تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/06/31 - 11:29
کد خبر: 210552

گزارشی از دانشجویان جهادگر علویون در مازندران؛

دانشجویانی که زکات علم‌شان را در اردوهای جهادی می‌پردازند +عکس

دانشجویانی که زکات علم‌شان را در اردوهای جهادی می‌پردازند +عکس

در کنار گروه‌های جهادی که این روزها دیگر ساعات و دقایق پایانی‌شان را طی می‌کنند و دانشجویان قرار است دوباره به سر کلاس‌ها برگردند، 280 دانشجوی جهادگر بسیجی دانشگاه مازندران در قالب گروه جهادی علویون به مناطق محروم استان مازندران رفتند.

خبرنامه دانشجویان ایران: در کنار گروه‌های جهادی که این روزها دیگر ساعات و دقایق پایانی‌شان را طی می‌کنند و دانشجویان قرار است دوباره به سر کلاس‌ها برگردند، 280 دانشجوی جهادگر بسیجی دانشگاه مازندران در قالب گروه جهادی علویون به مناطق محروم استان مازندران رفتند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ۲۸۰ نفر از دانشجویان جهادگر دانشگاه مازندران در قالب گروه جهادی علویون از ۲۱ مرداد ماه تا ۱۰ شهریور ماه  در روستا کالیکلا منطقه لفور شهرستان شیرگاه و ۵ شهریور تا ۲۵ شهریور ۹۵ در روستا های درزیکلا کوچک و شریعت کلا و سنگ چی و مطهر شهرستان بابل برای فعالیت در مناطق محروم استان مازندران اعزام شدند.

علی زرودی مسئول گروه جهادی علویونِ بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران در این باره به خبرنگار ما گفت: این گروه در زمینه‌های عمرانی، اشتغال‌زایی، فرهنگی، آموزشی و پزشکی و درمانی به فعالیت پرداختند.

مسئول کانون جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران، با بیان اینکه اشتغال‌زایی مهم‌ترین برنامه این گروه در مناطق محروم است، تصریح کرد: آموزش در حوزه پرورش مرغ‌های بومی، زنبور عسل، قارچ و فعالیت‌های درآمدزا، از جمله اقدامات گروه جهادی علویون می‌باشد.

گفتنی است در بخش عمرانی نیز ساخت دو منزل (خانه) برای یک خانواده مستضعف و دیگری ساخت خانه ۵۲ متری برای یک خانم در روستا درزی کلا کوچک که توسط طوفان اخیر ویران شده، از جمله اقدامات عمرانی این گروه است.

برگزاری یادواره شهدا، دعای عرفه، مسابقات فرهنگی، کلاس‌های آموزشی و همچنین ویزیت رایگان برای روستائیان و واکسیناسیون دام‌ها، از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی علویون طی این دو ماه بود.

 زرودی در بخش دیگری نیز با بیان اینکه دانشجویان جهادگر خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند، اظهار کرد: اردوهای جهادی ساختار مشخصی ندارند و اداره آنها بر عهده خود دانشجویان است که با تخصص خود در عرصه‌های مختلف خدمت می‌کنند.

دانشجویان نیز معتقدند روستاهای محل برگزاری این اردوها، دانشگاه‌هایی برایشان هستند؛ دانشجویانی که در این اردوها شرکت می‌کنند، به‌نوعی زکات علم خود را می‌پردازند و خدمت به مردم را سرلوحه خود قرار می‌دهند.

سایر تصاویر مربوط به این اردوی جهادی را در ادامه می‌بینید:

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top