تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/09/09 - 12:48
کد خبر: 217756

جلسه اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با محمدرضا عارف؛

نتیجه رویکرد سیاست‌زده در مواجه با فساد اقتصادی رجز خوانی رسانه‌ای و تیترهای عوام فریبانه است +عکس

نتیجه رویکرد سیاست‌زده در مواجه با فساد اقتصادی رجز خوانی رسانه‌ای و تیترهای عوام فریبانه است +عکس

در این جلسه، ابوالفضل مظاهری، دبیر واحد تشکیلات و پیام مرادی، دبیر واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، مواضع و نقطه نظرات خود در خصوص مشی جریانات و احزاب سیاسی در انتخابات پیش رو و چارچوب‌های ترسیمی به عنوان دولت آینده را به نمایندگی از اعضای شورای مرکزی و دفاتر زیر مجموعه این اتحادیه دانشجویی در سراسر کشور را برای محمدرضا عارف بیان کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید و معاون اول دولت اصلاحات دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این جلسه، ابوالفضل مظاهری، دبیر واحد تشکیلات و پیام مرادی، دبیر واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، مواضع و نقطه نظرات خود در خصوص مشی جریانات و احزاب سیاسی در انتخابات پیش رو و چارچوب‌های ترسیمی به عنوان دولت آینده را به نمایندگی از اعضای شورای مرکزی و دفاتر زیر مجموعه این اتحادیه دانشجویی در سراسر کشور را برای محمدرضا عارف بیان کردند.

پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در این دیدار با تاکید بر اینکه لازم است گروه های مختلف سیاسی برای افزایش کارآمدی نظام و رفع مشکلات واقعی مردم تلاش کنند گفت: گروه های مختلف سیاسی را به تشکیل کارگروه های ویژه برای بررسی راهکارهای عملیاتی جهت رفع مشکلات اساسی کشور دعوت می‌کنیم.

مرادی با بیان اینکه برای همه ی ما روشن شده است که مردم در مورد نسبت گروه های سیاسی و شخصیت های مختلف با انقلاب و نظام اسلامی تمایزی میان دسته های مختلف سیاسی قائل نیستند گفت: از نگاه آنان نظام اسلامی و تمامی گروه هایی که در چارچوب قانون در کشور فعال هستند باید در مقابل ناکارآمدی بخش های مختلف پاسخگو باشند. توده های مردم جریانات مختلف سیاسی را با یک چشم می بینند. اگر روزی آسیبی به آبرو و یا کارآمدی نظام اسلامی وارد شود تبعات آن متوجه تمامی جریانات خواهد بود علاوه بر این بدون شک با توجه به پیوندی که میان نظام اسلامی با تفکر اسلام ناب محمدی و خون هزاران شهید پاک وجود دارد ناکارآمدی نظام آسیبی فراتر از از بین رفتن اعتماد عمومی به یک نظام سیاسی را در پی خواهد داشت.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه افزود: احساس می کنیم که امروز تمامی جریانات سیاسی متوجه مشکلات اساسی کشور هستند. یکی از مشکلاتی که این روز ها مردم و دلسوزان نظام را آزار می دهد و مستقیما اعتماد عمومی به نظام اسلامی را دچار خدشه می کند، فساد انباشته شده ی اقتصادی و اداری است. فسادی که نشانه های روشن آن را در اشرافی گری دولت سازندگی، در قراردادهای پر از فساد نفتی چون کرسنت در دولت اصلاحات، در پرونده های فساد دوران دولت های نهم و دهم و همینک در دولت تدبیر و امید به خوبی دیده ایم. امروز برای همه ی ما روشن شده است که نسبتی میان فساد اقتصادی و وابستگی مدیران به جریانات و گروه ها سیاسی وجود ندارد. در دولتی که گرچه خود را از اصولگرایان نمی دانست اما بدنه ی مدیران آن عمدتا از این جریان سیاسی بودند تا دولتی که این روز ها مورد حمایت جدی اصلاح طلبان است از 3 تا8 هزار میلیارد تومان فساد اقتصادی را در کارنامه دارند.

