تاریخ انتشار: شنبه 1395/07/10 - 08:52
کد خبر: 211431

در گفتگو با مسئول شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد:

نماز جمعه؛ پیشنهاد طلایی رهبر انقلاب که جریان دانشجویی را از رکود خارج کرد

نماز جمعه؛ پیشنهاد طلایی رهبر انقلاب که جریان دانشجویی را از رکود خارج کرد

وحید شورابی گفت: اکثر وقت فعالان دانشجویی به join ,forward ,left در تلگرام سپری می شود! در حالی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان در سال 91 فرمودند: «سطح معرفت خود را مطالب سایتها،‌ وبلاگها و اینجور مسائل قرار ندهید».

خبرنامه دانشجویان ایرانبعد از دیدار رمضانیه دانشجویان با رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های ایشان بود که سخنرانی نماینده تشکل‌های دانشجویی در تریبون نماز جمعه پا گرفت و این روزها به اوج خود رسیده است.

وحید شورابی، مسئول شورای هماهنگی بسیج دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد، در این باره در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گفت: متاسفانه، کارکرد تعداد قابل توجهی از تشکل‌های دانشجویی به مرور اخبار روز تنزل یافته و به جای اینکه این تشکل ها کنش‌گر و مبداء تحولات در جامعه باشند، منتظرند تا ببینند سوژه روز رسانه چیست تا در واکنش به آن نهایتا یک اعلام موضع انجام دهند!

این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به فضای مجازی به خصوص در سال‌های اخیر با ظهور شبکه‌های اجتماعی که دانشجو و هر انسانی را سطحی بار می آورد، ابراز عقیده کرد: این فضا تشدید شده است و اکثر وقت فعالان دانشجویی به  join ,forward ,left  در تلگرام سپری می شود! در حالی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان در سال 91 فرمودند: "سطح معرفت خود را مطالب سایتها،‌ وبلاگها و اینجور مسائل قرار ندهید".

وی خاطرنشان کرد: این توصیه رهبری در حالی مطرح شد که در آن زمان شبکه‌های اجتماعی به فراگیری امروز نبود. حال اما می‌بینیم که سطح معرفت از سایتها و وبلاگ ها به تلگرام تنزل یافته است.

شورابی ضمن تاکید بر سطحی شدن معرفت جریان دانشجویی که ناشی از حضور افراط گونه فعالان آن در فضای مجازی است، خطر دیگری که جنبش دانشجویی را تهدید می‌کند، اینگونه عنوان کرد: سردرگمی در کانال‌های خبری و تحلیلی به این جریان تحمیل می‌شود؛ این سردرگمی که ناشی از ارسال انبوه اخبار و اطلاعات است، بسیاری دانشجویان انقلابی را به انفعال کشانده است. این فضا ابتکار عمل را از دست دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی گرفته و تمام ظرفیت این جریان دائما در حال واکنش نشان دادن به مسائل کلی و کلان جامعه است. در واقع حرکت جریان دانشجویی این روز ها تابعی از کانال های تلگرامی است!

مسئول شورای هماهنگی بسیج دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد در ادامه گفت: وقتی می‌گویند دانشجو قشر پیش‌رو جامعه است، یعنی مبداء تحولات بودن را از او انتظار دارند. این پیشروی و پیش رو بودن با کنش‌گرایی ایجاد خواهد شد.

وی با توجه و نگاه به شرایط فعلی پیشنهاد داد که تشکل‌های دانشجویی با مطالعه مسائل استانی و شهری که حیات خلوت مدیران میانی کشور است و هیچ نقد و بازخواست و پاسخگویی تاکنون از آنان نشده است، جنبش دانشجویی را وارد فاز کنش گرایی کنیم. قطعا وقتی دانشجویان مشکلات استانها و شهر ها را به رخ مسئولین آن بکشند می‌توانند دغدغه این روزهای خود که چگونه با مردم ارتباط برقرار کنیم را تا حدودی برطرف کنند.

شورابی، استفاده از تریبون نمازجمعه، جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی، نشریات دانشجویی و انعکاس آن در فضای مجازی را در راستای حل مشکلات و معضلات شهری و استانی دانست و خاطرنشان کرد که جریان غرب‌گرا هیچ هنری برای اداره کشور را ندارد. استفاده حداکثری از این ظرفیت و فریاد مشکلاتی که مردم در محل زندگی خود با آن دست و پنجه نرم می کنند، جریان دانشجویی را از رکود خارج کرده و آن را به کنش‌گرایی که لازمه جریان سازی و گفتمان سازی در جامعه است تبدیل خواهد کرد و از انفعال و رکود خارج خواهد نمود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top