تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/08/03 - 11:14
کد خبر: 213814

لزوم جلوگیری از «دولتیزاسیون» شدن پدیده اربعین؛

سفر «اربعین 95» چقدر آب می‌خورد؟ +جدول هزینه‌ها

سفر «اربعین 95» چقدر آب می‌خورد؟ +جدول هزینه‌ها

زیارت اربعین، از آن جهت که بسیار ارزان است، مورد توجه جوانان علی‌الخصوص دانشجویان قرار می‌گیرد و هرساله بسیاری از دانشجویان، از این طریق برای اولین بار کربلایی می‌شوند. در این بین، با توجه به حضور میلیونی ایرانیان در این کنگره عظیم جهانی، نهادهای مختلفی در داخل کشور تلاش می‌کنند تا زوار اربعین با کمترین اتلاف وقت، سفر خود را انجام دهند.

خبرنامه دانشجویان ایران: باید توجه داشت که آغازگر این حرکت عظیم و معنوی کسی جز مردم نبوده‌اند و هیچ سازمان و نهادی حق مصادره کردن آن را ندارد و اگر قرار باشد تقدیر و تشکری انجام شود، قطعا مردم لایق این تقدیر خواهند بود که با وجود مشکلات فراوان اقتصادی و تبلیغات گسترده ضددینی شبکه‌های ماهواره‌ای، دعوت امام خود را لبیک می‌گویند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کم کم به ایام اربعین حسینی نزدیک می‌شویم و عاشقان و شیفتگان اباعبدالله الحسین(ع) خود را برای زیارت آن حضرت در قالب پیاده‌روی آماده می‌‌‌کنند، قطعا رفتن به چنین سفری برای شیفتگان آن حضرت، سفری رؤیایی است که هر سختی را بر جان می‌‌خرند تا به فیض عظیم آن زیارت نائل شوند،. عده‌ای سفر هوایی را انتخاب می‌کنند و عده‌ای دیگر نیز از طریق مرزهای زمینی خود را به نجف اشرف می رسانند تا در پناه مولایشان امیرالمومنین، به سمت کربلای حسینی حرکت کنند.

زیارت اربعین، از آن جهت که بسیار ارزان است، موردتوجه جوانان علی‌الخصوص دانشجویان قرار می گیرد و هرساله بسیاری از دانشجویان، از این طریق برای اولین بار کربلایی شده‌اند. در این بین، با توجه به حضور میلیونی ایرانیان در این کنگره عظیم جهانی، نهادهای مختلفی در داخل کشور تلاش می‌کنند تا زوار اربعین با کمترین اتلاف وقت، سفر خود را انجام دهند. شهرداری تهران با انتقال اتوبوس‌های شرکت واحد به عراق و حمل و نقل رایگان زوار، سازمان حج و زیارت در صدور روادید، نیروی انتظامی در صدور گذرنامه، پلیس راه در کاهش گره‌های ترافیکی جاده‌های کشور و... کمک رسانی می کنند و بستر مناسبی را برای حضور زوار در این مراسم فراهم می کنند.

با وجود این تسهیلات اما هر ساله برخی نهادها به بهانه‌های مختلفی مترصد افزایش هزینه‌های سفر اربعین می شوند و بدین ترتیب زوار اربعین و علی‌الخصوص جوانان را آزرده خاطر می‌نمایند. البته برخی از هزینه‌های این سفر(مثل هزینه روادید، هزینه صدور گذرنامه و...) ضروری و غیرقابل حذف است اما برخی هزینه‌ها(مثل هزینه اتوبوس، هزینه پارکینگ‌های مرزی و...) با رایزنی مسئولان قابل حل و کاهش است. در جدول زیر هزینه هایی که یک دانشجو برای حضور در پیاده روی اربعین انجام دهد آمده است:

موضوع هزینه(تومان)
صدور گذرنامه 110000 (اطلاعات بیشتر)
صدور ویزا 140000
حق الزحمه کارگزاری 10000 (اربعین 94)
بیمه (اجباری) 25000
هزینه حمل و نقل تا مرز مهران(از تهران) 130000 (اربعین 94)
هزینه پارکینگ(ویژه خودروهای شخصی) 30000 (اربعین 94)

هزینه‌هایی چون هزینه بنزین مصرفی(ویژه خودروهای شخصی)، هزینه های حمل و نقل در کشور عراق و... سایر هزینه‌هایی است که ممکن است در این سفر پیش بیاید و هزینه‌ها را برای اقشار بی درآمد و کم درآمد افزایش دهد. البته امکان دارد افرادی بخواهند با کاروان به این سفر مشرف شوند، که در این صورت با توجه به تسهیلات و تمهیداتی که کاروان ها در نظر می گیرند، معمولا سفر گران‌تر(معمولا بیش از 500000 تومان) خواهد شد.

باید توجه داشت که آغازگر این حرکت عظیم و معنوی کسی جز مردم نبوده‌اند و هیچ سازمان و نهادی حق مصادره کردن آن را ندارد و اگر قرار باشد تقدیر و تشکری انجام شود، قطعا مردم لایق این تقدیر خواهند بود که با وجود مشکلات فراوان اقتصادی و تبلیغات گسترده ضددینی شبکه‌های ماهواره‌ای، دعوت امام خود را لبیک می‌گویند. بنابراین مسئولان باید خدمت به چنین مردمی را وظیفه خود بدانند و از «دولتیزاسیون» شدن آن خودداری کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top