مرادی با بیان اینکه سال هاست گروه ها و جریانات سیاسی با موضع گیری های جناحی نسبت به فساد به بی اعتمادی عمومی دامن زده اند گفت: نتیجه ی رویکرد سیاست زده در مواجه با فساد اقتصادی چیزی جز رجز خوانی های رسانه ای و تیتر های عوام فریبانه نبوده است. روزی که دولت تدبیر و امید از فساد های پیش از خود می گفت انتظار می رفت برای اصلاح ساختار های غلط موجود تلاش کند نه اینکه مجوز دریافت میلیون ها تومان حقوق که به تعبیر زیبای رهبر انقلاب خیانتی آشکار است را صادر نماید. انتظار این بود که برای حراست از داشته های مردم تدبیری بیاندیشند نه اینکه با گشاده دستی 8000 میلیارد تومان وام در اختیار نورچشمی ها قرار بگیرد . بر این اساس مبارزه ی کارآمد با فساد اقتصادی از اصلی ترین مطالبات عمومی در شرایط فعلی است .

مرادی با اشاره به وضعیت اسف بار اقتصادی گفت: رکود بی سابقه ای که این روز ها گریبان خصوصا صنعت کشور را گرفته است به ثبت یکی از بالاترین نرخ های بیکاری پس از انقلاب منتهی شده است. واقعیت اینست که آمار رشد اقتصادی نزدیک به صفری هم که از سوی مراکز دولتی اعلام می شود با توجه به رشد حاصل شده در بخش کشاورزی و نیز از رشد بخش نفت اثر پذیرفته است. اگر این دو حوزه را کنار بگذاریم وضعیت رشد اقتصادی در بخشی مانند صنعت را می توان فاجعه نامید. حتی در بخش نفت که صادرات و تولید افزایش داشته است با توجه به تداوم تحریم های بانک و میز با توجه به تداوم تحریم های بانکی و کاهش چشمگیر قیمت نفت نتیجه ای قابل توجهی حاصل نشده است و در بخش هایی مانند کشاورزی هم با توجه به ناتوانی دولت در پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان باز هم مردم رشدی را احساس نمی کنند. در بخش صنعت هم وضعیت بسیار نگران کننده است. در مورد وضعیت بدهی دولت بانک ها، میزان تعجب برانگیز رشد بودجه جاری و یا رشد نقدینگی با بالای 1100 هزار میلیارد تومان که در آینده می تواند تورمی افسار گسیخته ایجاد کند و یا حتی وضعیت ذخایر ارزی کشور واقعیت های مبهم و مهمی هستند که اهمیت آن ها از بازی های گروهی و سیاسی بسیار بیشتر است. این ها واقعیت های روشنی است که نمی توان از آن ها غافل شد. مشکلاتی است که متوجه تمامی گروه ها و جریانات است. معتقدیم می توان انتخابات ریاست جمهوری را کانالی برای بهبود این شرایط قرار داد. انتظار داریم برای انتخابات ریاست جمهوری گروه های مختلف با تشکیل کارگروه های تخصصی به دنبال ارائه ی راهکار ها و ایده های نو باشند و تا حد امکان افراد توانا برای پیاده سازی آن را نیز معرفی نمایند.

در ابتدای این دیدار ابوالفضل مظاهری دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با مرور تاریخچه جنبش دانشجویی به  تاسیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل اشاره کرد و مواضع مختلف این اتحادیه دانشجویی را در سه دولت گذشته تشریح نمود. مظاهری در ادامه با تاکید بر مفهوم استقلال در تشکل های دانشجویی  گفت نباید تشکل های دانشجویی پیاده نظام جریانات سیاسی قرار بگیرند تا خدشه ای بر روند مطالبه گری سیاسی آنان وارد نشود.

صحبت های محمدرضا عارف در این جلسه دانشجویی نیز متعاقبا منتشر می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top