تاریخ انتشار: شنبه 1395/08/08 - 20:46
کد خبر: 214461

در دانشگاه صنعت نفت برگزار شد؛

تجمع اعتراضی دانشجویان پیرامون قراردادهای نفتی

ظهر امروز شنبه 8 آبان ماه جمعی از دانشجویان صنعت نفت آبادان با تجمع در صحن این دانشگاه با عنوان کرسنت چند سنت نسبت به قراردادهای نفتی همچون کرسنت و IPC اعتراض کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشجویان تجمع کننده با در دست داشتن دست نوشته هایی همچون «چگونه پاسخ نسل آینده را می دهید» مدعی شدند که قراردادهای نفتی منافع ملی را نشانه گرفته است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این تجمع با قرائت بیانیه ای پایان یافت.

تجمع اعتراضی دانشجویان پیرامون قراردادهای نفتی

متن کامل این بیانیه به این شرح است:

ای مالک! همانا زمامداران را خواص و نزدیکانی است که خودخواه و چپاولگرند و در معاملات انصاف ندارند. ریشه ستمکاری‌شان را با بریدن اسباب آن بخشکان و به هیچ کدام از اطرافیان و خویشاوندانت زمین را واگذار مکن و به‌گونه‌ای با آنان رفتار کن که قراردادی به سودشان منعقد نگردد که به مردم زیان رساند. نهج البلاغه نامه 53

ای دانشجو! بیداری؟
برخیز و بنگر که چگونه دارایی و ثروت کشورت را به یغما برده اند.

همین روزها رای نهایی دادگاه لاهه صادر می‌شود. همان دادگاهی که به خاطر شکایت طرف اماراتی در پرونده مربوط به قرارداد نفتی مابین شرکت ملی نفت ایران و امارات متحده عربی، در لاهه در جریان است. همان قرارداد 25 ساله ای که از زمان انعقاد آن، همواره مورد اعتراض برخی نخبگان سیاسی و اقتصادی و نهادهای امنیتی و نظارتی از جمله دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی، جناب آقای دکتر روحانی بود.

همان قراردادی که طی آن گاز ترش میدان سلمان بر خلاف مصوبه شورای اقتصاد و بر خلاف موافقت نامه فیمابین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شرکت ملی نفت ایران، به جای انتقال به عسلویه و فراوری و شیرین سازی، به میدان مبارک فرستاده و به ثمن بخس به شرکت کرسنت پترولیم فروخته شد. همان قرارداد 25 ساله که طی آن در 7 سال اول گاز بر پایه قیمت هر بشکه نفت خام 18 دلار فروخته شد. آن هم در شرایطی که خود کشور امارات 4 برابر این قیمت را برای خرید گاز به قطر می پرداخت ونیز همزمان، روسیه گاز خود را 13 برابر این قیمت به اروپا صادر می کرد.

هزینه براورد شده برای خسارت پرداختی در دادگاه لاهه حدودا 18 میلیارد دلار است. یعنی به ازای هر ایرانی بیش از 900 هزار تومان، یعنی 22 برابر فساد 3 هزار میلیاردی، یعنی 4 برابر مبلغی که به لطف برجام قرار بود به این کشور بازگردد. یعنی مبلغ مورد نیاز برای پرداخت 20 کاه یارانه مردم. آن هم در شرایطی که طبق فرموده سخنگوی دولت، برای پرداخت هر ماه آن دولت عزا می گیرد! به راستی این جریمه را چه کسی باید بپردازد؟ آیا این خسارت جز از بیت المال مسلمین باید پرداخت شود؟ و سوال اساسی تر آنکه مسببان این ضرر هنگفت به کشور در حال حاضر کجایند؟

حال اما ژنرال و سربازان به دنبال قرارداد جدید نفتی موسوم به IPC هستند. باز شرکت های خارجی و باز یک قرارداد نفتی 25 ساله! آیا حق می دهید نگران باشیم؟

ما دانشجویان اثبات کرده ایم که هر زمانی پای منافع ملت و تاراج بیت المال وسط باشد، با هیچ شخص و جناحی هیچگونه تعارفی نداریم. ما دانشجویان این مرز و بوم از ریاست محترم جمهوری انتظار داریم مسببان این قرارداد ننگین و خطاکاران و مفسدین این پرونده را بدون در نظر گرفتن هیچگونه ملاحظه ای توبیخ کرده و همچون حضرت روح الله با ایشان برخورد انقلابی کرده و ایشان را در هر جایگاه و مسندی که هستند برکنار کنند. ونیز از قوه قضائیه و دیگر نهادهای نظارتی می خواهیم، مسببان این ضرر هنگفت به کشور را شناسایی کرده و در اسرع وقت ایشان را محاکمه کرده و همچون علی(ع) با ایشان برخورد کنند.

و در پایان نیز رئیس جمهوری را به سخنی از مولای متقیان(ع) خطاب به مالک اشتر ارجاع می دهیم:

ای مالک.... بدترین وزیران تو، وزیرى است که وزیر بدکاران پیش از تو بوده است و شریک گناهان ایشان. مبادا که اینان همراز و همدم تو شوند ، زیرا یاور گناهکاران و مددکار ستم پیشگان بوده ‏اند؛ در حالى که تو مى ‏توانى بهترین جانشین را برایشان بیابى از کسانى که در رأى و اندیشه و کاردانى همانند ایشان باشند؛اما بار گناهى چون بار گناه آنان بر دوش ندارند، از کسانى که ستمگرى را در ستمش و بزهکارى را در بزهش یارى نکرده باشند. (نهج البلاغه نامه 53)

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشکده نفت آبادان

تصاویر این تجمع را در ادامه می بینید:

تجمع اعتراضی دانشجویان پیرامون قراردادهای نفتی

تجمع اعتراضی دانشجویان پیرامون قراردادهای نفتی

تجمع اعتراضی دانشجویان پیرامون قراردادهای نفتی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top