می شود

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: ۳۳۹۰ نفر در آزمون دستیاری(پزشکی تخصصی) امسال قبول شده اند و نتایج نهایی این آزمون تا بعد از ظهر امروز شنبه ۲۷ شهریور اعلام می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: ۳۳۹۰ نفر در آزمون دستیاری(پزشکی تخصصی) امسال قبول شده‎اند و نتایج نهایی این آزمون تا بعد از ظهر امروز شنبه ۲۷ شهریور اعلام می‎شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نسیم آنلاین، حسین پورکاظمی گفت: آزمون دستیاری تخصصی پزشکی (آزمون ورود پزشکان عمومی به دوره تخصصی) 9 اردیبهشت امسال با شرکت 14 هزار و 93 پزشک عمومی در سراسر کشور برگزار شد.

وی افزود: نتایج اولیه این آ زمون به عنوان افراد مجاز به انتخاب رشته در 16 مرداد اعلام شد و شش هزار و 974 نفر انتخاب رشته کردند.

رئیس مرکز سنجش آزموش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ظرفیت نهایی آزمون دستیاری امسال حدود 250 نفر نسبت به سال گذشته بیشتر شده است و در مجموع سه هزار و 390 نفر به عنوان قبول شدگان نهایی از مهر امسال در رشته های تخصصی پزشکی وارد دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان های آموزشی می شوند.

پورکاظمی افزود: مطابق مصوبه مجلس حدود 30 درصد از ظرفیت نهایی آزمون دستیاری سهمیه بومی مناطق محروم است و در صورتی داوطلبان این مناطق حد نصاب نمره را کسب کنند، می توانند با استفاده از این سهمیه وارد دوره های دستیاری تخصصی شوند.

وی گفت: احتمال می دهیم با توجه به وضعیت نمرات داوطلبان مناطق محروم، ظرفیت سهمیه بومی مناطق محروم در این مرحله از اعلام نتایج تکمیل نشود و در آینده در مرحله تکمیل ظرفیت این ظرفیت تکمیل شود.

رئیس مرکز سنجس آموزش پزشکی افزود: 25 درصد ظرفیت پذیرش رشته‎های دستیاری نیز به ایثارگران، رزمندگان و فرزندان شهدا اختصاص دارد که البته باید حد نصاب حداقل نمره را کسب کنند.

پورکاظمی گفت: اگر ظرفیت سهمیه ایثارگران و رزمندگان تکمیل نشود، می توانیم بخشی از آن را به سهمیه آزاد اختصاص دهیم اما در مورد سهمیه بومی مناطق محروم طبق قانون نمی توانیم این سهمیه را به داوطلبان آزاد بدهیم به همین علت این سهمیه در مرحله تکمیل ظرفیت، پر می شود.

وی افزود: تمام سهمیه‎های ذکر شده جزو همان ظرفیت نهایی سه هزار و 390 نفر است و سهمیه اضافه در دانشگاه‎های علوم پزشکی نداریم، تنها سهمیه‌های اضافه مربوط به دانشجویان ممتاز و سهمیه بورسیه ارتش است که تعداد همه آنها به 100 نفر نمی رسد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top