تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/06/28 - 14:04
کد خبر: 210326

طرح جدید یک نماینده برای رفع مشکل سربازی

او همچنین درباره ساختار فعلی خدمت سربازی افزود:« به نظر من سیستم سربازی در کشور ما باید دستخوش اصلاحات اساسی شود. در حال حاضر بیش از 130 کشور در جهان دیگر خدمت سربازی اجباری ندارند و در منطقه ما هم فقط کویت و آن هم برای یک سال خدمت اجباری دارد.با توجه به تهدیدات امنیتی پایدار کشور، بحث سربازی هم باید به صورت پایدار برنامه ریزی شود.»

خبرنامه دانشجویان ایران: نماینده مجلس گفت: اصلاح ساختار سربازی مخالفین زیادی دارد و نیازمند چانه زنی در درون و بیرون مجلس است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو؛ حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در گفت‌وگویی در خصوص حقوق اندک سربازان وظیفه گفت:« اولین بار این بحث افزایش حقوق سربازان در مجلس هشتم مطرح شد و این رقم از حدود 20 هزار تومان به 80 هزار تومان رسید.ماده 49 قانون خدمت وظیفه عمومی هم در همان زمان مطرح شد ولی به دلیل مشکلات موجود، به مرحله اجرا نرسیده است.»

او همچنین درباره ساختار فعلی خدمت سربازی افزود:« به نظر من سیستم سربازی در کشور ما باید دستخوش اصلاحات اساسی شود. در حال حاضر بیش از 130 کشور در جهان دیگر خدمت سربازی اجباری ندارند و در منطقه ما هم فقط کویت و آن هم برای یک سال خدمت اجباری دارد.با توجه به تهدیدات امنیتی پایدار کشور، بحث سربازی هم باید به صورت پایدار برنامه ریزی شود.»

فلاحت پیشه در خصوص طرح جایگزین پیشنهادی برای خدمت سربازی گفت:« در حال حاضر سربازان در مدت دو تا سه ماه به پادگان ها و مناطق مرزی می روند و آموزش می بینند و بعد به حال خود رها می شوند. در حالی که به نظر من باید سربازی به صورت «پیمانی»باشد. یعنی قرارداد امضا شود و سرباز به مدت پنج سال با بهره مندی کامل از حقوق و مزایا مشغول به خدمت شود. در این طرح مدت زمان آموزش هم به 9 ماه تا یک سال افزایش خواهد یافت. ما در مجلس گذشته طرحی را برای تبدیل 10 درصد از ظرفیت سربازی کشور به نیروی پیمانی در هر سال تا پایان چشم انداز 20 ساله ارائه کردیم که متاسفانه در کمیسیون فقط 6 رای آورد. اصلاح ساختار سربازی مخالفین زیادی دارد و نیازمند چانه زنی درون و بیرون مجلس است.»

او همچنین خاطرنشان کرد که با روند فعلی سربازی در کشور مخالف است آن را نیازمند اصلاحات جدی برای حذف سربازی اجباری می داند. 
 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top